Farväl Älskade AroAro
Med sorg i själ och hjärta har jag idag fått lämna min älskade Aro Aro på Ultuna djursjukhus.
Han dog plötsligt och öväntat idag på Speed Cats utställning.Han hade ett par minuter tidigare visat upp sig på domarbordet och hittades i sin utställningsbur död. Trots snabba återupplivnings försök av vetrinär på plats så kunde vi bara konstatera att han inte finns oss oss längre.
Han kommer att obduceras och förhoppningsvis kan vi få ett svar på varför en till synes frisk och ung katt bara dör.
Tack att som stöttade och tröstade.

Stolt ägare till tre La permer
Nej va hemskt!!
Känner verkligen för er.

Jag beklagar verkligen. Känner med dej.
Det var fruktansvärt. Beklagar sorgen.

Tack för stödet jag fick på utställningen.

Milde tider! Beklagar oh sänder en kram.
Åh nej Monica! Så hemskt. Jag saknar ord! Tänker på dig.
//Mia

Monica, jag beklagar sorgen från djupet av mitt hjärta!!
Tänker på dig…

UShe att det kan o får hända. Sörjer med dig//kramar
Nej, men fy så hemskt!!! Stackars dig! Tröstkramar till dig och familjen 
Usch vad hemskt!! Hoppas att ni får svar snart på vad det var som hände!! Sörjer med er!! 
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Beklagar sorgen. Tänker på er.

Många tankar till dig och din familj i denna stund

Vi var där och hörde uppståndelsen, mycket ledsen för att han inte gick att rädda trots snabba insatser. Hoppas obduktionen visar vad som hänt.
Så otäckt och hemskt. Vi känner med dig.
Så oerhört hemskt, Sänder många tankar och kramar till dig

Saknar ord, vilken chock. Jag är så ohört ledsen för din skyld Monica. Skickar massor varma tanker och kramar till dig

Värsta chocken börjar lägga sig för mig även om det fortfarande är helt ofattbart. Aro har en speciell plats i mitt hjärta av flera anledningar som du vet och jag tänker på dig, din familj och Birgitta. Älskade Aro hann bli älskad av många och jag sörjer med er. Kan inte ens föreställa mig chocken att hitta honom i buren efter att nyss stolt visat upp honom för domaren. Han var ju så lugn och trygg vid bedömningar också.
Tårar räcker inte för vad jag känner just nu.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Så otroligt tråkigt att höra om Aro Aro, det borde inte få hända en så ung katt, tänker på er!
Usch, så hemskt! 
Enda trösten i allt är att han led inte

Usch så hemskt! Vilken mardröm! Beklagar verkligen sorgen, och hoppas att ni får reda på orsaken. Kram på er!

Jag är otroligt ledsen för er skull! Förstår att det var en chock!
Sänder styrkekramar och hoppas att obduktionen ska ge något svar på varför.
Kan bara hålla med om att det var hemskt. Vi var på plats på utställningen och blev chockade av händelsen. Beklagar sorgen
Mvh Bengan

Så fruktansvärt..Skickar tröstkramar..
Åh Monica …. Natali ringde mig nyss och berättade om det oerhört tragiska som hänt …. Jag är helt stum och saknar ord ….
Vi tänker på dig, din familj och Birgitta och är sååå ledsna för er skull. Natali bad mig hälsa extra kramar till er från henne då hon inte själv har tillgång till dator just nu … Hoppas att obduktionen kan ge svar på vad som hände …
Många varma kramar till er i denna svåra stund!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Beklagar verkligen……
vilken chock! Det finns inga ord…….

