Många tänder?

Måste bara tillägga att du får passa dig noga! För tillfället är Monsun dubbelt så farlig!! 

Jag tycker att du ska hålla uppsikt över tänderna och gärna rucka lite på mjölktänderna om du kan komma åt. Trillar de inte ut kan man behöva gå till vetten och dra ut dem, vilket är kostsamt.
Fuffens hade också dubbla rader ett par dagar. Men det gick så fort för honom att tappa dem så jag hann inte ens få fram kameran (som var ute på turné tillsammans med sambon…). Så oroa dig inte i onödan! De trillar nog ut av sig själva.

Det är VÄLDIGT viktigt att hålla koll på tänderna, i värsta fall, om den inte faller ut i tid, så kan den "riktiga" tanden växa fel och göra hål i tandköttet samt sätta resten av tänderna i tandraden i oordning.
Om den sitter i i mer än en vecka skulle jag och gå till vetten.
Jag menade så klart inte att man inte ska hålla koll på tänderna, om det nu var så att #5 var någon form av förtäckt kritik mot mitt inlägg
(alldeles lugnt i så fall! och om inte, så var det strunt samma
), utan bara att det förmodligen löser sig själv. Naturen har ju en förmåga att ofta klara ut sådana här saker på egen hand.

haha, nej, nej, ingen kritik mot dig!
Har själv råkat ut för oaksamhet från en person som har orsakat problem i munnen på en utav mina kattungar. Detta var orsakat av just en för länge sittande mjölk-hörntand ;) Därav varningen med stora bokstäver.

Har en drygt fem månader gammal kattunge som tappat några tänder redan. En hittade jag på köksbordet
. Men hon har nu dubbla tänder i överkäken precis som på bilderna i första inläggen. Tror nog att dom kommer lossna så småningom men jag håller lite extra koll på dem nu.

Jag har känt på dem, men ingen verkar lös, men jag ska hålla lite extra koll. Tusen tack för era råd!