Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 180 ggr
mumsikoff
0

God Morgon 1/7!

Hihihi… jösses att det kunde vara så kul att starta upp denna tråd… Fast å andra sidan, vad är inte kul då man sitternyvaken framför datorn så här tidigt på morgonen? Flört

Letar för fullt efter bra och billiga biljetter till USA någon gång i slutet av månaden… Får hoppas att jag kommer undan under 7000kr iaf.

Anyways, god morgon allihoppa och ha en underbar söndag!

JimJ
0

Godmorgon på dig! :-)

Önskar dig och alla andra en mysig dag!

Vänliga hälsningar
- Jim Johansson

La_Joz
0

God morgon!!

Första dagen i juli! Kan ni fatta att halva året redan har gått! Jag vet att ni kommer protestera när jag skriver detta, men snart är det jul!

Idag vaknade jag av att telefonen ringer. Ingen av oss orkade gå upp och svara, och är det nåt viktigt så ringer säkert mobilen en minut senare. Mycket riktigt! Det var min mamma. Hennes ena katt har blivit dålig, och hon vet inte vad det är. Han klapprar med käken och slår sig över nos och mun med framtassarna. Mamma ska iväg till ett djursjukhus nu, så vi får hoppas att de hittar felet. Så jobbigt att man inte kan prata med katter och fråga vad som gör ont!

Gå-på-stan-och-käka-lunch-dag idag! Ska bli så skönt! Bara ta det lite lugnt och göra av med pengar! Ikväll ska sambon och jag iväg med ett par till Liseberg och dansa salsa. Vi har gått kurs tidigare, och på Liseberg har de salsakurser i olika nivå varje söndag hela sommaren. Kanon!!

Ha en skön söndag allihopa!

PiaW
0

#2 Hoppas att det går bra med din mammas katt och att det inte är något allvarligt

Försov mig lite i morse men idag är sista jobbardagen för mig den här veckan så det gör inget. Ja jag är väl den enda här som längar tills helgen är över.
Min helg börjar imorgon, ledig måndag & tisdag.
Skrattande

A-M.H
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God morgon !

Milde tid "mumsikoff" vad gör du uppe så tidigt på morgonen huuuu…

Cigge bakbitarslyngeln har under nattens lopp öppnat dörren till skåpet där kattmaten finns, ( de två andra har sovit under täcket hela natten) dragit ut allt möjligt över hela köket samt bitit hål på påsen med kattmynta i. Tre katter har nu rullat i kattmynta samt Alfpojken har även smaskat i sig. Inte vet jag han kanske är "drogad" nu…

Nu snart Formel 1…

Ha en bra dag!!

AnneAlva
0

Goddag!

Kom hem lite sent igår efter att ha varit ute och dansat. Inga ost och kex för mig eftersom jag äter penicillin så jag är inte särskilt trött heller, himla praktiskt. Skrattande

#4 Haha, måste varit en syn att gå upp till på morgonkvisten. Skrattande Hoppas Cigge bakbitarslyngeln är nöjd med sig själv nu när han fick husse och matte att röja upp efter honom. Flört

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

LinusCRX
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

God eftermiddag!

Här skiner solen just nu. Det har annars varit lite grått på morgonen. Linus njuter av värmen i fönstret. Var tvungen att ta en bild när han sitter bredvid min Clivia som precis har börjat blomma.

/Monika

ScatCat
0

Go dag! 

#6: Vilken härlig bild!

Här förbereder vi (mest rexmamma om jag skall vara ärlig) för en liten middag imorgon med några vänner. Måndagskalas!

Får man fresta med en nytagen film på kattungarna där Anthon (vår nallebjörn) busar med syster Bubbly.

http://www.weminas.se/extra/p7010009.mov

Buffy-co
0

# 7 Det tog ett tag…men sedan kom den-filmen- otrooligt söta små kissar!!Är helt "sjuk" i mönstrade katter som denna ena -är det tigre eller spotted..??
Jag kan inte detta med färger så bra..
Sen var den andra självklart söt den med..Dom var så coolt lugna här-lättast att filma då.De var väl nyvakna eller?Kan tänka mig att det är mycket race ocksåFlört

Ska gå in på er hemsida och kolla nu vad det var för en krabat!Skrattande

ScatCat
0

#8 Den mönstrade är "chokladsilvertabby".  En  svag teckning längs med ryggraden och sedan liksom  cirkulärt mönster på sidorna. Och en prickig mage precis som syrran. Ser ut som prickiga korvar när dom ligger på rygg.Skrattande

Dom har inte börjat med det stora racet än, det dröjer nog någon vecka till. Lite ostadig är man ju på benen.

Anna77
0

#6 Fin bild!!

#7 Söööööta kattungar! Vill ha!

Idag har jag varit på Kalmar kattutställning och kikat på massor av fina katter!!

chikan
0

God kväll. Har kommit hem från Arvika nu på kvällen. Har haft det jättebra, och framförallt varit lycklig över att återigen vara omgiven av berg. Det var en del att ta igen här på iFokus. Men nu är jag snart ikapp! Och då blir det bums i säng, och nya krafter för sista (plus tre dagar nästa) veckan på jobbet! Tjat tjat. Flört

Leffe
0

Dödstrött efter utställningen i Forshaga och säger nu God natt

EvaG
0

Precis hemkommen från skärgården och en härlig dag. Önskar alla en god natt.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Inlägget är låst för nya kommentarer