Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 307 ggr
KaCee
0

Löp efter livmoderinflammation

Min Geisha fick livmoderinflammation precis efter att hennes första kull flyttade, och hon blev behandlad med antibiotika med goda resultat. Inflammationen försvann helt och min lilltjej är pigg som en mört!
Tanken är att hon ska paras så fort som möjligt. Både vetten och uppfödar-kollegor säger ju att en dräktighet rensar upp livmodern från eventuell skit som ligger kvar där…

… men Geisha behagar inte börja löpa!
Tidigare har hon löpt mest hela tiden. Högt och tydligt, med bara ca 3-5 dagars pauser mellan löpen. Hon är drygt 1½ år gammal.

Kan inflammationen ha ändrat hennes löp-förmågor på något vis?
Nån som varit med om detsamma med sin katt?
Förslag på hur man kan få igång henne att löpa mottages med VARM HAND!

Fick tipset att ge henne vetegroddsolja, så en gång per dag ger jag henne ca 3 ml. Löp verkar inte närma sig, men däremot har hon fått en hejdundrande päls vilket ju är kul iofs.

MonicaLagerquist
0

Sätt ihop henne med hankatten som hon ska paras med Det brukar ju kunna trigga igång löp.

Stolt ägare till tre La permer

KaCee
0

Tack för svaret.
Jo, jag har klurat på den iden och har hon inte kommit igång innan v. 29 så kommer hon att få åka till sin kavaljer iaf.
Har dock lite delade känslor kring det där. Har hört så många som fått hämta hem sina honor för att det inte alls gått. Honan och hanen har nästan klöst ut ögonen på varandra.

Fler tips?

MonicaLagerquist
0

Av alla de honkatter som har kommit hit olöpandes så har alla sina ögon intakta.Det kom faktiskt en i söndags kväll och nu är dom så goda vänner fast honan var extremt sur i söndags när hon kom.

Stolt ägare till tre La permer

Denna kommentar har tagits bort.