Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettpyssel-och-upptåg
Läst 314 ggr
Anna77
0

Luddiga pallar

Fick önskemål att jag skulle visa mina egentillverkade s.k kattpallar som katterna älskar att sova på.

1. köp en pall på seconhand (min ena kostade 5 kr och den andra 10 kr)

2. slit bort tyget. Köp nytt tyg och ett diskunderlägg i skummgummi.

3. Klipp till och limma fast diskunderlägget direkt på pallen.

4.Klipp tyget efter sitsen och spara ca 15 cm mer tunt om hela.

5. Limma fast med limpistol eller skjut dit med häftpistol. (Tänk på att katterna gärna vill hjälpa till och tappa inga häftklammrar på golvet då dessa mer än gärna då stoppas i munnen på nyfikna kissar!!) Själv använde jag limpistol. Enkelt, billigt och det kan aldrig ramla av några farliga häftklämmrar på golvet.

6. Spruta ett tunnt laget med flytande kattmynta på pallen och sen har de en ny favoritplats och du har en extra sittplats till gäster du inte tycker om. Skrattande(de blir rätt håriga i baken eftersom du glömmer dammsuga där så ofta)

Anna77
0

Mina katter älskar dessa!

Anna77
0

billigt och enkelt!

Anna77
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

såhär ser de ut utan katter på. (Vilket inte är så ofta!)

ingor55
0

Mycket effektivt ;-)

Själv hade jag 2 fåtöljer som jag klädde i exakt likadant tyg, det var katternas platser. Ingen ville sitta där för det var alltid så mycket päls. Men nu har jag skaffat en klätterställning som går upp i taket så fåtöljerna står i källaren. Katterna är mycket nöjda med nya platsen för dom kommer upp så högt och kan ha uppsikt över alla i rummet.

LinusCRX
0

Urtjusigt! Mycket smart!

Anna77
0

*Tackar*  Skrattande

A-M.H
0

..tjusigt..o tjusig svart oriental…Kyss

Lullan1
0

Jättefint Anna! Den idén vill jag nog nappa! Flört

chikan
0

Fiiina! Roligt med beskrivningar på gör-det-själv-projekt!

Leffe
0
Buffy-co
0

Jättefrächa pallar!!
Tyget är helt underbart-påminner om gotlandsfårskinn-som jag älskar..
Var har du köpt tyget??Förut hade Åhlen´s sådana här "djur" tyger av olika slag men tyvärr ej längre här hos mig iallafall..
Men de kanske finns i alla vanliga tygaffärer?
Det var en evighet sen jag var till en sådan..Stockholmare som jag är-åker eller går jag nästan aldrig ner till City..Knäppt va!

Jag har en hundfäll i exakt lika päls -ena sidan är i fleece-blir superhårig men den är suverän och specialkvalite som går att tvätta i 60 grader..Från djuraffären dock.

EvaG
0

Verkar vara en enkel och billig liggplats. Att man själv inte tänkt ut en sådan sak.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

smirik
0

Toppen Ide

Anna77
0

Köpte tyget i en tygaffär som heter Husqvarna men det var rätt dyrt tyg men gick ej åt så mycket.

Tack för berömm mina vännerSkrattande

La_Joz
0

Mycket fina pallar!

Vi får nog snart starta en liten pysselklubb här! Eller i alla fall en "Gör det själv"-grupp där vi kan lägga sådana här inlägg!

Lullan1
0

Har flyttat tråden till gruppen "Pyssel och upptåg". Hoppas det var ok?

Anna77
0

#16 där passar den bättre!

Buffy-co
0

Ja-pyssel är ju sååå kul!!
Älskat det sen jag var liten-men får inte så mycket gjort numera-bara tänker jämt att "det ska jag göra"…och "det där kan man ju göra själv"…
(typ när man ser en fin el. kul sak i en affär som är lite väl dyr och som är lätt att göra själv..)Suck…nån dag ska jag väl få "allt" gjort..
Men lite stickat får jag gjort iallafall-det är som meditation!

Finns iofs en pysselsajt här på ifokus-ganska kul med masssor av olika pyssel..men här kan vi ju hålla på med katt-pyssel!!
(och annat också om vi vill ju..)

Anna77
0

#18….känner igen det där…*skratt* jag gör det sen…

Pysselsajt?

Buffy-co
0

Ja-det finns en här på ifokus-kolla i rutan Mina sajter..de ligger ju i en lista i svag stil, under de du har som favoriter..
Eller klicka på "Flera sajter" uppe mellan "Medlemmar" och "Min sida"mm
Den heter "Pyssel" kort och gott!Skrattande

Anna77
0

Jaha..då ska jag in och kolla tack för tipset Buffy..