Till veterinären i morgon
usch jag börjar noja nu för vaccinationstrippen i morgon. Vi har ju ingen bil utan åker med kattvagnen, bestående av en stor bur där det är tänkt att både Karin och Mauritz skall åka. Nu slår det mig att de har aldrig suttit tillsammans i buren tidigare så jag packar med selar för säkerhets skull. Kommer att drömma mardrömamr om kattslagsmål på busshållplatsen med mig desperat försöka få ut en katt att sela, stänga in den andra samt lyckas få med alltihop på bussen. Jisses, håll tummarna att det funkar……

Lycka till!
Synd du ej bor lite närmre -då hade jag kanske kunnat skjutsa!
Du har alltså ingen mindre transportbur att sätta i den stora som är på vagnen?(dum fråga kanske..)Eller kanske ni kan fixa till en skiljevägg på något sätt?

….fasen Aje hade jag varit ledig hade jag skjutsat dig o missarna, du hade väl kunnat vänta till nästa vecka då min semester börjar…men det kunde du ju inte veta…

Lycka till Aje! Det kommer att gå jättebra!

Lycka til Aje, det kommer søkert gå jätte bra. Dem kommer va så upptagen av allt kring sig så bråka får dem inte tid för
det går säkert bra! Skönta att ha det gjort sen

Det är klart att det kommer gå bra! Om inte annat så roar du andra medans du själv försöker fånga katter som sprungit åt olika håll!
Lycka till!!

Tack alla! Jo, det gick bra till sist men de fick åka i varsin bur för jag gjorde misstaget att först sätta in Karin och sen försöka pressa in Mauritz som stretade emot allt han kunde och Karin fick frispel och drämde till M så jag släppte ut dem direkt och började om med varsin bur. Skjuts fick vi dit och taxi hem.
Mauritz som brukar ligga alldeles stilla när vi åker buss eller tåg blev jättestressad och försökte slita sönder sin filt med tänderna.
Väl hos veterinären var de så snälla och sa inte ett pip, jo Karin fräste när vaccinet åkte in men det gick jättefort och bägge två fick beröm av veterinären. Och Mauritz charmade bägge damerna som vanligt, de tyckte han var sååå vacker. 

..oj oj..är det Karin som är chefen hemma. ja över Mauritz alltså..
Kommer du med Mauritz till Speed-Cat i morgon ??

#8 Är det inte så i övrigt? åtminstone med hästar och hundar det är det naturliga, att honan bestämmer och får sina nyck igenom. iÄgentligen med mina katter också - fast Elica är först 7-8 månader., men mycket bestämd liten häxa - tycker ivf min schäfer. ;-)
Skönt att höra att allt gick bra.

Ja visst är det Karin som är chefen, inget snack! Hon bestämmer över oss alla 
#8 A-M.H, nej tyvärr anmälde jag inte till den men kommer till Haninge den 28/7, kommer ni och Cigge dit?

Aje..ha ha ha det är ju så lite här hemma också, ja att tjejen bestämmer….
Nej tyvärr eller kanske inte tyvärr egentligen, Cigge har ett CAGCIB kvar att ta innan IC och kan inte ställas i Sverige. Jag,sambon o Cigge åker till Porsgrunn, Norge den helgen och hoppas han ska ta sitt cert och bli IC och det kan jag säga utan att skämmas att är det bara pälsen som avgör så är certet hans
Och till hösten får vi ju tillökning i familjen……..en liten…kattjej…ha ha ha var det nån som trodde nåt annat ???

# 11 GRATTIS - blir det en lila tjej då?

..näe…hmmm..men en vit…om inget oförutsett inträffar…ska bli jättekul o mysigt o…o…ja ni vet…en liten snorkla..

#13 uuuuh vad spännande när får vi se bilder på henne?

…ni har redan sett…fast ni inte vet..den vita honan från Hannas kull..Brave New Curl (Ciggebakbitarslyngelns halvsyster)…sen kommer ni att bli bildbombade , när hon anlänt var så säkra..

Men jisses så kul A-M.H!!!! En sån vacker liten snövit, jag är inte det minsta avundsjuk…….
Och det är väl klart att Cigge tar sitt cert, den mannen, ja jag behöver inte säga det igen…