Fylgias Norge resultat.
Hallåj. Skriver en egen tråd. Då jag faktiskt själv hade med mej 7 katter (varav en dock är delägd), så är det bättre att skriva själv.
Kort har jag dock inga alls, då jag glömde kameran. Men det var ju en del andra som tog kort. 
Lördagen började med incheckning. Då var det ju så klart felräknat hur mycket utställningsavgiften skulle kosta för mej, så jag hade ju alldeles för lite pengar med mej! Och det hade blivit fel föelsedatum på kullen, och en hade fel kön.
Det var en trög start på dagen, och väntan kändes lång. Så rasslade det förstås till, och hux flux skulle vi ju vara på alla ställen samtidigt! Så medans jag ställde en katt, ropade de ut kullen! Så lite panik. Men kullen kom fram, och fick till och med beröm för att den var fint presenterat! Så tack till alla som hjälpte mej att bära katter! Ovärderligt!
Kullen var själv, så blev ju nummer 1. Sen bedömdes ju alla kattungar för sig själv, och alla fick EX1. När det var dags för Skirner var jag lite nervös, men det gick snart över. Det var ju bara katter från mej, och en från tidigare kull i frggrupp 2. Skirner först. Han fick utan tvekan sitt Cagcib! Det vill säga att Skirner blev GIC! Det var ingela som bärde honom, då jag höll hans mamma Pepsi. Direkt skirner var färdig var det Pepsis tur. Tyvärr så konkurerrade hon med sin dotter Mist. Efter en väldigt lång stund fick endå Pepsi Cacibet. Mest för att hon i dagsläget hade något bättre päls. Men i övrigt tyckte hon dock bättre om Mist. Pepsi blev IC! Sen var det direkt dags för Billing. Anne Veland tyckte att Billing hade för lite vitt, och det har han. Men han fick en fin bedömning. BIVet dock Skriner! Pepsi och Skirner var väldigt spralliga under Bivet.
Idun fick sitt EX 1, och tog även Bivet. Hon blev också Nom. Balder tog sitt EX1, men han blev också NOM! De övriga kattungarna var alla uppe i nomineringen, men fick se sig slagen. Kan ju dock inte alls klaga, då jag hade 2 kattungar i panelen i samma klass.
I panelen så blev det nervöst. Tre röster var räknade, 1 hade Balder, 1 hade Idun, och 1 hade en super fin Somali. Den fjärde och avgörnade rösten var på IDUN! Totalt chockad sprang jag o hämtade Balder, medans Martina tog Idun. Tårarna sputade, och jag fattar det fortfarande inte.
Sen fick jag gå upp med Pepsi, som blev BIS avelshona. Jag tävlade också som uppfödare, men hade 3 konkurrenter. Jag gissade att jag hade chans när jag hade några BIV och ett BIS, så fanns det ju chans att få det. Så samtidigt som jag var uppe med Pepsi så fick jag BIS uppfödare också!
Söndagen fick återigen alla kattungar EX1. Pepsi fick sitt Cagcib, då hon ju bytt klass. Så kunde ju Mist få sitt cacib. Till min stora glädje fick Skriner sitt första CACE! Sitt första cert mot europachampion. Jag var beredd på att få draget.
Idun förlorade i Bivet, så trodde inte hon skulle bli nominerad heller, men det blev hon! BISet gick dock denna dagen till en fin Devon. Fast hon fick en röst i alla fall. BIS kull fick jag, och Pepsi blev BIS avelshona. Jag trodde inte alls att Fylgias skulle bli bästa uppfödare, då tyvärr Phobe inte fick sitt efterlängtade cert, och inte heller Gersimi (simi). Så jag trodde som bäst 2:a. Så jag blev totalt chockad, och jag var enligt utsago alldeles vit i ansiktet, när jag fick gå fram i panel och även hämta BIS uppfödnng!
Efter östersundsutställningen trodde jag att jag aldrig mera skulle komma hem med 7 BIS i packningen. Det är ju inte varje gång. Men det gjorde jag denna helg också! Känns ganska ofattbart. Jag är otroligt glad, och väldigt överlycklig över IDUN, och speciellt när det också går till någon som har "köpt" katt av mej. Jag ser ju hellre att avkommor jag sålt vinner, än deras föräldrar.
Så jag vill rikta ett stort JÄTTE tack till alla som ställer ut fylgias katter. Ni ska ha en stor eloge!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Ett STOOORT grattis!!!

Jamen jisses så roligt att höra! Och så otroligt bra jobbat med en så'n drös av katter på en och samma utställnig. Det blev väl en massa Champagne när ni kom hem antar jag. 
Grattis vilken fenomenal vinst helg!

Jag hade med mej en flaska champis som jag delade med alla som hjälpte mej och som var där med fylgias katter. VI gick ut och ploppade korken, den höll på att trilla ner i huvudet rakt på en dommare….. Kul hade vi i alla fall…

Oj oj oj vilken historia! Vet inte om jag hängde med i alla svängar, men JÄTTEGRATTIS till dig och alla katterna som fick fina bedömningar.
Ett stort GRATTIS
Kul att syrran fick både BIS och BIV. Vi är jättestolta här nere….
Du har jättefina kissar!!! Nu har jag två favvosar bland dina små! Saga och Balder!! 
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Grattis igen vännen!
Jag är så glad för dina framgångar (blir ju lite stolt också över mina katters släktingar). Tack också för att du har förtroende för mig att bära dina katter. Du vet att jag alltid ställer upp och hjälper dig när du behöver en extra hand.
Kram!
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Grattis!

Grattis till en toppen helg
Stolt ägare till tre La permer
Kram vännen och återigen - GRATTIS till det fantastiska resultatet och tack för att jag fick förtroendet att köpa Phoebe! :) För mig är det en glädje att ställa ut henne och även hjälpa dig på utställningarna! (Jag med, hälsar Line)
Äras den som äras bör - du har sjukt snygga katter! *blinkar och ler med hela ansiktet*
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

GRATTIS!

*suck hade skrivit ett långt inlägg, åsså försvann det*
Ville börja med att tacka för alla gratulationer!
Sen ville jag säga att jag egetligen inte vill skryta. Men katterna upptar ju mycket av mitt liv, de är (förutom min famlij och de nära vänner så klart) mitt livs glädje. Så jag blir så glad när det går åt rätt håll och katterna har bra temprament. Och det går ju nästan för bra på utställnigarna, så lite bra måste de ju vara…
Jag tycker det var lite tråkigt att Pepsi snodde certet från sin dotter på Lördagen. Men Pepsi var verkligen i sitt esse denna helgen. Men BIVet tyckte jag gott o väl att Mist skulle ha kunnat få på söndagen. På lördagen blev ju Pepsi slagen av sin son. Men det vore ju roligare om en katt jag sålt tog priset. (Även om jag så klart är glad att få priser själv). Så därför är jag också extra glad över att Idun tog BIS, då hon ju inte bor hemma, även om det är jag som står på papperna.
(och sen vill jag ju göra lite reklam för de osälda kattungarna också, tänkte ju att nån kanske kan bli lite lockad, när kullen tagit lite priser, och en blivit BIV och en nom, med en röst i panel……)
GRATTIS!!

Grattis
Jättegrattis till Fylgia-katterna! De är jättefina! Jag måste småglutta på dem lite då och då. 
STOOOOOOORT Grattis!