3 december 2012
God förmiddag. Vill inte gå ut,vill inte göra något alls.
Sköt om er .
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
Samma här känner ej för att göra någonting.Kallt Kallt.Ska tända en brasa får vi se om det kommer någon energi,men tror ej det.Ska nog bara vara idag tror jag.Helgen har varit intensiv med två julmarknader varav den ena var utomhus jag fryser fortfarande.ha en bra Måndag.
Här känner jag likadant. Det är ju vackert ute med all snö och solen som sken idag. Men jag är såååå efter i mitt jobb och måste jobba ikapp.
Dessutom krånglade allt i helgen. Skrivaren dog och routern var urseg. Fick åka iväg och köpa nytt (till företaget).
Jag är så himla trött så jag känner mig gråtfärdig. Gosekatterna gör ju allting ljusare. Men jag misstänker att deras nattliga eskapader är det som till största delen gjort mig så trött… 
Bloggen om Igor och Noël - våra Cornish Rexkatter
http://fromplanetrex.blogspot.se/
www.mollysscrapbooking.se
http://mollysscrapbooking.blogspot.com

En katt kastrerad idag och en imorgon.Tur att man har lite katter så man har något att göra.
Stolt ägare till tre La permer
Vi hade -18,4 grader i morse och jag cyklade faktiskt. Det värsta var inte kylan utan snömodden som gjorde att det var sååå tungt att cykla.
Nu har jag fått hicka. Jag har fasiken hickat i 20 minuter. Det lär väl gå över när jag cyklar hem i kylan.
Då jag hade ett besök hos läkaren så har jag varit ute en sväng idag, annars hade jag mer än gärna stannat inne. Vaknade i morse av att det var så sablarns kallt inne. Kikade på termostaten som visade 12grader INNE! Så jag ägnade hela förmiddagen åt att ringa runt till hyresvärdar, vaktmästare etc. Samtidigt som jag hade 2 olyckliga barn och 1 olycklig katt liggandes i sängen under ett duntäcke. Ingen av dom ville gå upp.. "föj kajt mamma!" sa den äldsta. Fanns inte så mkt mer att göra än att starta dammsugaren och tvn. Då ökade tempen till 17grader iaf. Nu menar dom att det ska vara fixat men vi har fortfarande bara 17grader och elementen står på max.. :/ Hoppas att ni andra haft en varmare dag. ;) #4 Cykla nu? Brr! Jag skulle inte ens göra det om jag fick betalt! ;P
Med vänlig hälsning, Fridah & S*Weminas Spiccato "Nisse"
#5 Åh fy då. hade 13 grader mitt i mitt sovrum för några år sedan. Med krypande barn och kattungar….Det är inte skönt alls.Fick lägga tidningar under mattorna och stänga dörren till det kallaste rummet.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
#6 usch ja! Vi har fortfarande endast 15grader, det är tydligen något fel på det stora värmeverket här i byn. De håller på och fixar det så vi hoppas på att få värme till natten.. 2åringen har 2 duntäcken i sin säng nu. Och vi ligger med täcken över oss i soffan. Blir så fruktansvärt rått.. :/
Med vänlig hälsning, Fridah & S*Weminas Spiccato "Nisse"

#8 Vilken pussvänlig liten fläck på nosen! 
Har också cyklat idag, tror jag är lite galen… Idag hade jag iaf överdragbyxor på mig som jag i rena förskräckelsen köpte igår när jag höll på att frysa ihjäl på cykeln på vägen hem från jobbet.
Busbarnen har återhämtat sig från gårdagkvällens besök och nu på morgonen var de lika busiga som vanligt från att igår kväll ha varit helt utslagna i puffen. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
#9 hela han är pussvänlig när han försöker trycka framtassar och sitt ansikte på den han myser med ;)