Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 277 ggr
flis
0

God morgon 13 juli

Min fredag den 13 började inte bra. Försov mej litegrann, kom till jobbet och hittade inte mina nycklar. Bara att åka hem igen. Gud va jobbigt! Får jobba på söndag istället. Inte kul!

Hoppas ni andra har en skön lugn morgon.

smirik
0

God morgon

Ha varit uppe ett par gånger i natt och kollad till Iris men hon mår så bra så bra och är världen lyckligaste mamma & duktigaste också . Det så fascinerande att se hur dem bytar roll från mattes lilla bebis till en kärleksfull uppfordrande mamma.

Och bebisarna äter och ser redan ut som små bullar, skall bli spännande att se hur mycket dem har gått upp. Förlåt om det är mycket bebis prat men det är nog något av det häftigaste jag har upplevd dem är så underbara dem här katterna.

Ha en underbar fredag alla

La_Joz
0

God morgon!

Ännu en regnig dag i Göteborg. Men jag har blivit lovad bättre väder i helgen, så nu är det allt bäst att solen tittar fram!

Sambon är på väg till veterinären med Mitsie nu för tandstensborttagning, så jag ska hämta henne 13:30. Passar då på att sluta lite tidigare. Börjar ju trots allt semestern i eftermiddag!!

flis: Jag försökte försova mig imorse, men jag klarade det inte. Skulle behöva en timme sovmorgon, men det får bli imorn. Synd att vi inte kan byta! Flört

smirik: Det är klart att det ska vara mycket bebisprat!! Ni är ju stolta "matteföräldrar", så tjata på bara! Dessutom så finns det väl inget mer underbart än små krulliga bebisar!

Ha en skön fredag allihopa!

Fritz
0

God morgon!

Inga bebisar inatt heller, gud vad dryckt det är att vänta och trött blir man oxå. Idag går hon in på dygn 65 så vi får väl se om det händer något idag *hoppas, hoppas, hoppas*

Ha en bra dag!

ingor55
0

Godmorgon

I Alingsås regnar det inte ännu, men det är mulet. Hoppas det blåser undan.

#3  Den som väntar på något gott………..Väntar aldrig för länge;-)

Blir lite avundsjuk på alla er med kattbebisar ;-)

#2 Hör av dig senare så jag får veta hur det var hos veterinären. Njut av semestern tillsammans med sambo o katter.

Är det någon som har tänkt på vad det är för dag o datum idag???   

Trots det  

Ha en skön dag

smirik
0

#2 hoppas det går bra för mistie i dag & nej det finns väll inte något mer underbart än krullbebisar Flört

#3 NU får Majsan spotta ut sina bebisar! Du skall se dem kommer nog i natt, Lycka till Flört

La_Joz
0

Fredagen den 13:e!! Jag tror ju inte på sånt, så jag gör allt för att utmana ödet istället! Ska nog passa på att springa några extra gånger under stegen idag när jag jobbar! Skrattande

Fritz
0

#4 Du menar väntar ALLTID för länge! Flört

#5 Ja, det hoppas jag med. Jag har tempat henne och hon går bara upp o ner. Men jag lovar att säga till när dom kommer….

Anna77
0

#1Tjata på om bäbisarna det är bara kul!

#2 lycka till hos vet!

#3 dax att klämma fram dem nu förstår dig att det är trist att vänta! Hoppas de kommer idag!

Ha en fin dag! Ska iväg och jobba nu och se om jag kan hitta ett hem till hittekattungen jag har som jourhem nu. Säg till om ni hör någon som vill ha en kattunge att skämma bort!Skrattande

PiaW
0

Tihiii!!

Är jag den enda som tycker om den här dagen troFlört?
Idag är det min födelsedag, så idag ska jag äta en massa gottigheterSkrattande Föddes på fredag den 13 också så det är en tur dag för mig Glad

Nu ska jag sätta igång och baka lite grann och förbereda för eftermiddagen när alla kommer.

Hoppas ni alla får en riktig bra dag och helg!!

ingor55
0

#9   GRATTIS

FRÅN MIG O KATTERNA

HA EN UNDERBAR FÖDELSEDAG

Leffe
0

God morgon. Ska snart iväg och hjälpa till att bygga Speedcats utställning.
Smirik självklart ska du prata bäbis och vara stolt och glad.
PiaW ha den äran och hoppas du får n kul dag.
Fritz vi väntar med spänning.

Hur som helst sköt om er idag fredagen den 13

Eine
0

God morgon på min lyckodag fredag den 13:e! Grattis PiaW! Kattungarna mår bra, solen skiner och jag har inte ens ont i kroppen. Lycka till med vad ni företar er i dag, det kommer att gå bra ska ni se!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Natali
0

Godmorgon allihopa.

