Nyfiken på uppfödare till era katter!
Jag skulle tycka att det vore kul att se sambandet mellan alla katterna här på cornish-sajten..
Ja- ni som håller på med utställning har väl mycket av det klart för er redan..ni har träffat varandra osv. men "en annan" har ju inte påbörjat utställningskarriären trots att jag haft Cornish i 10 år..
Tänker dock börja ställa ut med nästa katt är det tänkt.
Så jag skulle vara glad om ni vill presentera era katter med "finnamn" här!?Så man ser vilka som har släktingar osv??
Den som inte vill slipper ju förstås-jag tycker bara det skulle vara kul.
Jag börjar med mina då:
Min första cornish DANNE -som nu är död, kom i från Fairylands (underbara uppfödare som tyvärr ej håller på längre)
Han hette alltså S*Fairyland´s Dandelion,f.950914 d.070321
(kanske svårt att ha missat
efter allt mitt tjat om honom..)
BUFFY kommer ifrån Grabbarnas (finns ej kvar heller vad jag vet..)
Han heter då alltså Grabbarnas Donald, f.991025
(men hon hade ej stamnamnet klart när jag köpte honom faktiskt, så det står ej med på reg.beviset..bara Donald.
Vet därför ej om det ska vara S* framför eller ej)

En kul tanke!
Mina heter Goldens Donna, RacerDonnans Candy (dotter till min saknade döde avelshane Vågens Elvis Presley vars far var en Fairylands katt), RacerDonnans Evita, Racer Donnans Gorgeous Anastacia, Lorrentinos Laila
För att förtydliga ytterligare eftersom vi pratar släktingar lite då och då här så finns det ju släktband som är "osynliga" då mina honor från min egen uppfödning har släktband med många av Fylgias katter där de är fastrar, farmor, kusiner….. Sen finns ju Leffes Linjer (något mer avlägsna släktingar då) med hos både Candy, Evita och Stacie via Elvis som också finns hos Fylgias så mycket går in i varandra.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Jag har min kille Sture från en kull där Eine lånade ut en av sina honkatter till denna uppfödare(S*Felidae Filuris). Hon har bara tagit en kull och håller ej på mer, vad jag vet.. För mig är det Eine som är min uppfödare och stora stöd när allt om katter och speciellt crx diskuteras. Trots att min sture ej har "djäknens" som stamnamn. (stora kramar till Eine!
)
Stures officiella namn är: S*Felidae Filuris Chaim och är född 040218. Han har tre syskon två svarta honor samt en hane. Honorna vad jag vet finns ej med i pawpeds.. Sture och Brorsan (kommer inte ihåg hans officiella namn nu) finns med i Pawpeds

#1 Vad bra att förtydligade detta med alla linjer..
Det är verkligen intressant detta-och jätteroligt att se här på forumet vilka som har "släktingar"eller hur?
Visste att Leffes -Vågens Elvis fanns med bakom Fylgias linjer tex..Och att Leffe haft katter från Fairylands..
#2 Kul attt höra hur det hänger ihop!!Förstår att du har
mycket stöd i Eine-hon är ju en erfaren uppfödare!!
Hoppas flera hänger på här sedan..nu ska jag sova!
Wilda heter S*Källbos Carisma och kommer från Carina Eriksson i Märsta.
Anthea är dotter till Wilda och rexmammas och ScatCats Peleus(S*Bimsie's Euler Peleus) och kommer alltså från vår egen uppfödning och heter S*Pontemonte´s Anthea.