Tack alla
Nej, fy vad hemskt!
Hoppas det går att se på obduktionen varför det hände.
Aro är pappa till min Svea (*S Goldens Chi-Chi)
vill säga nått tröstande ord, men hittar inte rätt, känner verkligen med er och beklagar sorgen.
sänder styrkekramar/Linda

…men Monica..jag finner inte ord, vad fruktansvärt…en tröst är att han inte led….kram Anne-Marie
Vad hemskt. Tycker synd om dig, Monica.L. Hoppas man kommer fram till vad som hänt.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Så väldigt tråkigt,,Vi här tänker på er

Älskade Aro..har inte ord..är såå lessen. Jag bara gråter…
Tröstkramar till dig Monica & sov gott fina goa Aro..
//maria

Jag beklagar sorgen
Hej! Kände tyvärr inte Aro, men tycker att han var en otroligt vacker katt. Sänder ett par änglaviskningar till Er i den jobbiga stunden.
Många Hälsningar Anna carinAhlander
S* Lexingtons CRX
Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödan

Det finns inga ord i världen som uttrycka vad man känner när ens älskade djur försvinner. Och speciellt inte när det "bara händer".
Jag tänker på dig och din familj och sänder en stor kram till er alla.
KRAM från Inger

Monica - Jag vet att du är stark, men om du känner att du inte kan eller vill vara så där jättestark nu så är det okej det också! I sådana här situationer får man vara svag! Hoppas att du hör av dig om du känner att jag kan lyssna eller göra något.
Det som hände i går kommer att följa oss i våra tankar under en mycket lång tid, det var en fruktansvärd chock och en tragedi. Tack och lov så slapp Aro lida, han somnade förmodligen bara in.
Ta hand om dig och sörj så länge du behöver. Efter en tid kommer dock de bra och underbara minnena av Aro att ta över och du kommer att kunna minnas den tid ni fick tillsammans med glädje!
Kram!
/Angela
Vilken tragedi, och vilken chock!Jag vet nästan inte vad jag ska säga. Jag sörjer med dig och hoppas som du, att obduktionen ska visa orsaken.Kan jag göra något för dig?Om du känner för att prata så ring gärna, även om vi inte har kontakt så väldigt ofta.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Vi var också på utställningen och chockades av Aros öde. Lider verkligen med er.

Det är så sorgligt, sänder en tanke till er. A

Fy så ofattbart hemskt Monica, jag är så ledsen för din (och de andra som stod Aro nära) skull!
Det finns inga ord som lindrar när det händer hemska saker, men jag tänker på er och önskar att det hade varit annorlunda. Vila i frid fina fina Aro.
Många kramar från Anne
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

:(
Men fy vad tragiskt! Stackare! Jag beklagar verkligen!

Monica, det är verkligen tragiskt med vackra vackra Aro, jag är chockad och kan bara sända mitt allra djupaste beklagande. 

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag beklagar verkligen. Detta är hemskt. Ta hand om er.
Varma tröstkramar i denna svåra stund! Sov gott vackra katten!

Monica- detta är för tråkigt. Mina tårar trillar när jag läser detta. Jag hoppas du får veta vad som låg bakom detta tragiska.
Massor med kramar från
Monika Jensen Sköld (Maria Latvakoskis syster…. som jag vet att du känner till från Åkerby)

Fy så hemskt! 
Många tröstkramar till dig och de dina i den svåra stunden.
Jag hoppas som så många andra att ni kommer att få svar på vad som hände med Aro. Må han vila i frid.

Jag sitter här och hittar inga ord. Hur snabbt kan inte livet förändras. Mina tankar går till dig, Monica i denna jobbiga stund.
Toves och mina tankar går till dig, Monica.
Så sorgligt. Man blir ju lite oroad och undrar vad det var som hände. Fina katten.

Förhoppnings vis får vi veta efter obduktionen vad som var orsaken.
Nejmen…. fy vilken hemsk händelse
Kramar från oss här…..
Men så ledsamt och tragiskt att denne fine kisse så plötsligt gått bort. Lider med dig och vill ge en tröstande kram.
Mvh Lena
//Lena - medarbetare Hittekatter iFokus samt Katter iFokus
"Ett liv utan katt är inget liv alls. Låt katter leva utan att bli flera - kastrera mera!"

