God morgon 10 juli
God morgon
Kom hem från jobbet med feber igen igen i går, har hostat och mått illa hela natten, får gå till läkaren innan jag går på jobbet.
Iris verkar hur frisk och pig, hon hade en väldig slö dag i går så jag trodde det snart var bebisar på gång men i dag verkar det som det lätt kan dröja ett par veckor till, springer kring och jagar insekter
Ha en underbar dag alla
Näää, hoppas du blir av med febern och blir frisk snart. Trist att bli sjuk på sommaren också.
Skönt att Iris är piggare idag. Här tycker Linus att det är lite ont om insekter att jaga, men han var helfascinerad över två skogsduvor igår, som han jagade upp i ett träd. Han såg riktigt förvånad ut, när de satt där och stirrade ner på honom. Han har blivit så duktig på att gå på promenad i sin nya väst.
Idag är det jobbdag hemma. Sedan är det semester på heltid till 7 augusti. Ska bli jätteskönt att få koppla av ordentligt och få en massa tid att klia Linus bakom öronen.

1# hoppas du får en jätte skön semester 
#2 Tack!

God morgon!
Jag blev väckt av en Majsan imorse som skulle ligga så nära det bara gick. När jag kände på hennes mage nu så var den "stenhård" så vi får väl se när det är dax, nu ligger hon o sover medans dom andra har spelet…
Krya på dig smirik!
God morgon !
Så spännande att det är så nära nu för Iris - håller verkligen tummarna - hårt !
#1 Önskar dig en jättehärlig semester - själv ägnar jag just nu semestern åt att möblera och storstäda huset ( skön känsla det med 
#4 Lycka till med Majsans bebisar du med
God förmiddag. Mulet idag också.
smirik ta det lugnt och få bort febern ta hand om dig och Iris.
LinusCRX hoppas du får en skön och avkopplande semester.
Fritz ta hand om Majsan.
Och alla sköt om er och hoppas ni har en bra tisdag
God morgon!
Vad spännande med Majsan-bebisar snart! Lova att uppdatera oss när det händer!!!
Jag har sovit jätteoroligt i natt, det har varit varmt, kallt, dragit från fönstret, ljust, 3 katter i sängen…. mm mm. Blir nog lite rastlös när det är så dåligt väder ute, det är bara kallt och grått.
Krya på dig smirik! Låter nästan som du har fått någon bakterieinfektion som du går och drar på! Hoppas att du får komma till läkare och få någon medicin utskriven!

Godmorgon!
Har börjat dagen med att värja min stackars frukost från en listig lite tjuv i form av Nepthys. Hon är den envisaste katt jag träffat! Nåja, hon är ju söt så jag kan stå ut med att fya henne i tid och otid när hon försöker komma åt en bit ost på mackan.
#0 Inte sjuk igen! Ska det aldrig ge sig? Hoppas doktorn du ska till idag vet någon bot, jobbigt och inte bra för kroppen att gå omkring med infektioner så länge. Krya på dig-kram!
#4 Snart så, det verkar vara dags för de små Majsan-knytena att kika fram.
På bilden: Obligatorisk tvättstund efter en lyckad räd mot ostmackan
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Smirik- Hoppas att du snart mår bättre igen.
Lycka till alla som väntar smått.
Själv var vi ute o fiskade igår, en massa gåendes. Men vi fick två gäddor! Katterna tyckte de var spännade sen när jag fileade dem. Kattungarna var mest framåt, och Figge o Betty var nästan rädda. Skirner satt på min axel.
I dag ska jag lämna tillbaka filmen, som skulle ha varit tillbaka i går….men vi var för upptagna mad att ta oss ut o fiska så den glömdes bort. Och sen skall jag ut o rida för andra gången på ett och ett halvt år.
Ha et gott allihopa.
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
God middag. Jag kan inte tro att Nephtys är värre än Fuffens.
envisare katt får man leta efter. Särskilt när det vankas frukt! Börjar bli orolig för att han ska få hål i tänderna också av allt snaskande, nu när det är så mycket snack om tänder här på forumet. Krya på dig smirik! Ha en fin dag allihopa, trots väder. Här kikar solen lite försiktigt fram för första gången på evigheter.
God morgon, vi har fått bebisar i natt/morse.Fyra stycken, två av vardera könet. Så jag är lite trött, en stor del av dagen går nog åt till vila, byta i bolådan och pussa på mamman…
smirik:Är det inget bra klimat i Danmark
, det är väl inte kul att vara sjuk?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#11 När kommer bilderna?
Grattis till bebbarna Eine! Vad blev det för färger?

Brukar hålla mig från gomorrontråden-skriver tillräckligt
Men känner mig tvungen:
Allvarligt smirik..du kan inte hålla på och gå med feber och infektion i flera månader och jobba!Du behöver VILA när du går med detta-även om du gått till doktorn..
Det är faktiskt inget att leka med-man kan få följdsjukdomar som inte alls är kul..
Ingen tackar dig för att du går och jobbar sjuk,och kanske gör dig ännu sjukare -eller gör dom det?
( puckon i så fall -chef/kollegor alltså..)
Nej-du måste sköta om dig!Du har ju haft detta jättelänge nu!!!

Grattis Eine - ser fram i mot bilder

Eine..Grattis till bebisarna,,pussa på hönan från mig

Grattis till bebbarna Eine! Vad kom det för färg?
Hej alla! Det är en lila-vit pojke, en svart-vit pojke, en svartsköldpadd-vit flicka och en lilasköldpadd-vit flicka om jag sett rätt!(Den sista har så tunn päls att det känns lite osäkert, men bara lite.) Bilder, ja det är mitt dilemma.Har ingen kamera, men kanske Anne kommer förbi med sin fina kamera..?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#18 Nästan så att jag ska ta och posta en kamera till dig… Vill ju se bider, speciellt på lilasköldpaddan med viit - är ju min absoluta drömfärg - helst då calico! mmmm *drömmmer*
hrm… iaf… Hur blir det nu med bilder - kunde någon komma över eller måste vi vänta så pass länge att känseln in fötterna försvinner?
Vilka fina färgkombinationer Eine!
Anne.S Skynda bort till Eine med kameran!!! Vi vill se bilder på underverken!

Ja, Anne.S, spring nu! Skynda, skynda!! 

Grattis Eine!
Krya på dig Smirik!
Nu vill jag ha lite sooool!
Hoppas inte det här inlägget blir dubbelt också… det blir det när man har kpt (=katt på tangentbordet)

#22 kpt-den var bra!
Måste passa på att säga GRATTIS Eine-hade missat det..
Ska gå in och kolla på hemsidan vad det är för något-hade för mig att du skulle ha siameskull-eller är jag helt ute o snurrar..
Helt okunnig där-kan de ha sköldpadd..ska gå in där som sagt.