Mina katter heter
"Todd" Fife IC IDP CH S*Nattsmygarn Audi Torstensson
"Crille" Fife IC IDP IC S*Blå Katten Crille Citodon
"Ögonaböj" IDP CH IDP*Goldens Ögonaböj
"Stella" Fife IC IDP*Goldens AveAve
Kattutan men stolt Plåtis ägare
Våra tre cornishar kommer från samma underbara uppfödare, Lena Lindström som har stamnamnet Bimsie's.
Theia (IC S*Bimsie's Theia Energy) född 031106
Peleus (IC/EP S*Bimsie's Euler Peleus) född 031106
Phoebe (GIC S*Bimsie's Phoebe Peleusdotter) född 041227
Theia och Peleus är helsyskon och Phoebe är Peleus dotter. Troligtvis kommer vi att behålla en av Phoebes döttrar. Kul med tre generationer :-)
Här är Cornishar som varit i min ägo förutom kattungar jag sålt:
Sissi - IC S*Trickster's Leontyn (död) är efter Tigerflinet's Newton (död) och Minitigerns Bianca (död)
Mirre - IP & IC S*Trickster's Mirage en Mauve är efter Tigerflinet's Newton (död) och S*Trickster's Darjeling (död)
Aurora - GIC S*Vågen's Aurora (död) är efter EC Tigerflinet's Jazon och IC S*Trickster's Leontyn (död)
Lillan - S*Vågen's Artemis (död) är efter EC Tigerflinet's Jazon och IC S*Trickster's Leontyn (död)
Pysen - GIP & GIC S*Vågen's Bond är efter EP & EC Struntens Lucas (död) och IC S*Trickster's Leontyn (död)
Wilma - CH S*Fairyland's Wilma (död) är efter IC S*Fairyland's Asterix och S*Fairyland's Irabelle
Fia-Lotta - CH S*Grändens Brynhilde är efter S*Mammgårdens Nougat och IC S*Grändens Billie Holiday
Ivanhoe - IC S*Fairyland's Ivanhoe är efter CH Struntens Roger Copper King och S*Fairyland's Joleena Joy
Mu - S*Vågen's Hillary Clinton är efter IC S*Fairyland's Ivanhoe och IC S*Trickster's Leontyn (död)
Julle - S*Vågen's Julio Inglesias är efter S*Mammgårdens Sweet Little Thing och S*Vågen's Hillary Clinton
Sessan - Skvadronens Faye Dunaway efter S*Vågen's Ringo Starr och S*Vågen's Lena Sundberg

Mina katter heter
Sara -CH S*Bimisie's Meushi född.041221 och är efter S*Bimsie's Panthera Uncia Nocturne och Kazimirez Gullviva
Wilma- S*Wairam's Askungen född:060504 och är egen uppfödning efter IC*Jazz-Annas Piano Man och CH S*Bimsie's Meushi
+ just nu 4 kattungar födda: 070306 efter Kazimirez Holbrook och CH*Bimsie's Meushi

Mina missar hemma heter:
Emma - S*Enduro's Bestla och är farmor till MariaW's Wilma. Föräldrar är EC & EP S*Impuls Fransiscus och CH Kazimirez Guzmania
Ariel - GIC IDP*C-Rex Ariel, hon är farmor til S*Bimsie's Euler Peleus och Theia Energy. Hon är även farfarsmor till Rexmammas Phoebe, Wivekas Anthea och till MariaW's Wilma. Föräldrarna är Goldens Lorentz och S*Amsirac's Balleria.
Juppi - FIN*Darling-Isis' UnderPressure, inte så jättemycket släkt med någon
Hennes farfar är S*Axiom's Quicksilver. Hennes pappa heter FIN*Felibiosis Avarönn och mamma heter AngelWaves Dreams Are Forever (amerikansk import, första från den uppfödaren som används i avel i europa)

Mina kissar heter:
Fritz - S*Imse Vimse's Lila efter Shangri-La Falcor och Shangri-La Ayahuasca
Morris - IDP*Stenhagas Caprice efter S*Imse Vimse's Lila och Stenhagas Walk on Top
Majsan - IDP*Lyckotassen's Mortricia (numera bara Morticia, reggad i SVERAK) efter CH S*Gandaki's Kandinsky och Ada