Vad trist!
Vi hittar inga ord för vad som har hänt, fina Aro! Vi tänker på dig Monica!
Kramar Jenny & Joel
Vilken tråkig händelse.
Sov gott AroAro.
Tankarna går till er!
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike
ush va hemskt, o vilken chock.. finner inte heller ord, men sov gott AroAro. o massa tröstekramar Monica…

Just hemkommen, och tårarna trillar. Fick ju bara träffa aro en gång. En dikt vill jag skicka som jag skrev när någon nära inte fanns längre.
En ros är vacker,
Bara så länge den är röd.
Vårda den ömt,
för den är ömtålig.
Ge den det bästa vattnet,
de finaste solstrålarna.
Se på den, lukta på den,
varje dag.
Ta in hela dess väsen,
i dina sinnen.
En dag dör den.
Den vackra rosen dör alltid.
Men det finns ett sätt,
att rädda blomman.
Så länge du minns den,
så länge som du,
bär den inom dig,
Så lever den.
Så länge som du,
bär den i ditt minne,
lever den för alltid,
Så som den var,
När den var allra vackrast!
Till Minne av Aro Aro, må din förtsatta färd ske med lycka.
/Natta
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Jag vet inte vad jag skriva skriva alls…..det känns tomt.
Istället för att se min "skrutt-Buffy"i flytväst som Juli:s-cornish på första sidan så möts jag nu - när jag loggade in efter drygt 1 veckas segling-av "till minne"över Aro-Aro..
Det kändes helt overkligt faktiskt..
En katt ska inte dö när den är drygt 1 år…
För mig personligen väcktes sorgen över min älskade Danne till liv-den ligger ju där med mig hela tiden.
Men han var ju 11,5 år..
Aro ser lika lugnt sovandes ut som Danne gjorde efter sin spruta..(De var t.o.m liknande i färg..)
Han somnade också bara in-men då noga uträknad avlivning pga sjukdom..
Jag har dock önskat/önskar att mina djur bara fick somna in istället för att få vara tvungen att ta beslutet med b, som är så jobbigt att ta…-men då självklart inte vid 1 års ålder!!!
Men-Monica..jag hoppas att du ändå kan ta det till dig att han bara fick somna in,helt lugnt och fridfullt,han njöt ju av utställning har jag läst här..-han led säkerligen inte eftersom han varit pigg alldeles innan,eller hur!
Vem vill inte dö på ett sånt sätt egentligen?
Men-det är självklart en chockartad upplevelse för dig!!Och självklart alldeles för tidig död för en katt..Och det gör inte mindre ont-men lindrar ändå smärtan att veta att djuret inte led.För det tror jag inte han kan ha gjort..
Jag har inte orkat skriva minnesord över Danne ännu.. vet ej när det kommer heller -det känns mig övermäktigt ännu faktiskt.
Jag tänker på dig!!Nu får det väl vara nog med sorgligheter..!!
Hade tänkt lägga in nya seglarfoton på Buffy nu i dag här ..men det .får vänta..känner mig alldeles för ledsen nu för att tänka på sånt…
Man vill inte att någon man älskar dör..
Många tröstkramar till dig
från
Annika

Sakta börjar vi väl förstå at Aro är borta.Idag kom tavlan som Camilla målat av Aro och Chanel.
Att få dö levande är ju få förunnat och det är ju alltid det bästa att bara få dö direkt utan att ha varit sjuk innan.

Åhh…det måste känts svårt - även om det blir en fin minnestavla…Han var sååå fin Aro..
Jag har ju förkärlek till hans färg/teckning dessutom..
Och i dag är det ju själva katten Aro du saknar,förstår jag!!
Inte hans framgångar..
Ibland förstår man verkligen inte vad det är för mening!!