Chloe söker hem
Hejsan
Vi har en helt underbar liten vit hona som är som en liten primadonna. Hon är nyfiken och väldigt sällskapssjuk, ligger gärna på en o myser, men det ska ske på hennes villkor, lyfter man upp henne så vill hon oftast inte, men sätter man sig kommer hon nästan alltid.
Hon är helvit med isblåa ögon.
Kan tänkas att jag skriver i fel forum här då hon är 3 år gammal. Hon är inte kastrerad ännu. Hon behöver tyvärr komma till ett annat hem då dottern verkar vara allergisk.
Hör gärna av er om intresse finns.
Kram från Flashieangel (Sofie Strand)

Ett litet tips är att kastrera katten.Det kan vara så enkelt att din dotter klarar av kastrerade katter bättre än en fertilkatt.
Vill ni inte göra det ta kontakt med hennes uppfödare .H*n kanske kan hjälpa er att omplacera katten.
Stolt ägare till tre La permer
Hennes uppfödare har nog tyvärr för mycket i sitt liv just nu då hon även avstod från att ta en kull på henne. Kommer självklart meddela henne om detta då vi ändå har en bra kontakt.
Vart bor ni någonstans?:)

Håller med monica, prova kastrera henne. Det kan faktiskt funka 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Kastrera! Hade en hane hemma och hans urin gav mig klåda över hela kroppen, ja de kraffsar i sand o.s.v och får på tassar. kastreringen = bort med värsta. Bytte sand till träfibrer som funkar precis som sand (ökoplus) och all klåda, andningssvårigheter var helt borta!
Just ja duscha katten, mina duschar regelbundet under vår/sommar och någon gång ibland (vid behov) vinter tid
Hon duschar rätt ofta, vi har trä/fiber pellets redan men det hjälper inte. Vi bor i Norrtälje som ligger utanför Stockholm. Hon skulle verkligen behöva komma till nytt hem, känns dumt att kastrera då hon är en superfin hona och tanken var först att ta en kull på henne.

#7 Hon är ju lite för gammal för at få sin första kull så det bästa vore ju att ni kastrerade henne innan hon såldes vidare om ni nu inte vill ha henne kvar.
Stolt ägare till tre La permer
#8 Min veterinær mener at en ikke bør ta kull på hokatter før dei er 2 år.
Oki, det visste jag inte, uppfödaren tänkte först ta en kull i somras men då hon hade för mycket blev det inte av. Frågade även våran veterinär som sa att det inte va nån fara.

Mitt råd är också att du kastrerar henne innan flytt. Man vet aldrig vad som kan hända annars. Som någon redan sagt så är hon i äldsta laget för att ha sin första kull.
Även om uppfödaren har (som du skriver) för mycket i sitt liv för att fundera på avel så innebär det inte att han/hon inte kan hjälpa dig med att hitta rätt hem till Chloe. Kontakta kattens uppfödare och se till att hon kommer till ett hem där hon får bli kvar för resten av livet.
Så det är ingen som är intresserad av att köpa denna underbart fina kisse??
Varför inte prova kastrera som flertal av personer har rådgivit? Visst att du kanske vill ha en kull på henne… men om du ändå inte kan behålla henne så varför inte kastrera så att ingen annan (inget dömmande) bidrar till oseriös avel? :) samt att om du gör det så finns chansen att kissen slipper flytta.
#8 Det finns honor som inte är mogen för en kull förrän vid 3-årsålder heller för de är ju inte färdigvuxna förrän 2-3 årsålder…
Alla mina honior har varit minst runt 2 vid första kull!!
#ite utanför ämnet kanske: #14 En av mina tjejer fick sin första kull när hon fyllt 4 år. En mer okomplicerad dräktighet ,förlossning och mammatid har jag sällan upplevt. Tror inte att man alltid måste ha så himla bråttom med parningar och kastrationer om katterna mår bra.En hona är på topp vid 5 år,och så har man kanske kastrerat henne vid 1,5-2 år.Ibland tycker jag att det inte är att förvalta resurser rätt. Bara en fundering jag fick och inget att bry sig om…
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

#14 och #15 Jag har också haft honor som varit äldre då de fått sin första kull men när det gäller en omplacering så känner jag att det är säkrare om den är kastrerad vid flytten. Sedan ser jag en viss skillnad i om en katt är lite äldre då den får sin första kull om det är en erfaren uppfödare som har katten hemma hos sig. Jag tänker som så att det är mer troligt att man då reagerar och agerar om något tillstöter. Har du aldrig haft kull och inget att jämföra med så kanske du inte vet att något är galet och risken är ändå större att det uppstår kompikationer om katten är äldre då den får första kullen. TS hona är 3 år, hon hinner blir äldre innan hon hittar rätt hem och jag hoppas att de allra flesta skulle låta sin katt landa i sitt nya hem innan de rusar iväg och parar henne och då har mer tid passerat.
Mitt råd i en sådan här situation är att se till att katten är kastrerad vid flytt. Detta för kattens skull.
Nu är Chloe kastrerad och vi håller tummarna för att allergin blir bättre…
Veterinären sa att de va riktig tur att vi kastrerade henne nu, hon hade livmoderinflammation med var även i ena äggstocken så det känns skönt att vi ändå tog det beslutet, hon hade troligen inte kunnat få bebisar ändå…

Vad bra att det känns som rätt beslut och jag håller tummarna för att allergin ska bli bättre nu! Tänk bara på att det tar ett tag innan hormonnivåerna jämnar ut sig efter kastreringen så det kan ta lite tid innan ni märker någon skillnad i allergin.
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.
Jag hoppas du kommer att må bättre så du kan ha kvar din katt!Lycka till
När hon är helt läkt och mår bra så kan ni även testa och duscha. Men låt henne läka ordentligt!
Du kan fukta/blöta en handduk och torka av henne..
#21 Bra att andra tänker på saker man själv glömmer. Går av bara farten här hemma