Vit avelshanne? Vad tror ni?

Stilig herre!!
Älskar vita crx katter
Tyvärr du lite blind pga det, ser mellan fingrarna då det är vit!
Vill bara ha!
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Åhh vad snygg!!!
Han är jättefin! Ser ut som ett litet lamm! 
Ja vilket härligt lamm! En sån skulle man ha i sängen :) Urgosig päls ser han ut att ha.

Fin päls, fint uttryck. Ser ju inte profil och längd på huvudet men han har en hel del bra i det jag kan se. Har han bra temperament och är frisk och kry så har han nog tillräckliga egenskaper att avlas på. Det gäller bara att honan kan komplettera honom rätt och att hon stärker hans svagheter om du förstår hur jag menar. Det gäller ju för alla "avelsdjur" att få rätt partner.
Lycka till med honom!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Ser bra ut tycker jag

Han ser snygg ut!
Lite svårt att se hakan,ej riktigt i profil-men tycker mig se en bra haka?
-en högst personlig och oproffessionell åsikt..

vad söt

Alltid roligt att höra vad andra tycker. Det är så man lär sig. Tänkte att det kanske var en nackdel att avla på honom då han är helvit?

Nu kan jag inget om avel-men vet så mycket att det finns en mycket fin vit f.d avelshanne(numera kastrat…)- JazzAnnas Ruskträsk!!
(som har ungar efter sig nu och kommande)
Så hon kommer nog kunna ge dig besked i morrn om hon loggar in sig!
Det kan väl inte vara något problem just med att han är vit…om han är frisk,fin och bra i psyket osv…
Fin kille , och vad har han bakom sig? För mig är det minst lika viktigt med friska katter i stamtavlan etc.Ofta blir avkomman som sina far-och morföräldrar, så jag vill gärna veta mer!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Han är ju ursnygg tycker jag.

Vad jag vet finns det inte tidigare sjukdomar, men det måste ju givetvis kollas upp närmre om avel skulle bli aktuellt. Så här se stamtavlan ut. http://www.pawpeds.com/cgi-bin/CRX?name=dandy+dale&match=B&g=4&a=search
Åhh men det är ju en liten Allan ättling!! Har ju fått den stora äran att träffa både mor, far, mormor, morfar o farmor till din kisse!! Farmor Gredde är dessutom mamma till min Enya. Min svärmor har ett halvsyskon(samma mamma) till din sötnos.
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Väldigt vacker katt! Skulle också vilja ha en vit!
Ja!! nu förstår jag han så fin!!!
Han har Ulla i sig, och hon är sååååå fin!!!
Mina vita flickor har också ulla i sig , det är jag stolt över!
Tack för länken!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#18 Vilka är dina flickor?? Blir nyfiken…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Åh, en ny snygging här … han ser ut att ha en bra haka, har du nån bra profilbild och framifrån - skulle vilja se öronställningen oxå. ;) Jag tror nog att du kan ha en blivande hane där, jag är ju rätt ny jag med så jag ser ju bara med en novis ögon. :)
Det viktigaste är ju att han är en bra familjemedlem och har ett bra psyke tycker jag!! :)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Eine håller med om bakgrunden. Jag genade lite i min snabba beskrivning av frisk och kry. Då menar jag självklart att det inte skall finnas någon känd ärftlig åkomma bakom honom heller.
Det som är extra med helvita katter är ju hörselintyget som krävs. I övrigt inget annat speciellt med vit katt.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Han är ju jättefin.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
# 20 Mina flickor hitter du här
http://web.comhem.se/airbase/
Måste säga att jag gillar ulla helskarpt
#20 Så du har två Alva bebbar!! Alva var jag nästan på väg att köpa. Hon är så vacker! :) Fina kissar du har!!
Ulla är för underbar, hon är så härlig dam!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Han blir säkert en bra avelshane till någon som har en hona som kan kompensera hans brister och vice versa. Alla har ju sin egen syn på hur en CRX ska se ut och jag är helt säker på att han kan hjälpa en del uppfödare som letar efter hans typ.
Som någon tidigare skrev, det viktiga är ju att han är testad och frisk och att han har ett trevligt temperament.