Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 287 ggr
flis
0

Många katter

kan det bli problem. Jag har ju fem men funderar på att skaffa en till. Ni som har fler, hur fungerar det hos er? Jag läste nånstans att det är lättare att få smittor om man har många katter, stämmer det? Jag är noga med att rensa i kattlådorna. Mina katter trivs bra tillsammans förutom att Nova jagar Zindra ibland och det blir lite spott och fräs, men däremellan sover dom tillsammans. Nån som har erfarenhet?

Leffe
0

Jag har 10 stycken hemma och det fungerar för det mesta. Nu har t.o.m. "terroristen" lugnat sig (hon gillar inte andra honor har fräst åt dem). Pysen - gammal avelshane - måste visa Oskar ibland vem som är avelshane fast båda är kastrater. Men alla kan sova ihop på sängen bara terroristen har en bit av täcket mellan dem om det ligger andra honor på sängen också. Ang smittor så fick Sissi maginfluensa när hon var junior (efter en kattutställning) och den smittade till Mirre. Han fick bara lindrigt då Sissi var inlagd och Mirre fick behandling hemma i förebyggande syfte. Och då hade jag bara dessa två katter. Sedan har jag utökat katteriet och har - peppar, peppar ta i trä - inte haft någon smittta, ja ingen sjukdom över huvud taget.