Vad ska jag tänka på?
Är grymt sugen på en cornish och är i kontakt med en uppfödare eller två rättaresagt :D
VAD ska jag tänka på att det finns när missen kommer hem? bra att köpa hem saker?
Vi har en katt redan så katt toa finns, klösträd i tre våningar om man nu kan kalla det så?! Tänkte införskaffa en mysigbädd då våran katt inte är intresserad så har jag kastat den vi hade så får ta och köpa en ny. kattleksaker finns i massor och lär köpas ännu mer av då barnen kommer vilja köpa nått nytt å snart är det ju jul också ;)
Är det nått i omvårdnads väg man behöver ha hemma? kam, klosax har vi. nått annat?
hur är det med maten? vi köper indoor torrfoder från djuraffären till missen vi har nu kan de äta samma mat? eller ska de ha special foder?
hur känsliga är dom med sina magar? vi brukar köpa strömming file till våran misse kan cornish också äta det?
ska surfa vidare här på forumet och googla om kattrasen så man blir lite kunnig :D
R.I.P Våran älskade Sotis som somnade in Juli 2014 :( <3
Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :) <3
Det bästa är att fråga den uppfödaren du köper katten utav gällande sand och matväg, då i princip all uppfödare gör olika med olika dieter och använder olika sand.
okej :) aldrig köpt en raskatt förut så det är lite nytt :D har en kompis som födde upp ragdolls men det var ett tag sen..
Hos oss bor Lizzie (Spotless Happy face) Och Findus (SE*Arextocats, Norm Spellman ) båda är Cornish rex :) <3
Jag är själv helt ny och tingade en egen CRX kille förra månaden och väntar till december tills han är "färdiglagad" så jag vet hur det är :)
ooh vad spännande :) vart kommer du hämta honom?
Han kommer bli lämnad hemma hos mig av uppfödarna.