God morgon 2007-07-23
God morgon på er. Idag verkar det mulet, men undrar om inte solen jobbar för att komma fram. Vi får se. Sköt om er idag vilket väder det än blir

Här skiner redan solen, fast från en lite luddigt vit himmel. Jag ska till vetten med Skirner, snipp, snipp. Ska bli så skönt. Han har inte sprayat något mera, men då jag redan har tid, och funderat på att kastrera honom i en månad, så känns det endå väldigt bra nu. Får se om jag får vara med, hoppas det.
Ha en bra dag allihopa.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

God morgon
Här står regnet som spön i backen. Det har regnat hela natten oxå. Ska till Göteborg i dag men ser inte fram emot att cykla o gå idag. Vid sånt här väder önskade man att man hade bil 
Trots vädret så önskar jag alla en skön dag

God morgon
Det har regnat hela söndagen och hela natten med, men nu tycker det att ha stoppat.
Skall till läkaren och ha gjort röntgen av lungorna i dag, så hoppas jag att dem ser fina ut igen.
Lycka till med Skirner i dag, hoppas allt går bra
Ha en underbar dag alla
Godmorgon!
En hel vecka av ledighet ligger för mina fötter. Och nästa vecka åker jag bort med min mamma och lillebror en vecka. Så den här veckan borde jag göra en massa massa saker, träffa en massa människor, fixa och dona. Men jag tror jag skiter i allt och bara tar det lugnt. 

God förmiddag!
Jag har nyss kommit hem ifrån sjukhuset där jag har gjort en röntgen till, så nu är det bara att vänta på läkarens utlåtande…
Här är det mulet o det regnar lite….
Ha en bra dag….

Full storm i huvudstaden..Nu är jag vaken o då sover tre "grisnosar" Alfpojken har galopperat runt, runt med favoritrepet, jag tror han har hovar den katten. Ciggeslynglen har meckat med nya vattenfontänen och Lilla Almsnorklan har pipit o pipit..ja det kliar ju..överallt…
Idag kommer sambon hem samt två barnen kommer med. Katterna äälskar när de är här, bus o gos o bus o gos…de är helt utmattade till slut. Kul att se hur barnen verkligen tycker om katterna (de fick inte ha djur som små, då deras mamma inte gillar djur överhuvudtaget) ….hmmm…Ja alla är vi olika..
Det blir pizza o muffinsbak under kvällen o sen mumsar vi väl i oss alltihopa..
Nu ska jag fortsätta sängletandet…på nätet..
Lycka till Skriner-pojken, det kommer gå jättebra o alla krya på er alla sjuklingar!!!
Ha en jättebra dag!!
godförmiddag, lite regn och full vindstyrka är vad Åkersberga har att bjuda på idag.. hundarna var INTE roade på morgonprommenade.. men de har ju liksom inget val 
Ska försöka städa och fixa hemma, allt är stökigt hundar katter barnen - alla är emot mig jag städar de stökar till!!

God eftermiddag
Jag ska bara ta det lung idag.Jag hålleer tummarna att solen vill titta fram. Men man kan aldrig va säker.
Hoppas det gick bra med Skirners kastrering.
Krya på er sjuklingar
#6 ALLA SKA tycka om djur annars är man lite konstig *skratt*
Idag regn såklart! Har varit på katthemmet och gosat lite med katterna!!
HA EN BRA DAG

God kväll!!
Helt otroligt..kom i eftermiddags hem efter drygt en veckas seglats i Sthlms skärgård…
Först lite blåsigt så vi låg 2 dygn på Utö-men med sol och fint annars..Sen neråt kusten för att åka till Landsort-då kom ett oväder-snabbt som bara den så vi fick gå in i Nynäshamn och blev kvar där i hård blåst i 3 dygn..men vid bryggan/hamnen hade vi det skönt med sol och god mat osv..
Sedan bättre väder igen =kanonväder..sol och lagom vind, så vi kunde åka till underbart vackra Öja med Landsorts fyr(sveriges äldsta..)Där blev vi kvar i 2 nätter..då ringde alla kompisar/anhöriga som idioter och varnade oss för "stormen" med stor S som var på väg -(stormade tydligen i Skåne)vi hade ej uppfattat prognosen som så stor risk på våra kontroller/särbons "väderprenumeration" mm.
OK- vi seglade tidigt i går morse hemåt..Kanonfint hela vägen(brände mig dock så klart…)med klarblå himmel och sol…för lite vind t.o.m så fick gå lite för motor..
MEN så kommer vi då hem till Dalarö-där båten ligger- i går e.m..DÅ börjar det se oroligt ut och börjar blåsa på..
Sov över i båten då vi var helt slut av sol och vind..Vaknar av regn och blåst och genommulen himmel!
Skönt nog fixat allt på båten kvällen innan..
SÅÅÅ sedan kommit hem-regn och trist men ingen stor som#6 skrivit.
Nu i kväll verkar det klarna igen..
Ur led är tiden!
Inget väder för Gotlands-seglats har det varit alltså tyvärr..alldeles för ostabilt!!Men fint har vi haft det här i skärgården de flesta dagarna iallafall…
Har "tusen" foton med mig hem…kommer bildbomber senare..
Skönt trött..sjön trötttar på ett behagligt sätt!
#10 Välkommen hem! Åh vilka trevlig ställen ni har besökt i skärgården. Blir lite lätt sotis…. Eftr att mina föräldrar sålde sin båt aht det itne blivit så många turer och åka Waxholmsbåt tycker ajg inte är lika kul. Får se till att min man tar båtkurs också så kanske man skulle ta och hyra någon sommar.
Jag har haft sightseeing i Stockholm idag i egen bil. Min man skulle träffa en kompis på stan och jag tyckte väl att regnjacka var väl att ta i….tills någon ringer och fattar inte hur han kunde lyssna på mig. Oooops!
In till stan och plocka upp en dränkt man, men det var inte så lätt. Det är ta-mej-tusan vägbyggen överallt och är man dessutom trött och passar på att åka lite fel också, så blir det en tur genom hela stan och alla stadsdelar….suck. Kanske skulle passat på och visat stan för ett par turister när jag ändå höll på
. Väl hemma slutade det att regna…grrrr!!!!
Kvällen har jag ägnat åt att få upp en ny rullgardin, så nu ska det bli mörkt i sovrummet, så även små Linusar sover gott 
Ha en skön kväll!

#11Tack,tack!!
ja-det är underbart i skärgården i segelbåt tycker jag..så tyst och skönt!
Visst motorbåt kan väl vara ok men gillar segel mer(men jag kan alltså ej segla själv..bara styra lite dit särbon pekar osv..hii..)
Men tänker "nån gång" ta förarintyg osv..
Det är dock lustigt hur konstigt vädret varit denna vecka..även om det oftast är bättre i skärgården än här i stan..
Ha,ha såg din man stå där dyngsur..vi fick ett sånt ösregn över oss ner mot Nynäshamn-ett liitet moln som kom och gick lika fort-men särbon blev dyngsur innan regnstället hanns på!
(Jag stod inne med djuren i kabyssen..haha..han behöver ju inte min hjälp!)
Nu ska jag ut med hunden!Sen lite mer att läsa här-innan..men God natt på er som ska sova nu!
Välkommen hem Buffy-co
Säger nu god natt till alla från mig