Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 264 ggr
Leffe
0

God morgon 2007-07-15

God morgon Ska snart till Järna och utställningen igen. Trevligt att träffa ifokusar både utställare och besökare. Sköt om er idag

Sewena
0

Nu är man tillbaka i civilisationen igen, tillbaka i Västerås. Vi fick ett otroligt Otrevligt mottagande från vår granne ovanpå, de hade fest igår till imorse kl. 4:30.

Men förutom det så är det skönt att vara tillbaka, med lite regn o sol i bagaget o 20-30 myggbett som gör sig påminda så älskade katterna oss iallafall.

Berättar mer när man sovit en stund till plus att man ha mycket att ta igen här …

Sewena

Daniella
0

God morgon

Idag ska jag till järna på kattutställningen. Det ska bli kul. Va där igår med.

Ha en bra dag alla

Fritz
0

God morgon!

Bebisarna äter för fullt, det jag är rädd för är att hon inte tvättar ordentligt (hönsmamma)…
Idag ska jag inte göra så mycket, snusa lite på bebisarna lite o försöka ta igen för ett par dagar utan sömn….

Ha en bra dag!

smirik
0

God morgon

Vacknade varje ½ timma i natt på grund av hosta Skrikandes så är lite trött men vad gör det när man har ett gäng kattungar att titta på..suck dem är så sööööta…haha får snart spy-reflexser av mig själva.

välkommen hem Sewena, hoppas du får sovit lite

Lycka till ni som skall på utställning, vi är mycket stolta av Iris's 2 släktingar S*Magicbrook slash doth com & S*Magicbrook Vogue som båda fick CAGCIB och S*Magicbrook Vogue blev dessutom NOM. Tyvärr blev hon slagen av en Bengal i panelen.

#Frits hon det skall nog komma hon blir säkert duktigare för varje dag.

Ha en underbar dag alla

Eine
0

God morgon allihop!Grattis till utställningsresultaten smirik!

Jag njuter av mina nya bebisar, pussar på lilla HP(Höna-pöna)från Marie ,och tänker med förtjusning på Annes Nephtys som verkar bli  otroligt snygg! Träffade henne när Anne tog bilder här.Underbart lovande liten tjej!Små krusvågor över hela kroppen , bra längd i huvudet, lååååååång pisksvans. Lycka till med henne Anne!

(jag sa väl rätt namn nu Anne? Hon som lekte Charlie Chaplin i början..?)

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Lullan1
0

God förmiddag!

Idag ska vi åka ut en sväng till svärmor och hjälpa henne lite med huset och trädgården, solen skiner men det blåser nåt helt otroligt!!! Alla stackars turister som tidigare i veckan flöt runt i sina tält har nog blåst bort vid det här laget! Skrattande

#1 Välkommen tillbaka, roligt att se dig här igen!

#3 Vad duktig Majsan är, skönt att det funkar!

#4 Krya på dig smirik! Att hosta lungorna ur sig är inget trevligt alls, hoppas att medicinen börjar verka snart!

Hoppas att ni får en härlig söndag!

AnneAlva
0

Goddag!

Har suttit och gjort en "att göra"-lista till veckan som kommer och der ser ut att bli en hel del att ta sig an… Åker till Åland på lördag med sambon och hans familj och blir borta en vecka. Blir mycket att läsa igen när man kommer tillbaka. Flört

#5 Visst är hon vacker, men det ser ut att bli på ett annat vis än det vi först tänkt. Återkommer om det.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

#7 Annat vis??? Nu blir jag nyfiken Räcka ut tungan

A-M.H
0

SicklyGod morgon !!

Näe fy det är inte alls nån god morgon, fy värre förkyld idag än igår. Vi hostar säkert ikapp smirik. Nästintill olidligt. Har väl magsår snart efter allt treo-ätande. Ja det är inte bara snorigt, huvudet bultar som en stånghammare, ont i öronen, snorig som f…ont i varenda kroppsdel som finns o nån till känns det som..

Mycoplasma är en "sort" av lunginflammation som måste behandlas med en speciell antibiotika, den är lömsk, långdragen men en envis torr hosta och trötthetssymtom..svar på smiriks tidigare undran..

Missarna är nöjda när man är hemma med dem och den lilla snorplan kräver att vi ska springa runt lägenheten med fjädervippan (pojkarna sover förnöjt) Vad den lilla "damen" vill är hon väldigt tydlig med. Blir inte många varv idag ska jag säga.

Inget blev det på V-75 igår heller, när man får väl förlika sig med att tillhöra de arbetandes skaraRäcka ut tungan

Fyy vad sjuk jag känner mig o igen uppassning….. Tur det finns diskmaskin o tvättmaskin, en självgående dammsugare  är det som fattas…Nu tillbaka till soffan, tv o bok, vatten o snytpapapper..o Snorkfröken Alma..

Ha en bra dag ni friskusar !!!

Aje-T
0

Usch då A-M.H och smirik, det låter inget vidare. Jag hade hosta i fem veckor tror jag men nu är den borta i alla fall. Krya på er små sjuklingar och alla ni andra var rädda om er out there!

jwen
0

God eftermiddag.

Vi var på utställning igår. Träffade LeffeD (väldigt trevligt) och många trevliga utställare och besökare. Som tur var så var det inte så varm igår, så jag hann köpa på mig burfläkt och cool´n´dry-lapp till utställningen i slutet av Juli. Känner på mig att den blir varm

#4 Är S*Magicbrook Vogue ett ungdjur? För isåfall var det hon som knep EX1 från Brisingamen. Och NOM från Gefjun….  Flört(fast den kunde hon även missat till någon av de andra som också var med och slogs om NOM från Jannicke).

smirik
0

#11 nej hon är inte ungdjur då kunde hon ju inte ha tagen CAGCIB Flört

AlexH
0

har haft en hel dag med städ och röj för att plocka undan allt man hade med sig på semestern.. men det var skönt att få vakna upp i egen säng imorse :)

Alexandra H

Medarbetare på Cornish Rex Ifokus

Min uppfödning:

www.pixiefay.se

jwen
0

#12 Pinsamt, jag missade att det var två som tagit CAGCIB. Läste bara att det var S*Magicbrook slash doth com  som tog det. Men vad kul för dem! 

Jag hejade faktiskt på den andra cornishen (ungdjuret Glad) i panelen, men tyvärr så blev hon slagen där.

Inlägget är låst för nya kommentarer