Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettsjukdomar-och-andra-bekymmer
Läst 361 ggr
AbigailGabble
0

Fläskläpp!

Idag hade Peter närkontakt med en humla! Lite väl nära för Peters smak. Det resulterade i en redig fläskläpp på ena sidan - det såg ut som om han hade lagt in en rejäl prilla. Skrattande

Som tur var verkade det inte göra ont, och efter nån timma var svullnaden borta. Tyvärr hann jag inte ta någon bild. ;-) Men det är i alla fall skönt att veta att inte verkar bli värre än så av ett stick, i alla fall inte så länge som humlan inte sticker i halsen.

Aje-T
0

Mauritz fick ett stick i tassen som svullnade upp rejält, det såg ut som en Ragdoll-tass på ena benet helt plötsligt, tur nog så gick det ner väldigt fort och han verkade inte lida av det alls……

La_Joz
0

Usch! Humlor är lite luriga. Jag är alltid lika nervös när Isa är ute på gräsmattan hos min far och jagar humlor. Får väl hoppas att hon aldrig blir tillräckligt bra på att jaga, eller att de humlor hon jagar är extra snälla! Flört

chikan
0

Äh. Fuffens jagar humlor jämt. Och så blir han stucken. Men han bara sprätter lite med tassen och sen kastar han sig på dem igen! Glad Tror inte det är någon fara faktiskt. Men det måste ha sett roligt ut med fläskläpp! Då hade nog jag också blivit lite orolig. Hugin blev biten i munnen av nån sån där liten flygande grej som nästan ser ut som en blandning mellan myra och fluga idag. Det tyckte han inte om kan jag berätta.

Lullan1
0

Dessa små kryp! Flört De är ju helt otroligt roliga att jaga och fånga, men ack vad det kan göra ont! Doris har haft närkontakt med en Humla förra sommaren, hon hoppade upp i luften och fångade den med båda framtassarna och efter det har hon faktiskt varit lite försiktigare!