Kejsarsnittbebis =)
Efter många timmars väntan fick vi till slut en liten blåmönstrad pojke på 98 gram igår =)
Min S*Pontemonte´s Tiloa, alias Doris/Dolisen fick i söndags morse en dödfödd blåbicolour pojke sedan hände ingenting mer, så måndag morgon åkte jag in till Bagarmossens Djursjukhus där vi kollade Dolisens värden, röntgade, ultraljudade, försökte sätta igång värkarbetet men till slut blev det kejsarsnitt i alla fall.
Har aldrig haft en kejsarsnittsbebis så det här är en ny erfarenhet. Aldrig bara haft "en" ensam kattunge heller, så även det blir annorlunda. Mer info om hela förloppet finns på min hemsida: www.vrethagens.se
Vill gärna dela med mig av en härlig bild på de två efter hemkomst igår em, inte världens bästa bildkvalité men jag tycker det är en mysig bild och så vill jag inte störa så mycket med fotande ännu. Är jätteglad att mamma och son mår fint.

Grattis till lillkissen.Hoppas att mor och son mår bra nu.
Stolt ägare till tre La permer
Grattis till den lille! :)
Hoppas att de båda mår bra och så även fortsätter att göra!
Med vänlig hälsning, Fridah & S*Weminas Spiccato "Nisse"
Grattis till ett ändå lyckat slut. Sköt om er!Håll er varma!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Grattis till lillprinsen ❤️
Grattis.

Vad skönt att det gick bra och vilken mysig bild! ❤️
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Syster Tapini (Dolisens syster förståss) hälsar grattis till bebben ❤️

Tackar så mycket, Dolisen bockar och bugar =)
Han är extremt aktiv i sitt sökande efter spene och reagerar mycket högljutt om mamma Dolis flyttar sig för mycket, hon verkar tycka det är mest okej att ligga på ryggen, så han får fritt spelrum =)
Tyvärr har hon plockat upp honom i min säng (vi hade samma "problem" förra kullen hon hade) och tycker att han också ska sova på mattes arm under täcket, vilket kanske inte är det bästa… Hon plockar upp, jag plockar ner,,, men, jag ser det just nu som ett "lyxproblem" =) Vi får brottas lite med det, sedan brukar det bli som matte vill i slutändan - dvs, bolådan =)
Grattis och hoppas allt fortsätter gå bra.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Hon söker värme för lillen och mammakollektiv med dig..

😂Det blev mammakollektiv inatt igen, Eine. Natten slutade med att jag tog ur min "mindre" variant av byrålåda ur garderoben, och bäddade den mjukt, och ställde den bredvid min huvudkudde. Lade lillen däri och Dolisen kom direkt.
Sedan sov vi i lugn och ro natten lång!!
Men - det håller ju inte i längden.. när han väl börjar röra sig mer,,
Är det någon som har förslag på hur jag ska få henne att tycka att bolådan är det bästa alternativet tar jag tacksamt emot det ☝️
Kan du kanske prova med att ha bolådan bredvid sängen på samma höjd som sången. Så de kommer nära dig. Tänk bara att ha mjukt nedanför.
Grattis till din lilla kille.han ser fin ut.har haft så med min första hona också.Hon bar och bar,ändå tills de växte till sig och hon tyckte de vart för tunga.har haft kattungar i byrålådan bland mina underkläder.ibland var det lite knöligt under sängöverkastet och där låg en liten unge och sov.Hennes dotter har kattungar nu,men de blir ej burna.Nu har jag en röd gosig värmefilt från OBH Nordica i botten på lådan,de tycks trivas bra.Vet ej om det har någon betydelse,jag tyckte det var varmt och skönt även i mamma ofelias bädd.Lycka till med lillpojken!!
Här har jag sovit med transportbur, modell mellan, i sängen….gärna med handen inne i buren….
Tur som är verkar en vecka räcka😉

Nu har lillpojken fått sitt namn, det blir efter dessa snart 3veckor bråkande med mor och son över att de skall ligga i bolåda och inte i min säng.. S*Vrethagens Fighter 😉
Nu har jag kämpat ordentligt med att få henne att ligga i bolådan och sluta bära runt honom dit jag är hela tiden, men det fungerar inte alls. Häromnatten somnade jag helt slut, med lill-Fighter och Dolisen sida vid sida i min säng ☺️så nu har jag gett upp bråket med bolådan. Jag förlorade fighten 😃 så att säga …
Bifogar en bild på världens mysigaste kille, som söker en alldeles egen familj som vill pussa, krama och skämma bort honom rejält - för "bortskämd" kommer han vara när han flyttar hemifrån så go som han är ❤️
Mer info finns på hemsidan: www.vrethagens.se
//Åsa
Vilken härlig grabb du fått.Tvivlar ej på att han blir bortskämd,men vad gör väl det.
Det blir nog så att när Lillis börjar dra runt på pptäcksfärd,så kanske de inte sover i din famn på natten. Men risken finns!