Jack The Mexican

#3 favorit bild!!
Såå läckra bilder på en svart snygging!!

Ja, han har ju då varit ute och rumlat, vill väl dränka sina sorger över att det snart är dax får "snipp, snipp"….
Vilken härlig bildserie! Jag skrattade gott!

Underbara bilder!
Får jag vara nyfiken och fråga vad svartingen heter i stamtavlan, por favor?
Härliga bilder, sötnos…
Haha!

HAHAHA!!! Underbart att få skratta en lång stund! Han passar ju perfekt som mexikan!! 
Tihi! Verkar som han blev rejält på pickalurven och somnade :-)
Haha! Det är klart att han måste ta sig en bläcka när såna otrevligheter är på gång. 
Det var roliga bilder på en fin katt

*asg* Han är bara för underbar!!! Jag börjar nästan tro på det där med Tequilan!

#15 Haha…ja hrm man känner nästan igen sig
..men det var länge sedan nu…på den gamla goda tiden när man orkade partaja loss…

#18 Snygging!!!

Nu har jag inga fördomar så mig spelde det ingen roll vilket.. men om det var viktigt för Jack så..
Har själv en tik som föredrar tikar…Hannar är jobbiga varelser tycker hon..utom vissa förstås..men en del är så gåpåiga….
(utom mitt i löpet-då är alla OK-men det är iofs även tikarna-vadsomhelst-hon försöker med alla hundar..)
Humm tänker på bilden..Han är urcool med sin nääsa och söt, men ser faktiskt lite sliten ut..blinkhinnorna syns ju tydligt!?
Var han kanske flytt-stressad?
(eller bakis på riktigt
)

#20 Läste igår det du skrev om blinkhinnor. Jacks blinkhinnor kommer fram när han myser, är inte det normalt? När Buffy ammade sina bebbar kom oxå blinkhinnorna fram, så jag har gjort den kopplingen…..ska kolla på lite bilder i datorn…..det här är ju ett myskort t ex…
Berätta mer om kopplingen stress-blinkhinnor….
PS. Som sagt är det snipp snapp dax snart, så det är i så fall snipp snapp-stress

#21- #22
Hmm jag kan inte så mycket om det mer än jag läst att de kommer fram vid parasiter,infektioner,sjukdom eller stress…
Kanske någon kunnig uppfödare här kan hjälpa??
Ska googla på det..
Minns när Buffy var liten att hans blinkhinna syntes pyttelite-då var det en kunnig kattmänniska som sa att han kunde vara sjuk-nu var det ej fallet och jag har nu sett flera bilder på ungar som har lite blinkhinna-de kanske har det när de är trötta??
Kan någon svara här på det??
Detta är alltså ingen Rex-grej(ang.Rexmanualen) utan en Katt-grej!!
#23 kanske ska starta en tråd om blinkhinnor..tror att Albert var glad och mös när hans var framme med. (han hade mask i magen med..)

Jodå, blinkhinnor kan vara framme när de myser 

Jag blir lite orolig eftersom Jack är lite egen…. Han liv går ut på att pyssla om sin mor och syster och han är lite allmänt feg, inget testosteron här inte, trots att han är hur snygg som helst skulle han nog hellre hoppa från balkonegn än att betäcka en hona. Därav snippsnapp beslutet. Har tänk att blinkhinnorna är den del av hanns allmänt flummiga tillstånd (tyckte därför Mexico-storyn var rätt passande..), men han kanske är sjuk….
Här kommer ett till goskort på Jack med familj….

#26 Jag tror inte att Jack är sjuk, då hade det märkts på andra sätt. Blinkhinnorna kan vara framme utan att katten mår dåligt, t.ex. när de myser eller halvsover. Om hela eller stora delar av blinkhinnan är framme när katten är helt vaken och går omkring kan man börja bli orolig, men jag skulle vara lugn om jag var du. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

RexPet, dom här bilderna är farliga! Det är den första svarta rexen, som jag har blivit heltkär. Månne det vara din story eller hans sätt annars, men han är allt för god!

#28 Jag håller med..jag kan erkänna att helsvart ej varit min favorit men…man blir ju helt såld när man ser dina katter..Nu är det väl bara Jack som är helt svart?Men alla ser svarta ut i mina ögon..
Dom är jättesöta både Jack, Buffy(II….) och Bayzen..!!
#24 #25 #27 Vad skönt då…då vet man det -man lär sig hela tiden!!Det är väl olika på olika katter då antar jag för mina har aldrig haft så när de "myst" eller så..det var därför jag reagerade..
Men då ska alltså hinnan gå tillbaka mellan varven då..och det gör den väl på Jack.

Tack Buffy-co och Anne.S, för all blinkhinne information.
Jag gick hem och hade stenkoll på Jacksons blink hinnor igår:
Springer runt och leker: inga blinkhinnor framme
Busar i duschen: inga blinkhinnor framme.
Äter diverse blomflugor: inga blinkhinnor framme.
Tittar på TV:inga blinkhinnor framme
Går på lådan och gör Nr 2: Blinkhinnor framme (Skööönt)
Får gos av syrran: Blinkhinnor framme
Ligger högst upp på garderoben och är kung: Blinkhinnor framme.
Så för Jack The MExican så är det myssyndrom, tack iallafall har lärt mig något nytt!
#31 *asg* Ingen dålig studie av blinkhinnor du har genomfört! 

Tack för ett härligt skratt..hur många härliga bilder som helst..
Han är en riktig partykille..
Blinkhinnestudien var intressant…må bra = blinkhinnor framme.
På upptåg= blinkhinnor borta
//maria

Jag lärde mig massa nytt igår. Det enda jag lagt märke till var att blinkhinnorna var framme när min hona diade sina bebbar, och hade ingen aning om att det även är ett tecken på olika sjukdomar. Har googlat och studerat- som sagt.
#31 Hahaha! Du är ju för härlig!

#31 Hahaha ja - då har jag lärt mig detta också
Man lär sig hela tiden nytt!!
Synd du inte kunde dokumentera alla olika situationer med foto..hihi.
Vi borde kanske ha en blinkhinnetråd som Anna77 föreslog
..

#17 ha ha ha ..du menar att du inte orkar partaja längre o vakna med en råtta…ho ho ho..
Jag äälskar svarta (inte bara för att Ciggeslyngeln är det) och lila ähum..
Jack är verkligen en snygging, synd att snip-snappa…loooove him with the hat on…
Så jag skrattade när jag såg och läste bildserien!!! Vilken superhäftig kisse han är Jack!! Höll på dö av skratt till kommentaren om råttan i sängen … *skrattar* Ja ni ser, inte alls bra att ta sig en bläcka och inte riktigt komma ihåg vad man gjorde kvällen innan … *fnissar*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Vilken bildhistoria. Helt underbart!

#37 Hräum…du anar inte vad jag har vaknat med i sängen..

Heja lill-brorsan !!!!

Välkommen lilla Lussekatt! Undrar om jag lyckades värva dig och din husse som 300 medlemman (om om man vinner nåt ;-)..)

oj oj Jack, tänk om man fick vara råttan….