Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikett: sjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 838 ggr
beoneo
0

Sture har börjat att jama kl 0400-0600

Har 3st katter ( cornish rex hona 10 år hona 3 år hane 3år )

Sture 3år kastrerad har börjat att jama kl 0400-0600 varje morgon mycket , utan att verka vilja ha mat eller något annat . Så fort man kommer upp så går han och lägger sig . Finns det något som man kan göra åt detta ? Verkar som det är hans mål att man ska gå upp. Startade för ca 1 månad sedan dom andra sover gott.

noir
0

Vad händer om du låtsas att du inte hör honom? Alltså "sover" vidare?
Mina katter försöker väcka mig på morgonen, de hoppar upp i sängen och säger mjau några gånger och de gånger jag vaknat och get de uppmärksamhet så började de väcka mig varje morgon. Nu låtsas jag inte om dom mer och visst kommer de fortfarande men inte lika ofta och de ger sig efter ett eller två mjau.

MrsCecilia
0

Kan det ha med att det är ljusare att göra? Min Robban vaknar oxå tidigt och tjoar. Vi brukar försöka leka med honom och vara ute mkt med honom på dagarna/ kvällarna så han sover gott.

beoneo
0

Sture startade kl 0420 jamar mycket var 5sec och högt fungerar ej det så stångas han ordenligt med sats (tur att man inte har lätt för näsblod).Får väl försöka att motionera honom mer .Har inte betett så här förut nytt påfund ,hoppas det inte smittar till dom andra katterna. Sture är inte som dom andra katterna han äter det mest konstiga saker. Han gillar purjo  gurka  paprika  bönor  banan , igår stal han en banan som hittades i hallen söndertuggad. Han ryggar inte tillbaka av snus  utan vill snarare smaka. Han är klart fegast av katterna och blir rädd för mista lilla. Nu sover sture sedan kl0610 endast husse är vaken😃.

noir
0

Låter som en cornish, gör inte som man förväntar sig av en katt. Tror också att ljuset kan ha ställt om hans klocka eftersom det börjar bli väldigt ljust på morgon sidan. Testa lite olika, av tipsen du fått och hoppas han snart förstår att ni behöver lite mer sömn ;)