God morgon 7 juli 2007
Jaha, då var man hemma idag igen och väntar… på de små. Och det är ungefär så min dag ser ut. 
Ha en trevlig helg allihop!

God morgon !
Halvt medvetslös har vi alla här raglat till datorn för att se hur många härliga Bullan-Ruskträskisar som tagit sitt första andetag av Fjugesta (Örebroluft),men näe…
Raglar tillbaka till sängen, regnigt o kallt så det passar utmärkt.
Men Bullan jag "kräver" att du släppt ut dem nästa gång vi vaknar.
Ha en jättebra dag alll you people out there !!!!

Godmorgon!
Ligger i startgroparna och väntar på att Lullan ska ringa. Lullan! Gå upp nu!
Har vinkat av sambon, är gräsänka hela dagen och jag och en kompis ska äta godis, skvallra och se på film. Ska bli riktigt trevligt faktiskt, inte ofta man gör det nu för tiden. 
#0 Jag väntar otåligt på en onlinefödsel via iFokus, det känns som om Bullan hållit oss på halster i evigheter! 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Kan inte sova! Vill sova till 10 på helgerna men har inte lyckats de senaste månaderna utan vaknar strax innan 8. Är man gammal då? Jag vill vill vill vill!! Är ju trött ju och jag älskar sovmorgnar…

Godmorgon
I natt fick jag sära på Pepsi o son. Jag som tyctke det verkade gå bättre. Sonen kom till våran säng vid halv 8, då trodde jag det gick att öppna, men nä då, han gick på henne direkt. Osså ligger sonen o pratar o grejar, inte sova mer, utan väcka mamma o pappa.
Vaknar till ett molnigt jämtland, med ont i kroppen. Var ute o red i går. Men har i alla fall inte vanlig ridträningsvärk (fast det hade ju varit bättre).
Och inga små kattungebäbisar har det blivit här än! Det var ju därför jag kikade in här ju….
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

#3 Haha, jag känner så väl igen det där, det är helt hopplöst att ligga kvar och sova när man har tid till det, det liksom bara kryper i kroppen och man är klarvaken så det är lika bra att gå upp. Det är nog ett tecken på att du snart blir pensionär. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Gomorron gomorron!! Även jag låg i sängen och knep ihop ögonen i förhoppning att få sova lite längre … *suck* Men nädå, halv 9 var det bara att vakna. Då hade jag en dotter som låg och pussade på mig och en Phoebe som gjorde detsamma, de tävlade nog om vem som kunde pussa mamma/matte mest! *skrattar* Efter en halvtimmes pussande stod jag faktiskt inte ut längre!! :)
Har tagit hand om resterna efter rabarbersaftandet igår, maken gjorde rabarberkräm och jag fick resterna till saft så idag ska jag göra klar saften.
Inga bebbar - jag som går och väntar jag med! :) Tror det blir kanonfina Bullträskar!!!! Frågan är hur många, hon är ju sprickfärdig!!
Här duggar det och har äntligen regnat .. marken är fläckvis så torr att den spricker … skönt!! Blir så härlig luft oxå!
Nu kräver barnen utfordring och sen har jag fem hungriga katter att utfordra oxå … gissa vad som prioriteras här på morgnarna! *skrattar* Japp - crx.ifokus!!!
Kram på er alla!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Vilken morgon! Slog upp mina blå och vad får jag se, jo en stooor bajskorv bredvid kudden. For upp med ett ryck och ser 5 oskyldiga katter. Har mina aningar att det är Nova som protesterar mot röran i hemmet efter renoveringen. Så det blir att tvätta och försöka se glad ut. Missarna är glada eftersom jag kom upp tidigare än vanligt. Hoppas bara att det är en engångsgrej. Varför kan hon inte jama högt istället för att bajsa? Men innerst inne är hon en söt och go misse.
Ha en bra dag alla.

God morgon!
Hade också tänkt att jag skulle sova lite längre, men icke sa nicke! Gick upp och tränade Isa istället. Nu tar det nog inte många dagar innan hon kan "ligg" riktigt bra. Funderar på vad jag ska lära henne sen. Hmm..
Några förslag?
Nu har jag varit härifrån sedan i torsdags och räknade faktiskt med att få se kattungebilder idag! Bullan, kom igen nu!!
Ha en skön lördag! Själv ska jag käka lite frukost, gå in till stan för att boka bio och hämta min cykel, sedan blir det nog bara att slappa med katterna!
God förmiddag.
Hanna_h katter kan vara envisa.
Detta med att sova på morgonen - jag ska börja jobba kl 12 men vaknar kl 8 och klockradion står på 10.30. Hopplöst! Har nog med åldern att göra. Det spelar ingen roll om jag så är vaken till kl 3 på morgonen innan jag lägger mig.
Väderrapport - mulet. Sköt om er och ha en bra lördag

