Matvägrar helt!!
Min katt vill inte äta… Han är tjurig.. Jag har provat att köpa 9 olika sorter bara för att han ska äta, han vill inte ha gamla torrfodret längre..Han äter torrfoder från djuraffären och det är en relativt nyöppnad påse och de andra katterna gillar den. Han gillade ingen av proverna jag tog hem och det skulle vara jättebra smakrik mat..
Huskatt 4-5 år gammal, pigg och glad, leker litegrann och har ingen feber.
Vad gör ni när era katter matvägrar? Jag blir orolig, han är jättesmal nu..
Ska ringa vet och se vad de säger.

Vad sa veterinären?
Att jag skulle komma in om det blev sämre…tycker han ser jättehängig ut nu …åker i ilfart till djursjukhuset nu!!!
Då håller vi tummarna för Nilsson, och hoppas verkligen att det inte var nåt allvarligt! Tröstekramar från oss.
Usch då! Det lät inte roligt.
Hoppas att det går bra!
Nämen! Inte får väl Nilsson hålla på så där?!? Lycka till hos veterinären. Tänker på er! *kram*

Jag håller tummarna att det går bra

Håller tummarna jag med…Det kan ju vara tänderna var min första tanke..Då gör det ju ont att äta-de magrar av..
Hoppas det inte var något allvarligt.
Tänker på dig!
Kan det vara tänderna eller halsen. Du meddelar väl oss när du vet mer. Och hoppas kissen äter snart.
Hej och tack för ert stöd…Var inne på djursjukhuset ända till ett på natten.. Verkar tyvärr vara något allvarligt…
Nilsson ligger med dropp och är inte pigg alls, han har mycket låga värden på vita blodkroppar eller vad det heter..
Hoppas det inte är katt-aids eller liknande, finns en risk för det sa vet när hon ringde nyss. Tyvärr har vi ca 10 mil till sjukhuset med så det känns inget vidare.
Imorgon skulle de röntga och ta nya prover samt ultraljud. Vet. skulle ringa mellan 11-13 imorgon.
Sitter som på nålar och bara väntar.. Är så orolig. Ska iväg och jobba nu vid tre. Håll tummarna för Nilsson.
Kram på Er.

Usch så tråkigt att höra. Håller tummarna för söte herr Nilsson och hoppas det går bra!
Håller alla tummar

Håller alla tummar o tassar här…
Är det till Kalmar eller Läckeby du fick åka till?

Neej vad tråkigt,jag hade onda aningar då du inte svarat här på ett tag hur han mådde..
Lilla söta herr Nilsson.
Jag hoppas innerligt att han piggar på sig!Har detta med sjuk katt i färskt minne så jag förstår verkligen hur du känner dig!
Olidligt att gå och vänta på besked…
*Tröstkramar*
Annika

Håller tummarna här också…
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

usch vad tråkigt, hoppas allt blir bra med Nilson
Huvva!! Här håller vi tassar, tummar o tår för att Nilsson ska bli frisk!!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
TACK alla för stödet! Känns jättejobbigt innan man vet vad det är..
Var i Läckerby, har alltid åkt dit när det är något med djuren.
Hur har det gått idag? Är han ännu kvar eller?
#18 Ja han är kvar tyvärr Imorgon skulle de röntga och ta nya prover samt ultraljud. Vet. skulle ringa mellan 11-13 imorgon.
Han blir nog säkert kvar ett par dagar till dessvärre.. Hoppas han klarar sig..forlorade min andra katt Måzarth på samma sätt för två år sen den 17 Juli..*suck*
Han dog av anorexia. Visserligen 15 år men var pigg som en kattunge ända till slutet, hade säkert kunnar bli 20 eller mer om han hade fått vara frisk. Måzarth låg inne med dropp men tyvärr hjälpte inte det.
Bild på Måzarth när han var 15 år.
#19 Vad jobbigt… tänker på dig Anna *kram* Håller tummarna för att Nilsson tillfrisknar igen!
Usch så jobbigt!
När vår Peleus hade urinvägsinflammation i våras så missbedömde vet hur pass ont han hade. Han åt inte trots penicilin. Och då går det ju bara utför….. Efter retur till vet och en spruta med smärtstillande fick han tillbaka aptiten.
Hoppas hoppas det ordnar sig.
Här hålls alla tummar och tassar som bara går!
Här också! Lillgubben.

Håller tummarna riktigt hårt för att ni får bra besked imorgon!

Håller också alla tummar,tår och tassar som finns här hemma!

Vad gulliga ni är!!!! Sitter och väntar på att vet ska ringa….Stirrar på telefonen men det hjälper inte..

Nej…det är konstigt det där att det inte funkar att stirra på telefonen..har också testat den metoden!
Jag tänker på dig-hoppas att du får ett positivt besked!!
Ska iväg ut nu…
*Kram*
Tänker på dig Anna, hoppas att du får besked snart!

