Nyheter i Pawpeds
Sett den nya Pawpeds databasen? Lite fler funktioner, så som omvänd stamtavla - man kan alltså se hur många stamtavlor katten finns med i. Man kan också nu göra en ny testparning på en redan gjord testparning. Sidan med kattens avkommor är annorlunda uppbyggd. Man kan välja språk och en massa annat nyttigt. Finns en länk på Pawpeds första sida, annars tryck här

En dum fråga-Är inte alla katter inlagda i nya databasen Jag kommer inte åt "mina" katter.
Stolt ägare till tre La permer

Jag sökte på Blå Katten och Golden's utan problem. Det är exakt samma databas, det är bara ändrat på hemsidan så man kan utnyttja databasen bättre.

#1 Jag har provat den, men eftersom det krävs att man vet hur namnet på katten stavas korrekt så är det inte alltid lätt att hitta. Ex.vis så om din katt heter Blå Katten's så måste du alltså ha med ' också. Det behövde man inte tidigare. Lite svårare på så sätt.

#3 Ja, det där är ett problem som vi känner till och det jobbas på det. Det är en testversion som är ute just nu parallellt med den gamla så vi kan få feedback av de som använder databasen :-)

#4 Ah, va bra! =) Jag har använt mig av den gamla för att jag tyckt det varit lite krångligt att hitta rätt namn men gillar helt klart den nya versionen. Bra med möjlighet att se hur många avkommor som finns efter och avkommors avkommor osv.

Jag sökte med S* då fungerar det inte.Men utan S* fungerar det.
När finns resultaten av HCM undersökning med?? Vi gjorde vår i maj 2007.
Hur hittar jag andra "cardio" resultat om jag inte vet kattens namn??

#7 Det tar 60 dagar innan resultat kommer med i pawpeds, det beror på att man själv ska kunna meddela resultatet till berörda parter. Du kan söka i "gamla" pawpeds på bara 'cardio' och i "nya" Pawpeds kan du ta "avancerad sökning" och välja de med hälsoresultat.

Jag tycker att den nya funktionen är super!

#6 S* finns inte med alls utan vi har landsbeteckning på vilket land de föddes i och vilket land de bor i. Kolla gärna upp det, för där finns det en massa att fylla i! De svenska, norska, finska och danska har jag försökt fylla i efterhand men jag behöver mer hjälp!
Jag saknar att man ska kunna se eller sortera hälsoresultaten i nyast inlagda och i vilka som är fria eller inte. Som det är nu så måste man ju klicka upp varje katts resultat. Det funkar ju om det inte är så många katter. Eller har jag missat nån sökfunktion?

#11 Jo, jag tycker också man ska kunna se vilka nyheter det finns i databasen. Men att söka på resultat är nog svårt, för vilket resultat ska räknas? Det senaste eller det första? Det finns katter som t ex är normala första scanningen, equivocala andra scanningen och har mild HCM tredje scanningen. Andra katter är equivocala första och normala andra. Det finns så många olika scenarion att ta hänsyn till. Det är nog svårt att sortera och söka efter ett visst resultat. Men jag ska ta upp det med de som jobbar tekniskt med databasen.
Jag har provat den nya databasen och jag tycker den funkar jättebra. Det var lite trixigt innan jag hittade hur jag skulle söka, och framför allt söka fram HCM o så ;) men sen så … Kanonbra översikt över avkommor direkt!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Jag blev minst sagt sur , för att jag inte fick upp ett enda namn….kanske det blir bättre när jag lärt mig.Nu använder jag helst den äldre versionen.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Gkorde du samma "fel" som jag skrev S* framför?

Här är en instruktion, som de har lagt ut idag, hur man söker och liknande. http://www.pawpeds.com/userguide2/
Tyvärr bara på engelska…
#14 Hur skrev du när du försökte söka? Jag får svar på nästan allt jag skriver. Om jag inte är säker på hela stavningen så tar jag bara första biten och brukar då få träff.