Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettdagens-citat-dikt-eller-visdomsord
Läst 508 ggr
jwen
0

Till familjens katter

Kära katter

När jag säger "Flytta på er" så betyder det att ni ska gå någon annanstans, inte att byta plats med varandra så att ni fortfarande är i vägen.

Skålarna med tassavtryck är era och innehåller er mat. De andra är mina och innehåller min mat. OBS att sätta ett tassavtryck mitt i min tallrik och min mat är inte att göra om den till er. Dessutom tycker jag inte att det är särskilt aptitligt.

Trappan är inte designad av Rallyförbundet och därmed inte en racerbana. Att hinna före mig på vägen ner är inte meningen med trappan.

IKEA har inte större sängar än 180x200. Jag beklagar verkligen detta. Tro inte att jag kommer att sova på soffan för att ni ska ha det bekvämt. Titta på filmklipp där katter sover. De kan rulla ihop sig till en boll. Det är inte nödvändigt att sträcka ut sig bredvid varandra. Att sträcka ut både svans och tunga för att få mer plats är bara elakt.

För sista gången: det finns ingen hemlig utgång från toaletten. Om jag, mot förmodan, skulle hinna före er dit och hinna stänga dörren, så är det inte nödvändigt att klösa på dörren, jama, försöka trycka ner handtaget eller försöka få upp dörren på annat sätt. Jag kommer ut genom samma dörr som jag gick in igenom.

Den korrekta ordningen är: pussa på mig först och nosa i rumpan på din kompis sedan. Jag kan inte nog påpeka detta. Det borde vara lätt att ändra just den vanan.

Ovanstående är skrivet i ADC-infon som precis kommit ut. Vet tyvärr inte vem som var "författare" till ovanstående för det stod inte, men jag tyckte att den var så härlig så jag ville dela med mig den till er Skrattande

AnneAlva
0

Haha, den var ju klockren! Jag ser verkligen mina små monster framför mig när jag läser den texten. Skrattande

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

Eine
0

Underbart! Det är mitt i prick! I går gjorde jag macka av libanesiskt bröd, ni vet det tunna runda halvsega, ser ut som en tallrik i storlek. När jag vänder om efter att ha tagit fram en smörkniv står Jewel mitt på brödet för att hälsa på mig..!Nå det smakade gott, kattvän och kattvan som jag är kollade jag bara om hon lämnat synliga spår på brödet.Det hade hon nu inte …

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Anna77
0

den var jätteroligSkrattande

Buffy-co
0

Hahahaha ja - man känner igen sig…
Små saker som i stunden kan vara nog så irriterande..men som glöms nästa sekund-och som också är charmen med att ha små Cornishmonster i familjen!!
Och dessa små monster har gjort att man har fått sig många,många skratt genom åren-vare sig man velat eller inte!
Dom är riktiga skratt-terapeuter…Skrattande

LinusCRX
0

Jag skrattde gott åt detta när jag läste ADC-info. Det är på pricken så här :-)

PiaW
0

Det stämmer så himla väl.
Särskilt det här med att komma före. Livet verkar vara en enda stor tävling för dom här katterna.

[Wiveka]
0

Kunde inte sluta fnissa. Stämmer in på prickenKyss

La_Joz
0

Japp! Det är mina katter det! Tror ni alla världens katter har telepati-möten där de bestämmer hur de ska agera i olika situationer? Det måste ju vara så, för hur kan annars katter som växer upp på helt olika ställen bete sig så lika?!? Flört

Linda357
0

haha det var det roligaste jag läst om katter på länge, så är livet  här hemma Glad

chikan
0

Hihi! Så härligt beskrivet! Synd att man inte vet vem som skrivit det.

Aje-T
0

He he, ja nog känner man igen det beteendet allt. Men, vem tror att katter skulle underordna sig människan på något sätt? Vi är ju såååå perfekta tjänare, eller? ;-)