Nykastrerad
Nu är vi hemma igen efter att ha katrerat Didi. Eller jaa, vi har ju varit hemma ett par timmar. Lämnade in henne 8 i morse och hämtade henne på eftermiddagen.
Jag har varit nervös hela dagen eftersom det är ökad narkosrisk på katter med hjärtfel. Tur att det inte ringde en enda gång på mobilen idag för då hade jag nog fått hjärtat i halsgropen varje gång. Men allt har gått bra och nu ligger hon och tar igen sig på soffan 
Sorgligt att hon inte får några egna krullisar, är sååå avundsjuk på min syster (tette81) som har smått! Jättesöööta!
På söndag kommer Gaohs Jumbo Red hem till mig. Ska passa honom i sommar, ska blir roligt. hoppas bara att dom kommer överens

Sköt att kastreringen gick bra.Sövdes hon med gas?Jag håller ju på att velar hit och dit hur jag ska göra med Stella nämligen.
Stolt ägare till tre La permer
Åhh vad skönt att höra att allt gick bra! Stackarn,,,hon blir snart pigg igen!
Kul med jumbo! Måste sätta ut bilder sen på honom!!

#1 Monica… kolla med veterinären, oftast ger man en spruta först med sömnmedel och sen underhåller man med gas. Inte på hankater vid kastrering, de får bara via spruta det går fort och är bara ett snip-snap ingrepp. Var själv med och sövde Alfpojken (söver ju människor annars) veterinären( alla missar går hos henne) var ju med förstås,jag var även assistent under operationen, samt hade uppvakning med honom sen på kliniken, så han skulle känna sig trygg. Hönsmamma är jag…
Gas är lättare att styra (dosera) i alla fall o man använder de gaser som kommit senast på marknaden. Styr koncentrationen via andningen, (den koncentration som ligger i alveolerna i lungan mätt i utandningen är den koncentration som är den verksamma i hjärna) går fortare att eliminera ur "systemet" om du förstår mig rätt.
Skönt att det gick bra, pyssla om lilla nyopererade….
Skönt att det gick bra, då kan du pusta ut!
#1 Hmm, vet inte riktigt hur hon sövdes. Vetrinären sa att han skulle använda "full narkos" och inte söva henne med spruta….
Ja hon har sovit mesta av tiden sen vi kom hem och varken ätit eller druckit, men antar att det inte är någon fara. På toaletten har hon iallafall varit 

Då är hon nog sövd med gas.
Jo jag vet mycket väl hur man söver och eftersom att min vet inte har möjlighet att söva med gas så står jag inför valet att åka till Ultuna med Stella fast jag inte vill det.Vill om möjligt få det gjort hos min vet som jag litar på och där jag kan få vara med.Jag gillar inte att lämna in min katt och sen hämta den.Jag vill ha koll.När killarna kstrerats har jag varit med och assisterat och det skulle jag ju vilja med Stella också.Men vi får väl se vad min vet säger ska dit och vaccinera Aro om två veckor då ska jag prata.Om Stella inte hade haft hjärtfelet så hade jag inte tvekat men nu velar jag lite hit och dit.
Stolt ägare till tre La permer

#6..förstår precis hur du känner..hoppas det går bra..
Hur mår den/det
nu då
Nu är hon uppe. Sitter på fönsterbrädet i köket och solar sig. Hon har ätit lite inatt såg jag men inte mycket, och så har hon druckit lite vatten. Allt går bra men hon är lite trött. Hon funderar nog på vad som har hänt.
Hon var riktigt jobbig natten innan vi kastrerade henne, kanske hon tror att vi straffade henne
. Men då kanske hon sover på nätterna här efter 
Ååh, ska du få besök av Jumbo? Fina ponken, blir jag lite avis juh, dumma Jumbo som flyttade från Örebro