Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 933 ggr
Anna77
0

HURRA!! Nilsson är bättre!

Min älskade katt är piggare!! Han får komma hem över helgen medans vi inväntar provsvaren på bukspottskörteln!! Hurra!!

TACK ALLA FÖR ERT STÖD!! Ni har gjort det lite mer uthärdligt. Jag är sååå glad att vi har försäkring! Detta har gått på 8500 kr. (kanske blir mer sen..)

Ni är så goa och det har känts skönt att kunna gå in här och höra lite uppmuntrande ord från er! TACK!

AbigailGabble
0

Å, så skönt att höra! Skrattande Go, Nilsson, go. Se nu till att bli frisk - hoppas att svaren blir positiva, och att han snabbt kan bli bättre sen.

Kramar från oss och Peter!

Hanna-H
0

Jippie! Roligt att han mår bättre! Hoppas att han får hålla sig pigg nu så att han orkar äta!

Buffy-co
0

Jippi!!!
Jätteskönt…tänkte faktiskt på dig nu när jag var ute med hundarna i skogen-hur jobbigt det är att gå och vänta på att få besked.
Tyckte verkligen det var sååå typiskt i går när dom glömt att ringa dig och du gick där och väntade..
Men,men nu är det bara att vara glad för att han är piggare!
Hoppas att dom kommer på vad det var /är så att du slipper gå och oroa dig mer.
Nospussa Nilsson från mig, Buffy, Smilla samt "daghunden" Lyztrah..
*KRAM*

PS:Han är SÅÅ söt!!! DS

Fritz
0

Vad skönt att han mår bättre!

Anna77
0

#1,2,3,4 TACK! Vad ni är gulliga!!Jag lääängtar tills klockan blir sju så vi kan åka och hämta honom!

#3 Vem är "daghunden" Lyztrah? Ras?

Buffy-co
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Världens sötaste Pumi!!Kyss
(och Smillas "flickvän"..hon äälskar henne!!)

Hon är drygt 2år (har jag för mig..) och är en granne/kompis hund.Har henne bara ibland, när hon behöver hjälp.

AnnaS
0

Åååh, vad skönt att höra!

Anna77
0

#7 Tack Anna!!

#6 Cool hund!!!

Lullan1
0

Vad härligt! Förstår att det känns underbart att få hem honom igen!

Natali
0

Så glad jag blir av att höra att han är bättre. Hoppas ni får veta exakt vad det var/är. Och hoppas nu det håller i sig.

Natta

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

LinusCRX
0

Åh vad härligt att han får komma hemma. Krya på sig kramar från Linus och mig!

AnneAlva
0

Blev glad av att läsa att han är bättre. Jätteskönt för er, hoppas nu det håller i sig, lille Nilssonpojken. Kyss

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

jwen
0

Vad skönt att han är bättre. Och att ni får ta hem honom över helgen. Både för er skull och för hans. Han har nog saknat er något enormt! Nu håller vi tummar och tassar för att alla prover är bra och att han inte behöver vara dålig något mer.

[Wiveka]
0

Roligt att Nilsson är på bättringsvägen. Håller alla tummar och tassar för att det fortsätter så.

A-M.H
0

Nurse Vad skönt. Stackars killen och stackars er, man blir hysteriskt olycklig o orolig när ens skyddslingar blir sjuka och mår dåligt. Puss Nilsson.

Leffe
0

Hoppas det fortsätter åt rätt håll

EvaG
0

Gud vad skönt att han mår bättre nu.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

chikan
0

instämmer i alla föregående talares hurrarop! Härligt! och hoppas verkligen som sagt att det inte är något allvarligt.

RacerDonnans
0

Samma här. Har tänkt på er. Hoppas ni får en fin helg tillsammans då han får piggna till fullt ut och ett bra provsvar efter helgen.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Anna77
0

TACK vad ni är underbara!!

Kom hem från djursjukhuset igår vid elva på kvällen, då var han lite illamående och kräktes en gång men verkade ok, fast trött. Han får specialfoder i/d hills som är ett foder med probiotiska fiberkällor för en bättre matsmältning och snabb lindring vid kräkning/diarre'.

Han hade ätit bra på djursjukhuset men vill inte äta idag..*suck* Ska hålla ett vakande öga på honom och hoppas att vi inte behöver åka in igen. Han får även Vetrimoxin. (antibiotika tror jag)

ROSOR TILL ER ALLA FÖR ERT STÖD! / ANNA & NILSSON

Lullan1
0

Söta lilla Nilsson, hoppas att han piggnar på sig nu när han är hemma i tryggheten igen!