*Harkel,harkel*….Tror nog att ni ska lägga bort tanken på ålder och vakna tidigt..Jag är 48 och sover "halva dan"Ok-jag har ju som kroniskt trötthetssyndrom,men. Hoppas dock på att bli morgonpiggare när jag blir äldre..
Har alltid varit morgon trött trots att jag i tidigare jobb gått upp 5 för att hinna till jobbet 7..
Är en ingrodd kvällsmänniska men numer trött även på kvällen tyvärr-men vaken..
Alla ni morgonpigga-var glada för det!Skulle göra vad som helst för att vakna tidigt..Önskar det fanns en laglig tablett att ta- och vips så är man pigg
Förstår dock attt det är jobbigt om man är trött -och ändå inte kan somna om!!som #3 !!
Det är så jag har det på kvällen-natten i perioder..
Har som strävan att somna före 24…
#7 haha..hrm-ursäkta..men det lät så kul!Hoppas att de inte kom på att denna metod var effektiv för att få upp matte..
Just det-God dag på er alla!!
Muuulet här i Stockholm..
PS.
Somnade (inte första gången precis.. somnar rakt av utan att märka att jag håller på att göra det..även vid tvn-detta är nog ådern!
)med laptopen på magen i natt..såg ut som om jag var online här till 4 typ…Vaknade av en mycket varm mage..stirrandes på cornishrex iFokus..
DS

..ha ha ha vad är de för fel på er… ho ho ho…ingen i det här hemmet har problem att sova på mornarna, vaknade nu efter omsovning (lite sent kanske) men det är mulet o regnet hänger i luften..
…Buffy såg du att det fanns två selar (västseletråden)
..nu frukost o sen jagar sambon iväg med V-75-raden
Bullan kom igen nu…..

#11 Tack såg det nu..svarat där..
Skönt att det finns en till "lång"sovare här iallafall
God eftermiddag!
Jag har faktiskt varit vaken rätt länge, sen 8-tiden i morse. Men jag har haft fullt upp och redan hunnit med en massa!
Nu ska jag försöka pilla i min 6-åriga son ögondroppar… *suck* Det är inte lätt, han gillar det inte! Själv är jag helt kass i magen efter penicillinet, men jag hoppas att det ska bli bättre nu när jag äter magmedicin också.
Hoppas att ni alla får en härlig dag!
Lullan ta filmjölk eller liknande en timme före och en timme efter pencillinet så får du i dig lite "goda bacillusker" som behövs i magen för matsmältningen mm
#13 Det finns tabletter på apoteket som ska återställa bakteriebalansen i magen, Bifolac, fungerade i alla fall mer effektivt än fil på min make när han var magsjuk alldeles nyligen.

God eftermiddag!
Extra god för mig trots regnet då jag fick sms från Fylgias tidigare idag. Hon var på väg till Idun med kamera i högsta hugg och frågade om hon skulle fixa bilder på bebbarna.
Jag hade turen att min mor och far precis kommit dit för att hämta katterna då de skall få följa med till stugan ett par dagar. De väntade och Natta tog lite bilder till mig
Jag är så gla så gla. Har ju inte sett dem på en vecka nu.
Hon lovade fixa ut dem till mig ikväll. Gissa om jag kommer sitta klistrad vid datorn.
I övrigt hoppas jag ni som är krassliga kryar på er nu och till er övriga en trevlig fortsättning på helgen.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

God eftermiddag! I den här familjen är det heller inga problem med att sova länge! (En viss fyrbent sover än!) Framför allt som vädret är som det är, tryckande och kvalmigt trots åska och skyfall i går kväll.
Krya på er snart, snart, både människor och djur som är sjuka! Har läst om er i olika trådar.
#0 Hoppas också att det blir småttingar snart!
Undrar om man skulle lägga sig på soffan för en liten tupplur……..?
Tack för era tips Leffe och Hanna! Jag får nog åka in på apoteket i morgon och köpa snälla magbakterier som återställer magen till det rätta!
Jag har jobbat hela dagen, är mycket trött nu…Snart ska vi gå till terminalen med en kattunge. I kväll går vi till Stockholm och hämtar hem en andra kattunge… Och firar vår 1/2 år bröllopsdag med krysning.. 
Nä, nu ska jag gå och se en film vi har hyrt i kväll, nämligen Göta Kanal 2. Inte för att jag vet om den är bra, men det ska bli kul att se den i allafall.
Ha en bra kväll och godnatt på er! Sitt inte uppe och surfa för länge nu! 

#20 Ha en trevlig filmstund, och god natt till dig med! Vi ska också kolla på film. Väntar bara på att rabarberpajen ska bli klar i ugnen! (Ja, cherish, det är du som är orsaken till vår rabarberpaj. Det blev inte rabarberkräm som jag skrev i ditt pm imorse…)
Godnatt mina vänner och TACK för allt stöd med min sjuka Nilsson katt!!! *kram*

Sov gott…Ni som fortfarande är här!
Måste försöka sova nu..till en ljudboksdvd-"Män som hatar kvinnor"
-det är en thriller av Stieg Larsson om någon inte vet det..skum titel!
Men suveränt att lyssna på skådespelare som läser..i detta fall Reine Brynolfsson!Men-man somnar bra-rekommenderas!!-så mycket tillbakaspolningar