Kompis till Trocadero
Har en kastrerad Cornish på 3 år. Han är en mysig men tuff katt som slåss med alla när han kommer ut. Det är även han som bestämmer hemma över de andra äldre katterna i hushållet.
Hans vapendragare som är en burma måste vi snart få låta somna in. Så nu undrar över vilken ras jag ska välja till ny kompis till honom. Vill ha en - i princip - innekatt med kort hår.
De CRX som jag träffa på hittills är ganska tuffa katter, men finns det även sådan som inte är så tuffa?
Jag har också en 9 årig manx som är väldigt självständig, han sköter sig själv och ingen annan katt få sova med honom, vilket Trocadero försökt utan att lyckas.
Har tidigare förökt med en annan CRX i samma ålder - men det sket sig direkt.
Eller har ni något tips på hur jag ska göra för att det ska gå bra vid introduktionen?
Jag vill inte låta honom vara ensammen med manxen då han är ute på dagarna och då är Trocadero ensam hemma.
Det blev en lång fråga, men vill ju att allt ska bli bra för vår lille guldklimp.
//Monika
Kastrerade Cornishhanar brukar ta Cornishungar under sina beskyddande vingar
#TS. Kommer ut? Har du katten ute? Jag kommer snart att ha omplaceringskatter men de är strikta innekatter .Skulle aldrig medvetet sälja till någon som släpper ut sina kissar. Är det så eller har jag missuppfattat dig?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora