Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettövrigt
Läst 205 ggr
Prizma_o_Kristall
0

Sommartips! (Sprid vidare)

Detta är ett tips som en MorganP lagt ut på hundar.ifokus och jag sprider detta vidare då det är väldigt viktigt att veta hur man ska göra i en situation då en hund sitter i en för varm bil, då det kan gälla på liv och död att man har kunskapen om hur man ska göra! Det kan ju även gälla andra husdjur som ägaren lämnat i bilen.

_"När du ser en varm hund eller annats djur i en bil
SMS:a bilnumret till: 71456

Då får du tillbaka namnet på ägaren till bilen och du kan ringa nummerupplysningen för att få fram telefonnumret. Då kan man ropa upp förarens namn på t.ex utställningar, vid varuhus, köpcenter eller liknande tillställningar. Delge så många du kan denna informationen. Ju fler som vet om detta, desto större chans att vi snabbt kan klara hundarna om vi stöter på detta."_

Sprid gärna detta vidare så att fler djur kan räddas!

Buffy-co
0

Bra initiativ!!!!!!!!

Har själv även en dekal på bilen om just detta-LÄMNA ALDRIG en hund ensam i en bil en varm sommardag…(tror den är från Djurskyddet)
Gäller ju så klart alla djur..

Solen flyttar sig snabbare än vad man tror..

Usch mår illa bara jag tänker på detta-har läst om flera hundar som dött ..de är ju så utsatta djuren och helt beroende av att vi människor behandlar dom välGråter.
Precis som små barn och gamla är i behov av hjälp.

Förra sommaren hände detta i STHLM utanför en stormarknad:
En pappa lämnade sin BABY i en varm bil medan han skulle handla(barnet sov då enligt honom)man undrar hur folk tänker ibland-det var rekordvärme..
Som tur var slog förbipasserande upp dörren på något sätt(Barnet gallskrek och var överhettat…..och hade som tur var inte hunnit svimma av-då hade kanske ingen märkt det..)samt larmade polis.
Pappan kom senare ut när polis var på plats- VANSINNIG över att de brutit upp bilen….FundersamFundersamFundersam

Leffe
0

Det finns oansvariga människor eller också tänker de sig inte för och fattar inte vad som kan hända

Eine
0

Katter kan också tycka att det blir för varmt i bilen..

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Gittan
0

Tyvärr tror jag det är svårare att upptäcka en katt som lider i bilen än en hund och barn. Katten är väl för det mesta i en transportkorg och då upptäcker man kanske inte dess lidande. Undrar hur mycket som händer av sånt här egentligen och får bilägaren något straff?

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

LinusCRX
0

Tack för info! Det händer tyvärr allt för ofta att man ser en hund som längtar ut på en varm parkering.

EvaG
0

Har kolleger som har fått agerat i värmen på parkeringsplatser.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Linda357
0

det är så hemskt med djur som lämnas själva i värmen, och för att inmte tala om farligt.

RexPect
0

En praktiskt fråga: Ska man SMSa med eller utan mellanslag, tänkte lägga in infon i min mobil….

Anna77
0

bra tips, ska spara i mobilen!!!!

Prizma_o_Kristall
0

Glöm ej