Möss!!
Våran kisse Midas har börjat att ta in små näbbmöss i huset varje dag. Det är inte roligt när han tar de små stackrarna i munnen och släpper ner dem på golvet inne i huset (så att de springer och gömmer sig någonstans) Idag fick vi kämpa med att få ut en näbbmus ur tvättstugan i flera timmar. Tänk att man kan vara så rädd för en sådan liten varelse. Den gömde sig bakom tvättmaskinen, kilade iväg över golvet, bort till förrådet och in bakom tvättmaskinen igen medans Midas sprang efter den. 
Midas tycker nog att vi är bra konstiga som inte blir överlyckliga över hans små "presenter". Stackars Midas, han försöker ju bara hjälpa till med matförsörjningen här hemma. Det skulle vara bra om han nöjde sig med att leka med "leksaks mössen" i tyg som han tycker om.
Bifogade en vårbild på Midas, kanske nosar han i gräset efter näbbmöss? Bilden är VÄÄÄLDIGT dålig

Men åhh näbbmöss som är så ursöta!!
Inte ska du vara rädd för de små sötisarna..de måste däremot vara skräckslagna..
Har han käkat några också eller leker han bara med dom??
Usch - det är så de är våra små älsklingar, leker med mössen innan de dödar dom..hemska tanke..Men så är naturen..
Bilden var fin trots dålig skärpa-man ser "livet" i den!
haha! näe förlåt. Usch, stackars er och stackars näbbmössen.

Hur är det med katter och näbbmöss? Jag har för mig, att dom smakar på något sätt så konstigt att i alla fall hundarna inte äter dom - utan bara fångar. Du måste säga till katten, att dom är fridlysta. (åtmistone i Finland - om jag nu tänker på det rätta djuret;-)
Jo jag har också hört att de smakar illa.Men som leksak duger de nog…Katter har inte bara sött utryck, de har vassa klor också.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Vilken bra jägarkatt du har! Men jag håller med om att det inte är så trevligt att han kommer in med sina fina byten! 
en bra jägarkatt =)
har för mig också att näbbmöss inte smakar så gott, o har också för mig att dom är fridlysta även i sverige, eller iaf delar av sverige?!
min systers katt äter massor av sådana tyvärr..och fåglar..och ödlor.. *suck*

Ja, han är en riktgt bra jägarkatt
Han bara leker med dem.
Jag håller verligen med om att det är synd om näbbmössen! De är ju jätte söta, så länge de stannar utomhus. Jag evt att det är löjligt att vara rädd för en liten näbbmus men de är så snabba så det känns som om de ska hoppa på en och eller nått:-P Jag har också hört att näbbmöss är fridlysta.
Det går väll tyvärr inte att få honom att sluta med att döda de små stackrarna, det är ju så det är.
#7 det är tur att inte Midas har börjat ta in fåglar och ödlor i alla fall. Det hade ju vart äckligt, usch

#8 Vänta bara, det kanske kommer oxå… 

Duktig jaktkatt!

#8 ja, kanske det. Han är minsann en riktigt duktig jägare! Jag tror faktidkt att ahn är liet rädd för fåglarna som fins ute i trädgården. Så det tar nog ett bra tag innan han vågar ge sig på dem. 
men tjejer, inte bryr sig kissarna om ifall näbbmöss är fridlysta..?Mänskligt påfund tänker de nog.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

haha! nej, så tänkte jag också. Det kan man ju inet säga till dem heller. Så många näbbmöss som det finns runt om vårat hus så känns det inet smo om det är fridlysta precis