Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 229 ggr
Eine
0

God morgon 8 juli

Nu ska jag hämta kattunge i Stockholm.Höna-pöna ska få flytta hem till mig idag!Ha det gott alla, tänk på att söndag är en vilodag så det är fullt tillåtet att *göra ingenting*

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

majsan
0

Ohhh. Höna pöna .vad jag saknar henne..Hon är så söt och kelar så hon går av på mitten…Ring mig när du har henne hemma..Varit så orolig för denna långa resa som systrarna har gjort..

EvaG
0

Saknar en bild på Höna-pöna….
Du måste visa en bild och rapportera hur det går i det nya hemmet.

God morgon till alla oxå.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

[Silkwaves]
0

#1 Grattis till lilla bebban - vad är roligare än att få hem en liten bebbe ?

Själv ska vi åka hem till vårat kattgäng som vi saknat alldeles förfärligt denna vecka - fast å andra sidan har v fått njuta av att pussa på brorsans Ramses i stället Kyss

Tror att jag kommer att mötas av tre alldeles för välmatade (läs feta katter) och en smal när jag kommer hem… SUCK …. för kattvänlig kattvakt om ni förstår vad jag menar ….

Natali
0

Godmorgon på er allihopa.

Eine- Bilder…Skrattande

Själv ska jag än så länge bara ta det lugnt. Så skönt att inte gör något. Regnar idag. Ska åka o handla god frukost sen, fanns ju inget gott i skafferiet…. Har öppnat huset igen, så alla katter är tillsammans, o än så lägen lugnt.

Snart kommer nån o köper sidkmaskinen vi ska sälja. Så skönt med lite pengatillskott. Tror mannen skall få köpa racingstolarna till vårat bilbygge, om de är kvar. Fick pengatorsk.

Får se om det blir en fisketur i dag också.

Ha det gott.

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

AnnaS
0

Något som hört något från Hanna?

Har fått besök av en familj idag som bestämde sig för att tinga lilla Joss så så snart hon är besiktigad så flyttar hon. Så skönt att hon äntligen får en egen familj!

La_Joz
0

God middag!

Hade tänkt åka till kattklubben och hjälpa till med tidningen, men har alldeles för mycket att göra hemma. Måste dessutom skriva att låångt kompendium till den som ska vara "stand-in" för mig på semestern. Blir med andra ord en lång dag framför datorn…

Ska nog passa på att kolla upp någon resa. Eftersom jag inte kan ha mina 4 veckor semester nu i sommar, tänkte jag ta en vecka i september och åka iväg till nåt varmt land. Får se vad det blir. Vill gärna passa på att dyka…

Ha en skön dag!

LinusCRX
0

#5 Åh vad roligt att Joss har hittat ett hem!

Här händer inte mycket. Linus är lika trött som jag idag. Han sover mest och jag gör nästan detsamma idag. Det blir nog en slappardag. Vädret inbjuder inte direkt till något annat…. Bara min man som är alert och sticker iväg till gymmet. Jag orkar knappt tänka ordet hantel Glad

A-M.H
0

God morgon!

AnnaS….Jag pratade med Hanna i telefon igår, alla babysar fortfarande i Bullans sprängfyllda mage. Fy fasen vad otålig jag är nu ( ja fler med mig)

I huvudstaden reganr det. Formel 1 på tv snart. Inget på hästarna igår, nån "stackare i en förort till Sthlm vann över 40 miljoner. Suck…

Nu frukost och väntan…väntan…väntan..

Grattis Eine till kattbaby…härligt..

Ankie vet precis vad du menar , trots man gett noggranna instruktioner ang. utfodringen.

Ha en bra dag!!

chikan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Goddag. Jag mår som jag förtjänar idag… Men det var himla trevlig igår! Börjar så smått kvickna till och funderar på om jag ska släpa mig iväg till nån affär. Idag har Hugin varit en gosig mönsterkisse! Härligt. Han kände kanske på sig att Matte behövde ta det lugnt och inte orkade höra på "jag vill gå ut"-gnället.

emiya
0

God eftermiddag!

Grattis Eine till den lilla nya!

Tänkte inte göra något idag, men efter fikat syr jag nog lite på ett par gardiner i alla fall……….Glad Vädret inbjuder inte till så lång stund utomhus heller.

Eine
0

Tack alla, hon är Ljuvlig! Godmodig  och Pigg, bara spinner och mjölktrampar! Tack Mari! En riktig Gos-Höna är hon. Vi väntar också nya kattungar. Ojoj och King Killan ska få bebisar , förhoppningsvis på onsdag.

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

cherish
0

God eftermiddag allihop!

Regnet trillar även idag så det blir en lugn innedag .. iaf för somliga.

Har precis renbäddat våra sängar - eller kattkrigat heter det väl. Phoebe och Dreamy har ju sin egen idé vad det där med lakan och täcken osv betyder … fick oxå hjälp med tvätten, både vad gällde plocka i och ur maskin och tumlare samt hänga tvätt … .det jag stoppar in som ska tvättas drar de ut igen för det är säkert roliga leksaker … och jag lyfter ur dem ur tumlaren medan de absolut ska in och leka därinne!! All tvätt som jag hänger upp hoppar de upp och trampar på så det rasar ner, om de inte hoppar upp och klänger sig fast i kläderna så de rasar - eller tvättställningen …. *pust* Jag är helt färdig nu, har precis satt igång kaffebryggaren för jag behöver något att lugna nerverna med .. maken får faktiskt bädda sin säng själv - så det så!! Fast han tycker att han varit duktig som slipat alla väggar i lillstugan. (Bifogar en bild från april då han byggde upp den.)