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#21 Hoppas hoppas.. lite jobbigt bara att den nya hittekatten är här och är lite läskig.. Det går rätt bra med katterna och de kan tom sova i sängen, bara det är typ en halvmeter mellan så är det ok. Inga slagsmål, bara lite morr. Näsan gillar inte alls lilla Albert som är ca nio månader… Med Puma går bättre. Nilsson tycker att alla katterna är lite jobbiga nu och gick och gömde sig mellan kuddarna i sängen..stackarn..

Skönt att ha han hemma och hoppas han är piggare imorgon..

Lullan1
0

#21 Lilla gullplutten! Kyss Där ligger han fint mellan kuddarna!

Buffy-co
0

Hoppas att han fortsätter krya på sig och börjar äta igen!
(Det kan ju vara antibiotikan han mår lite illa av)

Anna77
0

#24 Tack..hoppas det…han verkar tyvärr inget vidare pigg alls ikväll…ledsen…Gråter Både kräkts och kissat ner grabbens säng…har aldrig hänt innan..

Lullan1
0

#25 consoling Tänker på dig

La_Joz
0

Usch! Inte sämre igen!! Ta hand om er ordentligt, och hälsa Nilsson att han ska krya på sig!

Felix98
0

Grattis!!!

RacerDonnans
0

Låter inte bra alls att han är sämre igen. Tänker på er.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Anna77
0

Han får vara instäng på den stora toaletten inatt Gråterså han inte kan gå och gömma sig under soffan eller sängen, ska upp i natt och kolla till honom och försöka få i honom vatten iaf.. Kanske får vi åka tillbaka till djursjukhuset igen på morgonen om han ej blir piggare..

Nilsson tackar för att ni tänker på honom!

MartinaH
0

Hoppas att han blir bättre snart *håller tummarna*

Buffy-co
0

Apoteksmänniskan i mig tänker att det kan vara tabletterna han kräks av..han har ju ätit dåligt skrev du..Det kan ju i sig bero på illamående av tabletterna.. många antibiotika skall helst ges med mat pga lindra magbesvär(har ej kollat denna med.-men du kanske fick info om det?)och eftersom han ej ätit har du väl fått ge tabl.på tom mage..
Men du får väl höra i morgon-det fanns ingen jour att rådfråga i kväll/natt på sjukhuset?

Detta med kissandet kan ju bero på annat,det behöver ju inte vara sjukdom -skrev i andra tråden-men det är klart att du sammankopplar allt med att han är sjuk..

Men..försök att tänk att du gör allt du kan för honom,för det gör du ju!Men jag vet hur ont det görGråteroch hur oroligt det är..

Hoppas du kan sova lite i natt iallafall-tänker på dig!

Leffe
0

#32 Tänkte något liknande ang tabletterna. Vi kan ju också må dåligt av tabletter av olika anledningar. Det kan ju vara en tablett man inte tål. Magens tarmfloran tar stryk av vissa tabletter. Det finns ju olika biverkningar - illamående, aptitlöshet osv - borde väl också gälla katt.

Vi får hoppas att det är något åt det hållet - med andra ord tillfälligt - och att han egentligen är på bättringsvägen.

Håller i alla fall alla mina tummar att det går vägen.

Buffy-co
0

Ja-många djur blir dåliga i magen och illamående av antibiotika precis som vi människor!!!

Man kan gärna ge a-fil o dyl.mellan doseringarna..(hmmm blev osäker nu om katter behöver samma mjölksyrebakterier som vi-hundar gör det iallafall!)Men kan vara svårt att få en katt att dricka det kanske..Det finns ju många olika med extra bakterier att välja på annars..
Men kanske bäst fråga vet.om just katt har samma behov av dessa…De har ju vissa andra bakt. i tarmen som vi inte ska ha där..

Nilsson kanske mådde bättre på sjukhuset för att de kanske gav intravenös antibiotika där-som var bättre för magen..Dessutom fick han säkert dropp som piggar upp..

Men nu är vi många som håller tummar och tassar så hoppas det hjälper..

Anna77
0

#32 33 34 Han får "pasta" ska vara snäll mot magen.

Idag tycker jag han är ännu sämre.. Vi åker tillbaka till djursjukhuset nu..Gråter

cherish
0

*kram, kram, kram*

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com