Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 1085 ggr
Anna77
0

Liten hemlös...

Jag var hos veterinären igår och hämtade Nilsson som legat inlagd åtta dagar men nu är bättre, där fick jag se denna söta krabat…

En liten upphittad tjej utan hem som någon hittat och lämnat in på djursjukhuset. Den hade redan suttit där två veckor så de undrade om inte jag kunde försöka hitta ett hem… Hoppas det löser sig snabbt för lilla Mini som jag kallar henne för. Väntar på samtal från en bekant som ev skulle komma och titta… Hennes katt hade gått bort för några månader sen och hon kanske var sugen på en liten kattunge att skämma bort. HÅLL TUMMARNA!

Visst är hon söt!

Anna77
0

så liten….

Anna77
0

söt!

flis
0

Fint tecknad. Jag vill ju ha en kattunge, men inte en som hårar. Tyvärr, hon är så söt.

AnneAlva
0

Vilken godbit!

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

chikan
0

Vilket härligt ansikte hon har. Ögonen sitter liksom lite som på sne. Jättesöt verkligen!

mumsikoff
0

Åh vilken supersöt puttenutta! Verkligen en riktig Mini!

Linda357
0

ja hon är ju sockersöt , hoppas hon hittar ett hem och slipper bo på djursjukhuset så länge till.

Anna77
0

#7 Generad ehh… ni vet väl hur jag är…jag tog ju självklart hem henne…hon ligger i mitt knä och sover nu..Kyss

Lilla sötskruttan!

Elica
0

Anna! Du är obotlig! Alldels för bra för att vara sant. Tack och lov det finns sådana som du. En stor kram.

La_Joz
0

Så söt hon är! Det är så härligt när de "fastnar" med tungan ute!

Fritz
0

#7 Du är för snäll (på ett bra sätt förstås)! Vad säger din sambo då?

ingor55
0

Åhhh så söt hon är Glad

Hoppas verkligen att hon hittar en bra familj

Lullan1
0

Åh Anna! Du är väl bara för go! Rosor

Hoppas att det går lika bra för denna lilla Mini som för Albert!

Anna77
0

#9 …tack..GeneradGlad

#11 *he he* Min sambo är snäll och är lika galen i katter som jag som tur är!

#13 Hoppas att det går fort att hitta nytt hem! Det tror jag det gör! så söt så..Skrattande

#10   Jag tycker det är jättesött när de har tungan ute sådär..gullebäbis..

Leffe
0

Söt är hon och du och din gubbe är beundransvärda

EvaG
0

Vilken underbart söt liten stackare.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Fritz
0

#14 Vilken tur! Flört

smirik
0

Vilken tur denna liten goding hade, hon är verkligen söt

RexPect
0

Oj, nu blir jag förvirrad två trådar med"Mini"-tjejer med likande teckning, men en är Rex och en liten hittefröken… Kanske kan AnnMarie övertalas att även ta denna tjej så behöver hon bara ropa en gång när det är mat…

Nej den var dålig….Generad

Buffy-co
0

Lycka till Anna!Glad

ChatNu
0

Ååå sicken sötnos ..Naaw!!!
Alldeles bedårande…tur att du fanns i hennes liv..
Tungbilden var ju för härlig..
//Maria

Aje-T
0

Anna så snälla ni är du och sambon som tar hand om den lilla, hon är ju bedårande. Som vanligt blir jag så beklämd när en oskyldig katt far illa. Vad är det med människor egentligen????? Varför kan inte vi i detta upplysta land få till en djurpolis med befogenhet att straffa oansvariga människor som negligerar oskyldiga djur bara för sin egen bekvämlighet?

Ja, jag blir fullständigt vansinnig över dessa "fall", hallå, det är 2007 nu och vi borde ha ansvar för våra handlingar, en katt är INTE Gucciväska eller någon annans ansvar.  Ska våra djur fortfarande behandlas som gods??  Skrikandes

Lullan1
0

Hur har det gått Anna?

Anna77
0

Jag ringde Djurskyddet Oskarshamn och eftersom jag arbetar idee'lt där så sa de att jag kunde lämna lilla Mini där eftersom de hade en kattmamma med kattungar som var 7-8 veckor och denna lilla Mini var 8-9 veckor så mamman kanske skulle acceptera denna lilla med.

Var där med min sambo igår och i början fräste lilla Mini men efter bara en halvtimme så lekte hon med de andra tre kattungarna! *hurra* Mamman accepterade henne med en gång och bara kurrade och var jättesnäll så det känns jättebra!! Kul för lilla Mini-gumman att leka och vara kattunge ett tag till Skrattande

motvind
0

Vad skönt för Mini att få en adoptivmamma och syskon. När hon är så liten som hon är så måste det vara det bästa, även om hon så klart hade det bra hos dig också. :)

Hon är bedårande och jag hoppas att hon hittar ett bra hem. Det är ju så svårt med alla hemlösa katter, man vill ta hem dem allihop…!

Anna77
0

#25 jo..det är nog det bästa för henne…man fäster sig ju så mycket vid dem så det är lika bra att hon flyttade fort.. för min skull med. Ska hälsa på dem imorgonSkrattande

Lullan1
0

Vad härligt att höra Anna! Då får vi bara hålla tummarna för att det ordnar sig för henne också!

Du är en fantastisk människa! Rosor

chikan
0

Å vilken solskenshistoria! Du är verkligen för underbar Anna77, inte nog med att du hjälper en massa katter, du glädjer oss här på forumet något enormt också! Härligt!

Anna77
0

#27 Åhh vad du är snäll!!! Jag gör bara vad som känns rätt!Skrattande

motvind
0

^ Ja, jag måste hålla med - en stor eloge till dig som engagerar dig så mycket!

AnneAlva
0

Massa stora kramar till dig Anna som är så fantastisk för alla små hemlösingar! Det krävs styrka för att orka se och tänka på dessa små stackars katter.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Anna77
0

#30 och 31 vad ni är gulliga!

Ibland är det mycket jobbigt att vara aktiv inom djurskydd, hemlösa katter men det positiva väger upp. Glädjen att se en katt bli älskad och få ett nytt hem är så fantastisk.

Gittan
0

Anna77, både du och den lilla katten är helt underbara.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Anna77
0

#33 Generad rodnar och tackar så mycket!