Min Leia kommer från S*Imse Vimse´s och heter Black Beauty född 04-08-23. Uppfödare Ewa Leijon
Jimi kommer också från S*Imse Vimse´s och heter Staffan Stalledräng född 05-12-13.
Nova kommer från Leffes S*Vågens och heter Rachel Ward född 04-09-18. Uppfödare Ewa Leijon
katter som jag ej fött upp sjäv men köpt/ använt/använder i avel är ganska många.Sedan har jag också lånat hannar men dem räknar jag inte med här.(det är både S*Fairylands, Vågens, och många många fler)
Struntens Lucas ,Zarathustras Offelia, S*Grändens Doris Day,(IDP)Queenies Gaio, (AU)Myshan Sydneycider,(AU) Myshan Chantilly Lace, (IDP)Stenhagas Lady Hawk, S*Råådalens Benedicte,S*My Little Cats Joy, (NZ)Rexellent New Zealand Tattoo, S*Gaohs Jewel of the crown,S*Nattsmygarn Honda Silverwing,(NL)Bebops Tiyata, S*Godreign´s Horus. Har jag glömt någon så må det vara mig förlåtet..? Tack alla ni som sålt katt/lånat ut katt till mig!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Ja först ut av mina kissar måste bli gammelmor Tittio elle CH S'Magicbrook Chris Crew som bl.a är mamma till S*Silkwave's Tingeling (Karin) som ägs av Aje här på forumet. Tittioo är också mor till IC S*Silkwave's Tic Tac som är far till S*Racerdonnans Gorgeous Anastacia och S*RAcerdonnans Great Armstrong. Kvar hos mig bor en Tittioo dotter och det är CH S*Silkwaves Precious Ruth och en dotter bor hos fodervärd och det är CH S*Silkwave's Miramie. Här hemma bor också Pip, IP S*Gaohs Je t'aime (som är kullsyster med Eines Jewel of the Crown) och Libelle, Dragon-Fly van Berkendonck. Dessutom har jag på tillväxt Anne, S*Silkwave's Anne Bonny (Miramies dottter) hos fodervärd och deläger Buster, IDP Shangri La Ocelus.
Just det Tittioo är syster till mamman till smirks ljuvliga katt också… och Buster är pappa till Anne S härliga kattungar i senaste kullen.
Förlåt om jag glömt eller missat ngt släktförhållande… det finns säkert fler…

Reber - född 061029 heter egentligen ErsRexellent Dandy Dale. Mamma är Mobackens Underbara Ulla och pappa Kvasikattens Laochan.
Monsun - född 070127 har inte hunnit få sitt stamnamn än, så han heter bara Monsun, mamma är spotless Mocka och pappa Swedcoon's Bruce.

Just ja farmor var ju här också. Det var en lyckad kombination med TicTac och Evita. Hoppas den senaste med Goldens AroAro blir lika bra (förutsättningarna finns och det ser bra ut hittills).
Har ju glömt nämna mina kattungar som har sin faster Stella och pappa här Goldens AveAVe och AroAro.
Nu skall jag sova några timmar då bilen avgår kl. 04.00.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Ja din nya kull ser superfin ut.. Evita är en vacker trevlig dam och Aro Aro är fin han med så det är klart det blir bra !
tillägg till det jag skrev ovan… Pip är förstås kullbror till Jewel of the Crown.. visserligen är Pip kastrerad, men jag är säker på att han skulle ta riktigt illa upp om han visste att jag kallade honom för "hon"
fast det är jättefint att vara tjej också….Pussa på vackre Pip!

#15 haha ja jag undrade mig över det med kullsyste men tänkte att så sa man kanske på svenska 
Jag hakar på med en släkting till #8 och #9 Linus heter egentligen PR S*Wairams Alladin. Uppfödd av MariaW här på forumet och helbror till hennes Wilma

#11 Blev fel.
Nova är alltså uppfödd av Leif och inte Ewa Leijon.
det förstod jag. Leffe har ju Vågens. Man slinter på tangenterna ibland