Grattis på födelsedagen, lyckodagen och till de som han /väntar kattungar…

Själv håller jag på att packa. Ska upp till västerbotten med sonen och alla kattungar. Har bakat en massa små kakor till fiket i ramsele (i vindelnskommun). Min mor skall ha hand om fiket där, så hade hennes ugn gått sönder. Så då bakar jag åte henne, o åker 45 mil med kakorna.. (Jag skulle endå upp hade jag tänkt).

Så jag kommer vara borta från intrenet till onsdag. Så önskar alla en skön sommar tills på onsdag. Vi hörs.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Buffy-co
0

Morrn…vaknade med värk i magen igen..blir såå besviken-men kanske att det vänder igen..skulle avvakta efter samtal med min dr..Vill ju komma iväg ut nu med båten i skärgården så vi kan segla till Gotland när det är bra läge..Vädret ska bli fint nu-senare i veckan iaf!!
(tror det gällde större delen av landet..)

Inte heller skrockfull…men ingen turdag heller för mig.

#2 Hoppas det går bra med Mitsie och ha sen en riktigt skön semester!!

#3 hoppas det "pluppar" i dag…
#9 Grattis -hoppas du får en kul dag!Champagne

Ja…och så ha en bra dag alla ni andra också!!!Pussa bebisar ni som har,krya på er ni som är sjuka och så vidare…..

ChatNu
0

#9 Grattis!! på födelsedagenGlad
Idag skall jag städa undan lite & sen kommer min son hem med en kompis som skall sova över.
Det regnar inte men är mulet & grått..

Sen skall jag planera för morgondagen då jag skall till Varberg med ett gäng vänner. Skall titta på gamla bilar på cruising.
Inte mitt största intresse men jag är där med min väldigt goda väninna så vi får säkert skoj..
//Maria

A-M.H
0

God morgon !

Lite bättre idag, nu täppt men det halsonda borta, nja bättre.

Va´säger du Leffe Speed-Cats utställning, vilka ska dit. Måste komma…o titta Glad

Fredag den 13 brukar jag tycka om, men vete fasen. I morse vaknade jag av att våran svarta bakbitarslyngel kissade(pissade) på Alfpojkens hängungesovplats i klätterställningen, vakade av att det droppade ner i "lådan" som är nedan för, ja helt rätt den är klädd i mysigt mjukistyg. Grrrrrrr…….

Sen råkade jag tippa kaffeglaset, ja glaset, ni vet de där stora från Ikea, så kaffet flödade över hela köksbordet som var dukat med frukostattiraljer.

Snart ska jag göra V-75 raden för i morgon, bådar gott på nåt vis.

Man får tjata så mycket man vill om sina missar o visa hur många bilder som helt, den som inte orkar får väl besöka nån annan sajt. *visar tänder*

Kom igen nu o föd alla som föda ska.

Sambon åker snart till Halmstad (med 4 barn)på den årliga veckan hos hans systers familj. Jag softar hemma, vägrar följa med (varje år). I frysen finns mat, hembakade chokladmuffins, böcker att läsa, fyra..näe.. tre missar….och är ledig 4 veckor framåt. Kan jag annat säga än….KANON….

Ha en jätte bra dag !!

AnneAlva
0

Goddag!

Sitter och finurlar på om jag måhända skulle ta och möblera om lite. Känns som om det är tid för det, men så tar det ju tid och.. och.. ja, det är väl bara att erkänna, och så är jag obotlig lat… Generad Vi får se vad som händer.

#9 Grattis på födelsedagen! Hoppas den blir så bra som du vill att den ska bli med gott att äta och trevliga människor!

#11 Jag vet vilket jobb som ligger framför dig, lycka till!

#16 Se till att njuuuta så mycket du bara kan när du är gräsänka en vecka. Skulle nog behöva lite sådan tid jag också, kanske ska skicka iväg sambon på något. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Lullan1
0

God eftermiddag! Har inte fattat att det var fredagen den 13:e idag! Det har varit en precis vanlig dag, som det brukar.

Fick förresten en migränatack för ett par timmar sen, men nu har huvudvärken börjat släppa efter lite medicin. Tänk vad små vita piller kan göra?!?!

Jag håller alla tummar och tår för att Majsan klämmer ur sig några bebbar snart, förstår att du är förväntansfull Fritz!

Ha en trevlig afton!

La_Joz
0

#18 Nämen Lullan! Har du ingen koll eller? Flört Majsan har ju redan fått bebisar!!

Lullan1
0

#19 Generad Ja…, jag börjar ju alltid nerifrån med inläggen och idag var det en hel massa som ni har skrivit! Det tar ju hela kvällen att gå igenom allt!  Very Happy

La_Joz
0

#20 Jag gör samma sak, så det är lätt hänt! Skrattande

Leffe
0

God natt säger jag som nyss har loggat in

PiaW
0

Egentligen är det inte min födelsedag längre, men den har varit bra. Tiihiii, nu måste jag äta upp min hamburgare innan jag somnar.

Natti natt på er

Inlägget är låst för nya kommentarer