Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 2406 ggr
A-M.H
0

urindoft...

Stinky Bathroom Nån som har ett hett tips ??!! Den fertile killen Ciggeslyngeln har ju varit relativt strilfri. Nu har han strilat (pissat rent ut sagt) i en av klätterställningarna. Har tidigare använt ättika blandat med tvättmedel på sånt som går att tvätta i tvättmaskin och det har fungerat alldeles utmärkt.

Nu har jag försökt tvätta o skölja så gott det nu går med en stor klätterställning, samt köpt på Zoo, ett medel som heter piss-off (utan doft) men ack..det stinker nåt helt grön jävligt (sorry) trots att mitt luktsinne inte är helt intakt än efter den gruvsamma förkylningen.

Nån som har nåt bra råd…suck..han rår ju inte för det min lilla pinkpojke..men det luktar inte mindre för det..Fundersam

Leffe
0

Be-Cat's som brukar vara på utställningar säljer två olika vätskor som är jättebra var för sig De heter Pis't Vaek resp. Stinkremover Spray. Pis't Vaek finns i dunk med koncentrerat eller i sprayflaska utspätt.

sissi82
0

ge han en p-spruta.. om du iof inte ska ta en kull

men inte alla vet som ens ger p-spruta t hankatt…inte på djursjukhuset i västerås de vägrade

tyckte de kunde gjort det i samband med att han skulle kastreras

A-M.H
0

….#2 det är urindoften jag vill försöka få bort, han strilar inte så mkt än spruta är inte aktuellt, juvelerna ska ju till juvelhimlen sooner or later men inte nu…så om någon vill ha en härlig svart maskulin kille, med en fantastisk päls till sin hona, slå till innan det är för sent..nu var jag OT..

Leffe, ska ringa till Be-Cat kanske han kan skicka, han är ju otroligt tjänstvilllig, om inget "snabbare" alternativ visar sig …

Leffe
0
smirik
0

I Dk finns det något som heter Rodalon, vet inte om det också finns i Sverige? Det tar allt även fertil hankatt piss. Om det inte går att få tag på i sverige kan jag skicka till dig med posten.

Du kan eventuellt ringa Brenntag Nordic som producera Rodalon och fråga om det går att köpa i Sverige 040 28 73 00

A-M.H
0

Blowing A Kiss Det är det jag gillar med alla er på forumet. Snabba svar och hjälpsamma. Puss till er

A-M.H
0

Peeing Out Window…måste ju avsluta pisstråden..ähum…

Tack snälla Leffe att du gav mig av ditt medel, det verkar funka bra, ska lukta i morgon när det är helt torrt.

Sen ska ni andra veta att nu har jag hälsat på alla Leffes missar, Den struntviktiga Pysen han såg förnärmad ut bara jag pratade till honom..hmprf..gillar inte tjejer..men Mirre hade mer än gärna följt med mig hem. Han var underbar "gamlingen"…ja alla de andra också….

Gissa om tre stycken luktade intresserat när jag kom hem. Ciggeslyngeln värst, inte får hans mamma komma hem o lukta annan katt på det där viset. Allvarligt talat var tvungen o byta kläder, han blev alldeles vild.Crazy

Lullan1
0

#7 Skrattande

RacerDonnans
0

Tja, antingen fattade Pysen inte att jag var en tjej, eller så gillar han mig för att han fått träffa min Donna eftersom han faktiskt hoppade upp i mitt knä nu i våras när jag var där.

Skönt att det verkar lösa sig med doften!

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Spotless
0

#7 He, he men han pinkade inte på dig i alla fall. Cigge alltså. Det gjorde min Devil när jag hade varit och träffat främmande kattbrudar.

Är det Pis't Vaek eller Stinkremover du provat? Lite nyfiken bara. Tycker namnen på dessa produkter är toppen!

AnneAlva
0

tänkte göra ett litet gästinlägg här i tösens namn, är för lat för att skapa ett eget konto här Cool.

Verkar iof som om ni kanske löst det redan men när någon av våra damer kissar inne så brukar jag (ja Anne brukar hitta på väldigt många ursäkter för att slippa göra rent Räcka ut tungan) köra med Vanish för möbler och mattor som finns på ICA (rosa sprayflaska), lämnar inga fläckar på möblerna och än så länge har dom inte kissat på samma ställe igen. Vet iof inte om det funkar efter att en hane strilat men kanske värt att prova?.