Våra honor hemma:
Den vita drottningen Isis kommer från Eine Palm och heter CH S*Djäknens Great Gift of Godess (2004-05-25). Hon är efter CH S*Nattsmygarn Honda Silverwing och CH S*Djäknens White Cloud, farfar är tidigare nämnda S*Axiom's Quick Silver. Quick Silvers far är IC S*Nattsmygarn Austin Torstensson, kullbror till MonicaLs IC IDP CH S*Nattsmygarn Audi Torstensson.
Numera lite runda, men tidigare så slanka, paddan Thera är från Anette Haney och heter S*Mile High's Janella (2004-12-31). Hon är efter CH S*Nattsmygarn Honda Silverwing och S*My Little Cat's Nellie. S*Axiom's Quick Silver såklart farfar även där samt farfarsfar IC S*Nattsmygarn Austin Torstensson.
Chokladpralinen "a perfectly balanced body" Kyra är egen uppfödning och heter CH S*Godreign's Hekate (2006-04-11). Hon är efter S*Gaohs Caramba och CH S*Djäknens Great Gift of Godess.
Den sköldpaddsmaskade lilla akrobaten Lethe är också egen uppfödning och heter S*Godreign's Lethe (2006-11-12). Hon är efter CH S*Djäknens Fafner och S*Mile High's Janella.
Våra hanar på foder:
Det underbart gosiga charmtrollet Pyret är egen uppfödning och heter S*Godreign's Pyriphlegeton (2006-11-12). Han är efter CH S*Djäknens Fafner och S*Mile High's Janella och tillika kullbror med Lethe. Han bor hos fodervärd i Sandviken.
Allas vår "Snygg-Steve" kommer från Eeva Jokipelto (Kmedist) i Finland och heter FIN*Alchemist Remus (2006-11-20). Han är efter CH Songgwangsa Darwin och FIN*Alchemist Rhea Silvia och bor hos fodervärd i Stockholm.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Oj, vad roligt att få en snabbguide i allas katter 
I vårt katteri har vi just nu följande Cornishar:
IC IDP*Pepparrotens Gossip
mamma: IC Pepparrotens Kajza pappa: GIC Golden's Tango
Har mycket släkt iom Tangos barn födda/bor hos hos uppfödarna Blå Katten, Nattsmygarn, Ullmonstrets, Klöös och Frääz, Tajomer (Finland) vet itne om jag fått med alla, har för mig det var fler. Och genom mamma långväga släkt hos Marias och Vågens. Säkert nånting jag glömt också 
CH Sherlok Bonyboss Sweet-Rex
mamma: IC Sarbona Diass pappa: WCh. Mr Chat Nuare Hugo Boss
Ingen närmare släkt i Europa, finns en son till en katt i Sherloks 4:de led i Finland och dennes avkommor dådå. That´s it vad jag vet.
OCh dessa tvås barn - S*Mumsikoff Catharina Nezabudka.

Glömde missarna jag har hos fodervärd ju :-)
GIC S*Jazz-Annas CeCe, mamma är S*Enduro's Bestla och pappa är snygga EC & IP Mammgården's Ässet.
S*Jazz-Annas Miss Trouble, dotter till ovan katt och pappa är GIC FIN*Darling-Isis' Amsterdam
S*Jazz-Annas Ruskträsk, son till katten ovan och pappa är CH Wavemaker Jazzin' White Duke
Inte boende hos mig längre:
CH Wavemaker Jazzin' White Duke, min amerikanska drömprins som inte kom överens med min Bestla. Jag sörjer fortfarande att han inte bor här längre men gläds åt att han trivs så bra hos Jon.
Doris heter S*Sunsoakers Amina Angel och är från en uppfödning här på Gotland. Hennes mamma är Shangri-La Dhuméla och pappa är Nattsmygarns Ferarri.
Findus heter S*Spotless Noa och är från Spotless uppfödning i Solna. Hans mamma är Spotless Gullveig och pappa heter Spotless Ivan den Förskräcklige.
Jissa heter S*Godreign's Styx och kommer från Godreigns uppfödning i Uppsala (Anne.S)och är kullsyster med Anne.S S*Godreigns Lethe och tillika S*Godreign's Pyriphlegeton. Jissas mamma heter S*Mile High's Janella och pappa är Djäknens Fafner.

