Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 528 ggr
Natali
0

God morgon 21 Juli

Här förbereds det tårta och överasskning. Min man fyller år, och jag har kanske lyckats dölja att jag minns det. Men kunde inte dölja att jag bakade en sockerkaka i går, som ska bli tårt botten. Jag maskerade det genom att baka en sats drömmar. Han sover än, så jag hoppas han fortsätter sova tills vi är färdig.

Katterna har det skönt i solskenet. Skirner är instängd i sovrummet och lilla förhallen till tvättstugan. Hoppas kunna undvika att han sprayar mera, innan kastreringen på måndag. Känns endå skönt nu när jag riktigt har bestämt mej.

Hoppas ni få ren bra dag. Här blir det som sagt tårtbjudning om nån vill komma. (Far det är bättre ni alla kommer 11 Augusti då blir det större kalas har 30 års fest då) och alla som vill hör i från är faktiskt välkommna. Jag ska också iväg på en ridtur på haflinger stoet jag börjat rida. Så roligt.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Leffe
0

God lördagmorgon. Försökte sova ett tag på morgonen, men det slutade med att alla tio katterna var på sängen och det blev överbekattat och då blev det bråk mellan några. Upp och sedan till sängs igen. En halvtimmes sova sedan samma sak igen, men nu mellan andra  än gången innan. Hopplöst och nu sitter jag här.

Ha ett trevligt födelsedagskalas

Sköt om er och ha en bralördag

smirik
0

God morgon

Skall till Malmö i dag och handla in pellets och kattmatt, ett konstant irritationmoment att u-lands Danmark inte har vår grejarSkrikandes

Hoppas vi snart kan flytta till Malmö!

Trevlig födelsedags kalas Fylgias, hoppas du får överraska din man

Ha en underbar lördag alla

Gittan
0

God morgon. Här verkar det bli toppenväder. Ska på långpromenad med barn och hund. Skönt när allt börjar gå i gamla banor igen.
Fylgias hoppas han blir riktigt överraskad och ha ett trevligt födelsedagskalas.
Smirik kan du inte höra om grossisten kan se till så varorna kommer till "din" affär i Danmark. Är du frisk nu eller på bättringsvägen?

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Eine
0

God morgon alla.Ha ett trevligt firande med tårta och allt, Fylgias! Min syster är här i Uppsala och vi ska bland annat *vattna* Anne S:s katter idag, samt packa lite inför vår planerade Göta Kanaltur må-ti.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Fritz
0

God förmiddag!

Grått idag igen, inget kul alls….

Bebisarna mår super, försöker ta kort på dom men det är inte världens enklaste. Ska försöka ta några idag så får vi se vad som dyker upp…

Ha en bra dag!

Sewena
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Godmorgon på er alla! Dagen börjar med lite tvätt i tvättstugan o övergår sedan till mitt andra intresse: Hundar. Det är nämligen hundutställning i Västerås(Lövudden) o då måste man ju dit o dregla lite. Imorgon är det ochså hunddag men då i Sala, min syster är där på/med Löwchenklubben o deras aktiviteter. Sedan är det slut på semestern för i år, kan bli någon dag till hösten. Nästa års planering har redan börjat…

Godmorgon på er….

Lullan1
0

God morgon!

Har egentligen inte alls tid att sitta här, håller på att packa och planera för stundande fastlandsresa. Vi åker i morgonfm och blir borta till fredag. Vi ska till High Chaparall, Ölands Djurpark och kanske om vi hinner Astrid Lindgrens värld. Hoppas på fint väder!

Nä, nu måste jag pyssla vidare! Ha en bra dag!

A-M.H
0

God morgon !

Inte ett moln på himlen och full sol. Ska iväg ikväll o grilla hos en f.d arbetskamrat. Hon har en kolonilott, ja inte en liten plätt utan fin stuga samt en jäääättetomt och den liggar så man ser Årstaviken. Helt underbart där.

Lite smolk i bägaren är att jag fortfarande inte längre är vrålförkyld, utan bara jätte… om ni förstår skillnaden. Så jobbigt..

Sambon messade från Halmstad att nu har han hittat ett stort fint hus, vid vattnet…(3,8 milj.).. Ja ..för oss alltså..Tror han att vi vinner på hästarna ikväll eller…Money 3

Ha en bra födelsedag alla som fyller år…sa du 30 Natta??..hmmmm..det var några år sedan, men bara några..eh.

Ha en jättebra dag !!

Natali
0

#8 I dag fyller min man 32. Jag fyller senare, med dock 30 då…

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

LinusCRX
0

Här är vädret fantastiskt fint idag. det blir garanterat en ute dag. Det har Linus redan bestämt innan vi vakande i morse :-)

Grilla…hmmm… bra tips… det ska vi nog också göra ikväll och även prova receptet på vitlösbröd från Anne.S. Tack så mycket för att jag fick det.

Hoppas att födelsedagskalaset blir bra Fylgia och det är fantastiskt att fylla 30!!! Det var ju ett tag sedan för min del, menjag tycker bara det har blivit bättre. Om inget annat får man en massa presenter Skrattande

Krya på er som inte har blivit av med era envisa förkylningar!

H en bra dag alla!

mumsikoff
0

Gomorron allihoppa!

Har matat kattungarna och fixat alla lådor. SKa försöka hinna med att städa lite innan klockan 3 då jag ska möta Katjas kattvakt och åka till Bagarmossen för att hämta lilla gumman. Jag återkommer med hur det gick.

Kul med kalas! Hälsa!

Hoppas alla får en bra dag,

Polina

AlexH
0

#6 åh vad kul!! min uppfödare är på lövudden denna helg men mina tjejer är inte anmälda.. hon skulle ställa basenji idag istället. Lycka till med vovvarna!

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

Aje-T
0

God dag på er! Solen skiner och jag sitter på verandan och försöker lyssna på Sommar, maken repar inomhus så det går inte att vara inne, fast de bara är två, sång och elgitarr så låter det vääldigt mycket. Karin ligger på golvet på inneraltanen och Mauritz envisas med att stanna inne köket i sin igloo. Hoppas verkligen inte han blir hörselskadad……

Grattis till födelsedagsbarn och resenärer!

jwen
0

God förmiddag allihop. Har vänt på mitt dygn Glad

Gratta till Henrik, Natta. En tårta skulle inte sitta fel idag *mums*

emiya
0

God middag!

Kvavt och fuktigt idag. Ska åka ut på landet och grilla och dricka - öh, äta - ost och kex! Jag tror att det blir lite tårta också.

Ha en skön helg alla, med eller utan födelsedag!

Lullan1
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Äntligen packat färdigt… *pust* Nu är det bara att hoppas att jag fått med allt!

Båten går inte förrän 11:30 i morgon så jag hinner ännu packa om väskan ett par gånger för att kolla att jag VERKLIGEN fått med allt Flört

Hoppas att ni har haft en fin dag och får en trevlig kväll, själv ska jag och maken äta lite ost och kex i kväll. Måste ju fira lite att det är lördag!