Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 175 ggr
Lullan1
0

Måste bara få visa!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Var ute hos min svärmor i helgen och hälsade på hennes kattungar, de är ljuvligt söta! De är 8 veckor nu och jättebusiga! Alla ungarna är tingade, och det är väl tur det!

Tänkte dela med mig av några bilder på lite lurviga bonnkatter om det går bra! Flört

Först ut är svartpaddan, hon är min självklara favorit! Hon har ett otroligt lugn och är väldigt sällskaplig. Hon är den första att komma framrusande och klättra upp i famnen när man kommer! *kär*

Lullan1
0

Det här är Tussi, hon kommer att stanna hos svärmor. Hon är buskatten i kullen, inte still en sekund (känner igen det där) och klättrar på allt!!! Svärmor kommer att få igen för sina synder! Skrattande

Lullan1
0

Sist ut är den svarta killen, ganska anonym men lurvigast av dem alla 3.

Lullan1
0

Här är svärmors gammelkatt, Busan, som går in på sitt 17:e år nu. Visst finns det en viss likhet mellan Busan och Tussi, tycker ni inte det? Glad

chikan
0

Men gulle vilka fina! Kyss

medde
0

Vilka underbara bilder!
Håller med  dig paddan är underbar!!!
Vill ha!!!!!!
Busan va inte dålig hon heller!
Är det gotlänska luften som gör sitt till?

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Lullan1
0

#4 & #5 Tack! Det är så underbart att sitta och titta på dem när de busar omkring. De är så tjocka, lurviga och rultiga Skrattande Inte alls som de katter jag är van vid!

Buffy-co
0

Helt ljuvliga småkissarKyss

Ja, jag kan inte låta bli att fundera över detta att varför inte dessa underbara katter är lika mycket värda som våra "guld"katter??
Ja - nu är dom ju det alltså - men inte i samhället tyvärr, och inte rent pengamässigt…Ok att det måste vara en viss skillnad pga omkostnader osv vid raskattsavel-men man tycker och hoppas ju att man ska få upp alla katters status också!!
Men det jobbas ju för detta för fullt..

Mamma Busan har så mysig färg och härligt med en gammal 17åring…Tänk att de kan få ungar så sent!Det visste inte jag..Oskyldig

Den ena ungen Tussi tyckte jag hade mycket av hennes färger-läcker färg med creme på nosen-precis som mamma!

Skönt att de fått bra hem allihop! Skrattande

Lullan1
0

#7 Hihi, Busan är inte mamma till småttingarna! Förlåt om jag uttryckte mig konstigt! Mamma katt är en svart lurvig tjej som är ca 1 år gammal och numera kastrerad. Men visst är det lite kul att Tussi och Busan är så lika, trots att de är obesläktade? Kyss

AnneAlva
0

Paddan är ju helt underbar! Trots att hon är långhårig. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Leffe
0
Eine
0

Jag föll för Sotis jag..fin kille!

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Buffy-co
0

#8 Hrum…nu känner jag mig ännu dummare…Generad
Tyckte faktiskt att det lät konstigt att en katt fick ungar vid 17års ålder..men ville inte trampa någon på tårna.
Undrade hur man hållit henne fertil så länge utan "tusen" kullar..hahaha ja gud så puckat-får skylla på att jag är sjuk..Oskyldig

Jag vet förresten inte hur gammal en katt kan vara som äldst?
Någon som vet??Vet bara att de bör få kull ganska tidigt men inte för tidigt..
(orkar ej googla..)
Jag kan bjuda på denna -hi,hiFlört

Lullan1
0

#9, 10, 11 Tack, visst är de väl söta ändå fast de är tjocka, lurviga och klumpiga? Cool

#12 Skrattande Du är för rolig!

LinusCRX
0

Vilka söta ulltussar. Vad söt paddan är. Bilden är fantastisk med den lilla gullemagen.

Lullan1
0

#14 Ja, och hon är precis så där gosig som man kan önska! En riktigt mysig liten lurvtuss!