Alfpojken heter S*Huset Nelma´s Morganit han är kullsyster med Snorkfröken Alma som heter S*Huset Nelma s Bornit . Deras pappa är S*LillOyhas Anemo, mamma CH IDP*Golden´s Silvia. De kommer från Huset Nelma´s uppfödning i Domsjö.
Ciggeslyngeln heter CH S*Brave New Curl Cigaro, pappa är EC S*Solvindens Kevin Costner (Tyke), mamma IC S*Lejets Baldina (Bullan) han är ( bl.a) halvbror med Kmedists "Rambo". Han kommer från Brave New Curls uppfödning i Örebro (Hannah.H)Egentligen har vi honom på foder, men så känns det inte. Han är våran kille (mammas kille om man frågar honom
)

Oj, oj, oj… Man blir ju alldeles yr i huvudet när man läser om alla katter och deras släktled här! Det är nästan så att vi borde upprätta ett gigantiskt släktträd!
Mistie heter kort och gott Mistie, och är uppfödd av emiya här på forumet. Hennes mamma är S*Djäknens Rusalka och pappa S*Djäknens Wind Dancer.
Isa heter S*Velvetyhill Galadhriel. Hennes mamma är IDP*Torplidens Twisther och hennes pappa CH S*Spotless Lotus.

Vad jättekul det var att höra om katternas ursprung..
Hoppas att flera hänger på varefter!
Visst blev det "snurr i skallen" #27..
Särskilt för en annan som inte är "inne i" utställningvärlden och van..Men jag tycker det är kul att sedan kunna gå hit till denna tråd och "slå upp" katter -som en uppslagsbok!
Alltså-våra ifokuskatter!
För i huvudet-det kommer jag inte kunna hålla det!
#28 Går du in på Pawpeds databas kanske du kan följa Buffy ända till Kallibunker

Ja- men det har jag ju gjort Leffe!!Det är jättekul!
Du visade mig ju en gång vi pratade i telefonen-då kollade jag Danne…Minns du det?
Och det är kul att se att trots att Buffy inte ser så perfekt ut så har han ju bra stamtavla-eller hur??
Jag skrev inte så utförligt som flera andra gjort- föräldrarna… så här är mer fullständigt:
Buffy heter alltså Grabbarnas Donald-
Pappan hette Nyponrosens Rutger Haver (var Champion)
Han var chokladfärgad,hade otrolig rygg-som en tvättbräda samt len som sammet..
Tyvärr dog han för tidigt genom olyckshändelse..
Mamma var Kazemirez Eldranka…färg b0922(Hmm var tvungen att kolla i stamtavlan-minns henne som sköldpadda-mycket vitt..kan det stämma?)

#30 Nyponrosens Rutger Haver var, vad jag minns, blå och det står också så i Pawpeds. Kazimirez Eldranka var chokladtabby och vit.

Hahaha..ja du ser hur okunnig jag är på färger!!
Det står a på Rutger i Buffys stamtavla-men jag skrev inte ens det här utan choklad då det är så jag minns honom…Han var då mycket mörkblå iallafall..
Skumt-på mina gamla foton ser han också brun ut ..men foton kan ju ge konstiga färger ibland!
När det gäller blå så ser jag ju alltid blå som min gamla Danne var och han var ju blåsilversgouti-han var ju alltså mycket ljusblå..
(Som en parentes-Buffys färger är ju skumma-han är blåspotted-vit enl.stamtavlan-men han har flera "beiga" fält tex under hakan och på benen….När jag sa det till Lisa i tel.först sa hon"det går inte"- men hon konstaterade färgen grubblandes när jag var där med honom sedan
..Kom på nu-virrpanna som jag är-att jag fått svar på denna fråga av Mikaela Karlsson HÄR -alltså i inlägget #3 - jag "hette" cornish på den tiden..)
Beiga fläckar/fält på en blåspotted katt är med stor säkerhet vanlig rufism och helt normalt.