Nu ser jag fram emot en lugn helg … kram på er!!

PS. Eine - det är bara så mysigt med en ny bebbe, det minns jag allt ….

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

cherish
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hum, det vore ju bra om jag fick med bilden oxå ….

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

RacerDonnans
0

Hej alla!
SKall iväg på en shoppingtur till Väla ieftermiddag.
Imorgon börjar vi rulla norrut.

Anki lova pussa Ramses från mig och hälsa brorsan!!!!!

AnnaS vad skönt att lilla fina Joss fått eget hem nu äntligen. Såg även bilderna från Östersund på din hemsida igår. Vad fina de börjar bli. Skall pussa på dem när Karoline kommer hem från semestern.

Att inte Bulan "spricker" snart. SJälv är jag glad att jag får njuta av de nya bilderna på mina bebbar här som Natta fixat åt mig, saknar dem något så fruktansvärt mycket.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

jwen
0

Godmorgon.

Vill också se bilder på Höna-Pöna Glad

#5 Vad kul att hon äntligen har fått en familj. Håller tummarna för att allt går bra för henne!

AnneAlva
0

God eftermiddag!

Är på väg till affären för att handla till middagen, men så var jag bara tvungen att stanna till framför datorn lite och se om det var någon som skrivit något… Generad 

#0 Grattis till nyförvärvet, ska kila förbi och kika på underverket någon gång snart. Du får sätta upp taggtråd kring porten om du vill hålla mig borta. Flört 

#5 Vad roligt! Hoppas hon kommer att trivas hos sin nya familj, lilla Joss. Hon är ju så söt att man kan äta upp henne!

#12 Hm.. av någon lustig anledning känner jag igen det där. Man får mycket mer hjälp än man ber om… Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Hanna-H
0

Nu har dom kommit! 4 än så länge, får se om det finns några kvar eller om det är stopp där.

Två vita hanar, båda med blå hörselfläck

En vit hona, utan hörselfläck

Och en hane som jag tror är blå, men dock riktigt mörk - Trodde först han var svart..

Lullan1
0

#17 Äntligen! Grattis!

A-M.H
0

Hearts Grattis…Oj Bullan det var en lång förlossning och som vi har väntat. 

Jag har sett den den vita tjejen…hi hi bara så ni vet..

AnneAlva
0

Härligt! Nu väntar vi bara förväntansfullt på bilder. Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

La_Joz
0

#17 Så kul!! Och spännande!!

A-M.H: FUSK!!! Vi vill också se! Hur kan du ha sett den vita tjejen???

Hanna-H
0

#21 Tack och lov för kamera i mobilen Flört

La_Joz
0

#22 Men då får du ju lägga upp den bilden här!!  Vi vill se!! Nu har vi väntat med spänning i så många dagar. Upp med bilder på de små busungarna! Glad

Buffy-co
0

God kväll-på er!
För mig ingen god kväll alls..Har legat däckad med dålig mage i dag-hade så himla ont efter frukost..En blandning av mycket-stress och slarv med maten så jag fick typ koliksmärtor med kramp i hela magen..Lyckades dock somna om och har sen
sovit bort resten av dagen..
Som tur är tog ju särbon Smilla och jag har legat och haft en gos-Buffy hos mig vid halsen  och vetevärmare på magen..

Blä-säger jag..Räcka ut tunganVill bli pigg och ut på semester!!-men vädret här i dag är ju ganska bra sov-väder-regn och moln..

Men jag mår bättre nu i kväll så hoppas vara piggare i morrrn och kunna åka till båten i skärgården-i väntan på stabilt väder så att vi kan segla över till Gotland..suck!

#5 vad skönt att söta Joss nu verkar få ett bra hem!!
Längtar själv sååå efter "en speciell" liten gulletös som är hos sin mamma nu….Hemlis

Det var så många andra före i tråden här så sent på dagen, så jag orkar ej kommentera de alla..

Men önskar alla som är sjuka krya på er,trevlig semester, och er med nya kattungar grattis osv. osv!!..Skrattande

Anna77
0

Idag tråkig dag…åkte tillbaka till djursjukhuset med Nilsson…

Önskar alla en fin söndagskväll och GOD NATT

Lullan1
0

God natt Anna och alla ni andra!

Jag ska gå och knyta mig nu! Glad

La_Joz
0

God natt, god natt! Och sov så gott!!

emiya
0

Blev inte så mycket sytt idag, "fastnade" i en bok om magnetterapi istället.

Godnatt och massor med krya-på-tankar till alla sjuka, fyr- som tvåbenta! I morgon är en ny dag.

Gittan
0

God kväll. I morgonbittida ger vi oss i väg igen på semester söderut i landet.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Buffy-co
0

Sköt om dig,barn o hund!Hoppas ni får se mycket och får fint väder!!så ni kan grillaoch ha det allmänt kul !!

(Hittade ingen badande smiley..men hoppas ni får bada också..)

Leffe
0

#30 Några av dessa kanske passar

Smiley barbecue232.gif  Smiley 3d langue chaud.gif
Smiley peche 2432.gif  Smiley piscine 224556.gif

Buffy-co
0

#31 Hihi…jag är så barnsligt förtjust i smilisar!!
Hoppas nu GittanL ser det och är lika road!!

Inlägget är låst för nya kommentarer