Vi tänker också på dig Anna och önskar krafter.
oj vad jobbigt, väntar med spänning på hur det går, önskar all lycka till.
tänkte precis lägga in en egen tråd när jag hittade denhär- min lilla Uma har knappt ätit nå, det här är tredje dagen, i övrigt verkar hon ganska pigg, har sett hon dricka lite, men maten rör hon knappt, luktar på den och går iväg, och hon som var nog så mager då hon kom till mig.
vad ska jag göra, det enda foder hon har velat äta är elviras foder-för kastrerade, har provat flera andra, men nu rör hon inte det heller.
Har inte veterinären ringt ännu? Finns inget värre än väntan! Tänker på dig.
#30 Äter hon inte ens ifall du ger henne något speciellt, som rå köttfärs, räkor eller något annat som hon älskar? Det är inte så att hon äter när du inte ser? Tur att hon dricker iallafall så att hon inte blir uttorkad.

Men hu! Jag såg tråden först nu (är inte på hemmaplan). Hoppas verkligen att Nilsson blir frisk igen! Många kramar från mig och katterna!
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Hur går det med Nilsson, kan inte sluta tänka på han/er…
#31 jag portionerar ut maten för att Elvira inte ska bli ännu fetare, så jag tar undan hennes skål efter ett tag, så jag tror jag har koll, nu sist när jag ställde fram den så åt hon 2 kulor. ska prova ge henne lite filmjölk, det brukar dom älska…

Hej Anna77. Jag har inte sett tråden förrän nu och lider med dig. Det är tungt att bara vänta. Har själv varit med om detta så jag tänker på dig.
Kramar!!!
Linda 357, får Uma äta i lugn och ro för Elvira? Ibalnd kan en katt som inte står högst i rang dra sig undan från matskålen då den känner att den andra bevakar matskålen. Har under en period portionerat mat till en katt som jag sedan fick stänga in för att de övriga skulle kunna slappna av och äta. Om det inte är ett problem är det ju ingen dum ide´att prova fil då du vet att hon gillar det. Äter hon inte ens av den så kan det var anledning att bli lite orolig.
Kram även till dig och "töserna".
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Tack alla för stöd!!!! Ni är för goa!!!
Jag ringde upp veterinären nu ikväll , de hade glömt bort att ringa mig! *suck* Jag som var så orolig..
Det var iaf inte katt-hiv alltid något..Han hade blivit lite bättre med hjälp av dropp dessa dagar men hade låga värden på vita blodkroppar och dåliga levervärden. De hittade inget på röntgen och inget på ultraljud men han är fortfarande dålig och hade inte bra levervärden.. Veterinären skulle ringa imorgon igen.. De skulle ta nya prover och se om det var något fel på bukspottskörteln. *Väntar igen*
Tack för ert stöd/ Nilsson

Stackars lilla Nilsson!
Du får ge han några nospussar och hälsa att vi hoppas han mår bättre snart. Jobbig väntan för dig…

Lilla Nilsson,,vad tråkigt..men lite positivt också iallafall-alltid något.
Men förstår att du är orolig, man undrar vad det kan vara-kanske en infektion iallafall?Låga vita blodkroppar tyder ju på det trots allt…Och de såg ju inget på röntgen-så hoppas på att medicinering kan hjälpa honom.
Ja,ja ingen ide attt spekulera-men jobbigt för dig att vänta ännu längre.
Håller fortfarande tummar,tår och tassar!
Hoppas du kan sova lite ändå!
Nilssonpilson, hoppas de hittar felet snart och att det inte är något allvarligt. Lillskruttet.
Ni är för himla snälla här!!
Sitter just nu och väntar på att djursjukhuset ska ringa… De lovade ringa innan klockan ett…
#34 Där sa du nå jag inte har tänkt på, för Elvira är det en ständig kamp att hitta mat :) sedan vi började portionera ut maten efter kastreringen, så hon slukar sin mat knappt utan att tugga, sen sätter hon sig strax bredvid Uma och stirrar medans hon äter, får ibland fösa iväg hon så hon inte stjäl hennes mat. Men det kan också¨vara vädret/värmen som gör det, idag har hon smakat lite och igår åt båda filmjölk.
ska prova sära på dom i varsitt rum när dom äter, tack för tips å råd.
Mår Nilsson nå bättre, man är ju orolig för han?

Hur går det?
Hoppas på bra besked *håller tummarna*
Nilsson är piggare nu, vet. ringde nyss! Så skönt!!
Vi ska hämta honom vid nio ikväll och det ska bli så härligt att få hem honom! Väntar dock på provsvaren så vi vet inte riktigt än vad felet är men bara att han är piggare känns underbart iaf.
Tack för ert stöd ni är fanstastiska!

YAY!*gör en lyckodans*
Skönt att ni får hem honom! Nu blir det mycket gos och mys för pojken. Hoppas att resultaten kommer med något vettigt och konkret så ni slipper undra mer.

Jippi!!!
Jätteskönt…tänkte faktiskt på dig nu när jag var ute med hundarna i skogen-hur jobbigt det är att gå och vänta på att få besked.
Tyckte verkligen det var sååå typiskt i går när dom glömt att ringa dig och du gick där och väntade..
Men,men nu är det bara att vara glad för att han är piggare!
Hoppas att dom kommer på vad det var /är så att du slipper gå och oroa dig mer.
Nospussa Nilsson från mig, Buffy, Smilla samt "daghunden" Lyztrah..
*KRAM*
Vad härligt! Hälsa Nilsson med en riktig smällkyss från Gotland!
Hoppas han fortsätter att bli bättre
Underbart att läsa att han börjar bli bättre.