Ja-som du ser har jag redigerat mitt dillande om detta medan du svarade..-jag hade ju glömt att jag frågat här om det tidigare-se länken jag la till nu..
Men tack ändå Eine!!
Virrig? Jag??
Phoebe heter som ni nog vet vid det här laget IC S*Fylgias Skogul for Shaneequas. Mamma heter Struntens Betty Boop och pappa IP & IC S*Racer Donnans Figaro.
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Karin heter S*Silkwaves Tingeling, pappa; CH S*Klockrikets Moondancer, mamma; S*Magibrook Chris Crew
Mauritz heter S*Spotless Opus Mauritz, pappa CH S*Djäknens Fafner, mamma; GIC S*Spotless Iris.
Våra katter hemma:
Den röda kastrat pappan "Merri" heter EP FIN*Doctrix' Merlin (CRX d) (02/1996), uppfödare Kirsi Kulmala. Mamma är EC FIN*Darling-Isis Liza Jane (CRX w) och pappa FIN*Darling-Isis' Uncle Arthur.
Min första avelhona "Darla" kommer från Tea Tuominen och heter CH FIN*Darling-Isis' Time (CRX e 33) (05/2003). Hennes mamma är EC FIN*Darling-Isis' Pallas Athena (CRX g 33) och pappa CH FIN*Darling-Isis' Ricochet (CRX d 09 22). Darla är kastrat nu.
Sen kommer min först US import "Honey", Classy Touch Honey Bee (CRX as 09) (01/2003), uppfödare Stacey Polydys, men jag köpte henne från Lisa Jorgensen (Honey är född hos Lisa). Honey är mamma till min mans hane "Rambo" och Hanna.h hona Pippi och mormor till Anne.S hane Steve…
Min mans vita avelshave "Rambo" IC FIN*Alchemist Sizzle Beach, USA (CRX w 62) (03/2006), som är bara 2 sertificater från GIC.. Är från min egen uppfödning, hans pappa är Hanna.hs "Tyke" EC S*Solvindens Kevin Costner (CRX w 62) och mamma är min Honey.
Våra katter på foder:
Anne.S Steves mamma "Linssi" FIN*Alchemist Rhea Silvia (CRX f) (06/2005) bor hos fodervard eftersom dom vill ha andra kull med henne. Linssi's mamma är Honey och pappa är från min egen uppfödning "Leevi" PR FIN*Alchemist Mercurium (CRX d).
Rambo's syster (samma föreldrar) "Minni" FIN*Alchemist Chasing Dreams (CRS w 62) (03/2006) bor också i fodervard. Hoppar at hon ska bli mamma nästa år (om jag kan hitta än SNYGG hane till henne).
Också Steve's syster bor i födervard, hon heter "Mimmi" FIN*Alchemist Roma (CRX f 33) (11/2006). Hon är efter min import hane CH Songgwangsa Darwin och FIN*Alchemist Rhea Silvia, min egen uppfödning…
Och i morgon hämtar vi majsans kattunge S*Faries Silver&Gold (CRX f 03 24) (04/2007) till Finland. Hon ska också bor hos fodermamma. Mycket spännande!!
#36 Lite petig bara
CH S*Magicbrook Chris Crew är Karins mamma (+ 2 CACIB… blev inget mer då hon inte trivs i utställningsmiljön tyvärr…)
Näsan heter S*Charolia's Emrick och är köpt i Tystberga

Mina tre är alla från Eine, d v s S*Djäknens: Gorm, hans syster Graciela (Ella) och Hermance (Hermi). Även Rusalka (död 2005) var S*Djäknens, hon var mor till Mistie och hennes två systrar Melissiri och Dainese.
Enya heter CH S*Kvasikatten's Enya Mor Enchanting's Gredelina Far Shangri-La Fecor
Zorro heter CH S*Mobackens Zorro Mor Kvasikatten's Enya Far Brandkattens Tarzan.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

#38 oops, förlåt Anki.H! 

Elica kommer från S*Lilloyhas, föräldrarna är : Gaohs Chyenne Stareye, pappan är Gaohs Jumbo Red……… Ascanio kommer från Finland, Jokikatin Ascanio heter han, men pappan till honom är Änglarna's In the Shadows och mamman Lavender's Cabelle (Fin). So han är också halft svensk - om jag förstått rätt:-)…. Några syskon har Elica här som forumkatter.
Fuffens kommer från Struntens uppfödning och heter egentligen Olvier Oredal. Pappa: Delisch' Lorenzo. Mamma: FIFe GIC Cassiopeias Andromeda
Hugin kommer från S*Fylgias. Pappa: FIFe CH & PR Racer Donnans Figaro. Mamma: Struntens Betty Boop
#43 Aje du vet ju att Tioo är mitt verkliga hjärtegryn - och jag är liite extra kinkig med henne
Måste bara berätta - är såå stolt över henne - hon har gått ner 1 kilo på ett år - precis som jag och veterinären kommit överens om. Det trodde jag aldrig var möjligt ! Hon är som ung på nytt !!
#44 Elica har ju sin farbror Pip här också - min IP S*Gaohs Je t'aime Världens snällaste och mest sällskapliga katt som bara vill vara på en människa hela tiden helst…

