Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 573 ggr
PiaW
0

Dolda felföräkringen??

Nu när Didi har misstänkt Hcm undrar jag om det här med dolda felförsäkringen. Är inte så insatt i vad den gäller för så jag undrar om man kan få någon ersättning när ens katt drabbas av Hcm eller annan hjärtsjukdom. Om inte, är det någon som vet hur den fungerar?

mumsikoff
0

Tror inte att Dolda fel täcker HCM.. Har iaf hört nåt om att dem inte gör det. Min personliga inställning är att Dolda fel i praktiken inte täcker nåt. Har inte hört många fall där man har fått någon ersättning från Dolda fel för någon slags uppkommen sjukdom. :(

Skulle vara kul att höra om någon har erfarenhet av det  och kan berätta hur det verkligen ligger till.

Natali
0

En av mina avkommor fick ersättning för dolda fel, på honans avelsförsäkrning om jag förstår det rätt. Han fick en jätte infektion, som senare gjorde att han, troligtvis, utvecklade FIP. Tyvärr obducerades han aldrig. Hade han gjort det, så skulle han ha fått ut på "sin egen" försäkring. Men detta gick på den sk dolda fel försäkringen, om jag uppfattade rätt…

Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Leffe
0

Har inte råkat ut för något  peppar. peppar ta i trä. Varken på mina köpta eller sålda katter

Lindaluring
0

Vad täcker dolda felförsäkringen egentligen?

sissi82
0

jag har nara nu pratat med sveland de skulle skicka pappaer till min hankatts upfödare som hon sen jag skulle fylla .. nu när isor har hcm

jag har fått info från andra att man ska tjata på dem ialf

för det är ju ändå ett dålt fel..hade jag vetat om det hade jag ej köpt katten och ibland så tycker man persoligen att försäkringsbolagen borta sätta sig lite in i ens situation..många gör nog det..