//Annes sambo Krycke

(får se om hon slår mig imorn för att jag shanghaiat hennes konto =P )

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Hej Krycke!Vanish är jättebra på textilier när de tvättas också. Och Urine-off är nära nog oslagbart på kissfläckar på andra ställen!!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

A-M.H
0

Ha ha ha va´söta ni är..puss Krycke…du skulle bo med migFlört jag är pedant..ja på ett positivt sätt tycker jag..vänner o bekanta säger att hemma hos oss skulle de kunna äta direkt från golvet   utan o bli sjuka..sambon är inte inblandat i detta kan jag säga…han är som Alfpojken rädd för dammsugaren…*ler   lite ilsket*

Pis't Vaek är det, nackdelen upptäckte jag snart var att det luktade som Mygga-citron (ja myggmedlet) inte sååå behagligt samt att gungan var jag tvungen att klippa bort i morse, det luktade fertilhanepiss o citron-mygga…men I'm a handy girl så jag syr en ny gunga, det är min stora älskade Alfpojkens favoritplats..tur man har semester…Sewing

Oj oj dessa pissande slynglar, men man vill inte vara utan en endaste av dem.Hearts

Fyll gärna på med små egna erfarenheter av nerpinkade ställen..Kyss

RexPect
0

MEGEVE BIOENZYM

Ett tips på väldens bästa medel som man använder på hotellrum som både är ett bakteriedödande enzym samt har en svag violdoft. Köper detta till min arbetsplats och har även börjat använda hemma vid lådrengöring mm

Fräschar upp även de äckligaste dofter (ger inga exempel men ni kan tänka själva) De säljer bla till Ålandsbåtarna. Ändå så är det helt ofarligt.

maila dom på www.megeve.se eller ring +46 16 14 87 32

Bor du i Stockholm kan du annars få av mig.

A

MariaT
0

Tänk bara på att Piss-Off som Be-Cats har måste sitta på lika länge som kisset innan det slutar lukta helt.
Om han kissade för två dagar sedan så skall sprayet värka i två dagar.

Spotless
0

#12 Urine-off är det samma som Pis't Vaek? Och är Pis't Vaek samma som Piss-Off?  

#13 Luktar det citronmeliss? Köpte ett medel (Get Off) som luktade så och jag har hur svårt som helst att klara av den lukten.

Nu har ju jag ingen kissande hankatt, men en liten dam som har börjat pinka i sängen, soffan, hundbäddarna osv. antagligen i samband med könsmognad. Nu har det varit lugnt några dagar, dels har jag minimerat hennes möjligheter att pinka på fel ställe dels har hon fått p-piller (har ju fertil hane här hemma också). Nu håller jag tummarna för att just hon lugnat ner sig och samlar på mig tips och info. inför nästa ev. kissolycka.

Imponerad av Anne! Klart att det måste finnas hur många, mycket viktigare, saker som helst att göra än att just torka kiss!? I alla fall när sambon gör det så bra! You go girl! Flört

Eine
0

Angela:Det är inte samma medel.Det finns knappt att få tag på i Sverige, känner bara en återförsäljare.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Leffe
0

"16 Pis't Vaek är inte detsamma som Piss-Off. Urine-Off vet jag inte vad det är. Men kolla med Karsten på Be-Cat, han är ju på så gott som alla utställningar.

Toppen att ha någon annan som kan ta reda på efter katterna, själv har jag ingen lust (finns så mycket annat att göra). Vem tar då reda på det? Katterna - nähä, får alltså lov att göra det självGråter

A-M.H
0

Spotless…Angela..

Jag köpte Vanish på Ica, sprayflaska , den senaste som är för soffor o mattor etc (klätterställning) oce det funkade faktiskt och luktar bara svagt tvättmedel. Inte citron, det är ju det som jag har svårt för också…ja mygga-citron kan förstöra allt..om nån har det på sig..

Ska testa det som RexPect…hej..hej..använder…hör av mig så småningom här. Det verkar jättebra, speciellt som man vet att det inte är giftigt för missarna.

Hemma hos oss är det jag som sköter, rengöring av kattlådor, kloklipp samt tar hand om nerpinkade saker. Har inte varit så mycket innnan Ciggeslyngeln började. Sen gosar sambon, leker, badar…det gör ju jag också förstås..men vill bara påpeka att fördelningen är inte helt ok här…heller…Fundersam