#46, roligt att veta. Var genast och kolla på dina hemsidor. Nu har man gärna så snygga släktingar! :-)

Min Timon heter S*Djäknens Potjkemin och kommer från Eines uppfödning. Hans mamma heter S*Gaohs Jewel of the crown och pappan är S*Lilloyhas Bowie Dexter
Daytona heter S*KaCee Cat Daytona och hennes mamma heter S*Amsirac´s Kesella och pappan är Monicas S*Blå katten Crille Citodon
Kan tillägga att det känns betryggande med 2 erfarna uppfödare som Eine och Monica, de har fått utstå många "jobbiga" frågor!!

#48 Timon…Timon..en av mina älsklingskatter här
!!Kul att se honom igen-det var ett tag sedan!

#49 Ja….vi har inte varit så bra på att hänga med på sistone! Lusten och orken har inte riktigt innfunnit sig. Maken har gått igenom en cellgiftsbehandling och sen opererat bort en tumör och återigen påbörjat en behandling. Men jag har ändå varit inne och tjuvläst och försökt hänga med litegrann! Det värmer i alla fall att du märkt att vi varit borta och att du gillar Timon!
_Mina katter är då:
_
S*Härskarringens Idril *060325 min blåa gudinna som vet var hon vill och är lika envis som sin matte ;P Och som även väntar kull i början av Augusti!
Mamma till henne är S*Härskarringens Arwen blåskölpadd vit och pappa är Gaohs Iju chokladpralin.
S*Zoot'z Bellini *061128 Bellini som betyder söt på Italienska och det är hon verkligen, den sötaste sockertopp som finns. Vacker Cremesilver maskad.
Mamma är S*Magicbrook Vanity Fair blåsilversköldpadd bicolor maskad och pappa är Goldens Örn Rödmaskad.
//Christine mamma till Orion *160123
med S*Magic Paw's Cornish Rex Katteri och Storpudeln Spike

Mina katter är just nu:
S*Nattsmygarn Primavera Black Widow (crx n), kallad Wera o tillika den äldsta här hemma.
S*Nattsmygarn Secret Agent Saleen(crxf09) kallad Pippi o är en halvamerikan o även min födelseprensent från min man.
S*Struntens Marylin Monroe(crxb0323) kallad Zelda. Den goaste katten av dem alla trots att hon har huvudet på sne…
S*Sewena ZirakZigil(crxe09)kallad Zigge. Den enda av mina egna som blivit kvar här hemma o kommer att ta pappa Hermans plats till hösten. Han har temperamentet o lockarna på rätt ställe…

Våra bollisar är:
CH Struntens å´Sanna Starlet Rex (f0924), Rex Dandy-gängets matriark, älds och visast. Också matgladast ;-) Hon är ett CACIB från IC, då hon inte gillar det här med utställning så får hon får vara hemma och gosa istället. Hennes pappa är EC/EP Struntens Zwennis (n0923) och hennes mamma är Struntens Ylva Rackartuss (d32). Fertil
CH Strunstens Charles Dickens (d092133). Otroligt gosig kisse men lite blyg för främmande. Hans mamma är CH Struntens å´Sanna Starlet Rex (f0924) och hans pappa är Rexture Champicello (c0932). Gillar inte utställningar så Charlie stannar hemma och gosar med mamma då vi andra drar på utställning. Kastrat.
CH Rex Dandy Ben-Gali the blacksmith (ns092133). Värdens pratgladaste kisse och gosigaste. Går under namnet Gråis hemma och hans mamma är CH Struntens å´Sanna Starlet Rex (f0924) och hans pappa är S*Bimsies Hercules (ns). Fertil.
CH FIN*Mätsäkansan Corleona (d). Så otroligt snäll och go, och ett riktigt busfrö! Får aldrig nog av att leka. Hennes mamma är IC/PR Piupaws Niobe f09 och hennes pappa är (N)Enchanting's Mr Mephisto (ds). Fertil.