Kloklippning på kattungar...
Undrar bara hur gamla kattungarna ska vara innan man börjar klippa deras klor???
Kattungarna är ca 1 månad gamla nu och deras klor är sylvassa och dom fastnar lätt i kläder och tyger….
Kan jag klippa klorna på dom lr hur gamla bör dom vara??
Jag brukar klippa när jag ser att de fastnar i underlaget. Det räcker att bara ta lite lite av yttersta spetsen. Det är inte lätt alla gånger för de sprattlar och piper och då kommer mammakatt och lägger sig i 

Jag brukar klippa dem när de fastnar i saker precis som AnnMarie och då inte klippa mer än spetsen. Det brukar vara runt 4 veckor, klipp du med gott samvete. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

vad bra då ska ja gå o klippa mina troll också

klipper våra sphynxar från ca 1 veckas ålder för at inte de ska riva upp varandras ansikten och rx-arna från vecka 2-3 ;)

Tackar, försökte mig på kloklippning igår….var inte det lättaste
men tre blev klara iaf, sen orkade jag inte mer!! Svårt att klippa så små klor…ansträngande för ögonen, sen är dom livliga de små djuren, vill absolut INTE sitta stilla! Ska gå och fixå den sista nu.
passa på när de är som tröttast, alt. sover så slipper du "bråka " med dem.
Lycka till

Vänj dem gärna att liksom sitta i en puff med ryggen mor dig. Min ena funkar det även som vuxen att sätta så i knät, jättesmidigt!