Nyser
Robban har börjat nysa lite. Inte väldigt mkt men ett antal gånger om dagen (vad jag hört) men så pass att jag lagt märke till det
Han verkar vara som vanligt, äter, pussas, klår stackars Greta och sover en del.
Han har inte ätit gräs, han är inte utekatt-endast altankatt, han har inget i nosen och han är vaccinerad.
Förmodar att jag ska avvakta men vad ska jag hålla extra koll på?
Oroar mig gör jag redan, ni vet ju hur jag är ;-)
De vilda djurens värld
Kan vara en släng av virus. Även om man vaccinerar regelbundet,kan snuva bryta ut.Du ser om han får rinniga ögon,alternativt inflammation och blir snorig och täppt. Hoppas det går över utan större bekymmer.Han kan vara glad över att ha en så uppmärksam matte som du!
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Min tös har också börjat nysa en del, vad jag vet så nyser ju katter lite i vanliga fall också för att få ur sig lite skräp ur nosen, men hon har börjat nysa extra mycket den senaste tiden. Då hon är helt frisk i övrigt, pigg och lekfull som vanligt, så misstänker jag att det inte är något att oroa sig över. Det är ju tur att man känner dem såpass väl att man lätt noterar om de börjar bete sig underligt.
Håller tummarna för att han bara är tillfälligt snysig!
Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?
Inomhusluften så här års,är ju ganska torr. Det påverkar slemhinnorna,så det behöver inte vara sjukdom
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#2 tack, kram på dig! Ska hålla ögonen på honom. Han är endast värd det bästa så såklart att man vill att han mår bra..
#3,4 Ja, det kan vara årstiden, vi har hemskt kallt nu -23 grader..