Moderskärlek
Den är beskyddande och omslutande.

Moderskärlek
Det är eftermiddag den 5 februari hemma hos oss. En alldeles vanlig tisdag för de flesta, men för mig är den alldeles speciell. Min katthona Hub Cats Meliss ska föda en kull ungar när som helst. Hon har gått ett par dagar över tiden. Jag har varit ledig från jobbet hela veckan för att finnas till hands. Jag ser att det är ej långt kvar nu.
Meliss har bäddat hela dagen på de mest konstigaste ställen, byrålådor har blivit undersökta, garderobsdörrar har också blivit öppnade. Meliss har en fin bädd att föda sina barn i, men den är i nuläget ganska ointressant för henne. Hon provar att lägga sig inne i påslakanet, men det var inget favvo ställe. Det går ej att stänga dörren och ha denna donna instängd för både hon och mamma öppnar alla dörrar och lådor själva.
Men till slut väljer Meliss att sova hos sin mor Blå katten Gilera, och jag tror att hon var väldigt trygg med sin mammas närhet. Är det inte detta som kallas moderskärlek så säg? Framåt nattkröken lägger sig Meliss äntligen till rätta i sin stora bädd, jag har köpt en fin värmefilt så det ska vara behagligt. Jag tar plats bredvid henne,under natten föder Meliss fem söner.
Så vackert skrivet ❤️
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Visst är det underbart
Det är så gulligt!
Ha en bra dag
Sport iFokus
Meliss fick fem stora pojkar,alla med vikt över 100 gr.Dessa pojkar fick namn efter tårtor.De heter:William,Noblesse,Mazarin,Pinocchio och cheezcake.Och Meliss är en lika underbar mor som tidigare med sina små barn.
Moderskärlek är det vackraste man kan se ❤️