Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 139 ggr
Aje-T
0

Så hände det till slut.....

Igår fångade och dödade Mauritz sin första fågel…..vi såg aldrig när det hände eftersom vi hade middagsgäster, men min man upptäckte efter en stund att Mauritz satt i trädgården och gnagde på något. Hu, den lilla fågeln var tack och lov stendöd och vi var ju tvungna att berömma vår lille jaktkatt. Han blev inte glad när jag tog bort hans byte och kastade ut den i skogen.

Det var ju bara en tidsfråga eftersom han är extremt snabb och äter alla insekter han kommer åt.

mumsikoff
0

Vet inte riktigt om jag ska gratta eller inte ;) Men bra iaf att han har blivit en riktig jägare *sötis*

Dock måste jag smått varna för salmonella om han fortsätter ta fåglar.

Anna77
0

tur att den var död i af! stackars pippi.. Näsan jagade en förut idag men han hade koppel på sig så han hann inte fram..

Katter är duktiga jägare!

A-M.H
0

..men Mauritz då…hmmm…men Alfpojken förstår och ropar från S-holmen till Stuvsta att din mamma Aje ska ge dig mer mat…ja du är ju inte mätt…Flört

Eine
0

Duktig katt!Det är ju naturligt för katter att fånga fåglar.Sådana som låter sig fångas är formodligen svaga på något vis.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

RacerDonnans
0

Min Donna hälsar och grattar men hälsar samtidigt att han ligger i lä då hon lyckades fånga en fågel som var på utsidan av fösntret då hon var på insidan.
Som tur var, var hon instängd i ett kattrum precis då eftersom vi hade fjädrar och blodstänk runt hela rummet men inga andra tecken på att det funnits en fågel en gång så hon hade fest den dagen!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

jwen
0

Nästa gång är det väl en mus, som han vill ge er som present Flört.

Var glad så länge han har dödat dem ordentligt. Det är nog värre att hitta hans små jakttroféer, om de lever och är skadade. Katter kan ju vara ganska grymma på det sättet, när de leker med sina byten. Men man kan ju tyvärr inte bli arg på dem, då det är deras instinkt att döda……

Spotless
0

Oj, då vet ni vad ni har att vänta er framöver nu då när han fått in tricket. Flört Skönt för er att den var död nör ni hittade den, och kanske (hoppas) dog den fort. Jag är ju så blödig!

En av mina hundar tog en fågel en gång, den formligen flög rätt upp och in i munnen på henne. Förvånad Kan säga att hon såg lika förvånad ut som jag kände mig! Tur för mig så dog den på en gång, kanske av chocken, och jag behövde bara be henne släppa den.