Bilder till juli-månads Cornish
Nu behöver vi bilder till Månadens Cornish - juli 2007 tema SOMMAR.
Skicka in bilderna i den här tråden senast 25 juni.
Juryn består av
Lena - Sajtvärd på Hittekatter iFokus
Pia - Sajtvärd på Katter iFokus
WesthKiowas - Sajtvärd på Norsk Skogkatt iFokus
Celia - Sajtvärd på Siames iFokus
IdaJ - Sajtvärd på Perser iFokus
K.Nowak - Sajtvärd på Djurfoto iFokus
LeffeD - Sajtvärd på Cornish Rex iFokus

Så otroligt fina bilder majsan! Om det inte vore för att nappis ena tass blivit lite avklippt i andra bilden (varför gör man alltid så?) så skulle det ha varit en tiopoängare! Nu blir det bara nio. 
Bild 3
här är en på sture och Manfred min äldsta…
.. får väl tillägga att kortet är från förra sommaren…
kanonfina bilder majsan!

Ååå!! Ni har så fina ute & sommarbilder..helt underbara.
Hade tänkt att bidra men mina ser inte så somriga ut & det skall det ju vara för Juli månads Cornish.
//Maria
#2 OJ OJ vilken vacker bild!!!!
Wiveka jättefin bild! 

#12 du behöver väl inte visa Gotlandsgräs utanför balkongen. Nästa gång ha asfalt bakom så man slipper vara avis för att man sitter i betongen på fastlandet
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

Bild 7
Äntligen på väg..semester…Buffy är på gång..Flytväst på!
Detta blev en liten bildbomb-tyckte vi behöver se lite sommarbilder…
Mer det än rena Cornishbilder kanske..
(har tyvärr inga nya sommar kort detta är förra sommaren..Men nu tog jag bara foton på Buffy som lever..han är också mer intresserad av segling-samt strandpromenader..)

Bild 13
Suck..äntligen iland..Matte är sån kycklingmatte…tror hon jag ska sticka eller
??Simma ut på havet??Ok-havsörnarna är lite läskiga och ok plurra skulle jag nog om jag hoppade från båten,men,men….
Smilla hon får minsann springa fritt och bada och ha sig-typ 20 gånger om dan..hundar dom ju gör precis som matte säger HA!
Skulle aldrig sänka mig så lågt att jag tex satte mig på befallning..

Härliga bilder!
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld
Vilka fina bilder som kommit.

#15-22Wow, Buffy-mannen---en riktig stekarkatt (Det måste väl vara namnet på kattvärldens motsvarighet till Stureplans kidsen?) Så klart du inte kan lämna honom hemma när ni ska ut med båten, han ser ju verkligen ut som fisken i vattnet…
(OOps, refererade till annan tråd om att lämna katten hemme över natten..)

Buffy-co: kortet var ska vi lägga till är så härligt..Ser jättemysigt ut att ha med katten på båten…

#28 Hi,hi ja det gäller ju att hålla honom nere på jorden så han inte blir snobbig…Sandhamn var ju populärt ställe..
(..kanske borde ta med honom på en utställning…
så han kommer ner på jorden.Men han skulle ju bara gilla läget som tur är och inte fatta vad människorna "dillar" om…ha,ha)
#29 Tack!
Ja -varje segelbåt borde ha sin skeppskatt!
(Hade tidigare motorbåt-inte så kul med dånet tyckte dom..)

Vilka underbara bilder! Jag tänker INTE bidra med några den här gången, är ju såå onödigt…….
#31 onödigt? 

Förstår lite vad du menar Aje. FInns redan några självklara favoriter som jag inte skulle kunna komma i närheten av denna gång. Skall spåna på "framtiden" istället.
Även jag har haft en seglarkatt med flytväst. En smal slank sådan. Gissa om vi fick uppmärksamhet där vi la till. Kanske måste leta fram ett kort från den tiden trots allt.
Saknar verkligen vår båt men vi funderar på att satsa på en husvagn istället som vi även kan ställa i fjällen på vintern. Segelbåten har kortare säsong tyvärr.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#34: Underbart kort! Så härligt med färgkontrasterna på katten och snigeln!
#34 Vackert!

#34 Där dök en ny vinnaraspirant upp. Det börjar vara många vinnare här. Hur skall man kunna rösta bland dessa? Juryn får det inte lätt. Har inte hittat bild på min seglarkatt än men jag kanske hinner. De finns nog bland alla våra "arkiverade" utbrända bilder.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

#40 ååå min lilla Hugilugin! Tötnos.
#42 Tack! De älskar verkligen den där pallen. Funderar på någon lösning där båda får plats att ligga ner och dessutom se över kanten. Men då måste det nog byggas! Och sådana projekt tenderar att ta låååång tid. Man måste ju tänka efter noga och väl innan man tar till verktyg! 
#43 Jag köpte en pall på secondhand för 10 kr och sen köpte jag krulligt tyg för 100 kr och satte dit med limpistol och köpte ett diskunderlägg i skummgummi för 15 kr, och den blev supersnygg och katterna älskar den. Det blev tyg över så jag köpte en pall till så det blev två pallar för 235 kr.
#44 gärna foto!
låter som en spännande kreation!
#44 Det låter som en bra lösning. Säger som #45 bild vill vi se! Om det går att ordna. Kanske i en egen tråd dock…

Njuuter verkligen när jag tittar på Nappis #1 och #2!!
Hon är så otroligt fin-helt min typ av katt! *Vill ha!!*
(Just nu har jag ju "bara" min lille tjockis-Buffy som är en helt annan typ också..
Men jag älskar honom lika mycket ändå förstås.Har dock min idealbild av cornish grundad hos gamla Danne..)
Häftiga sommarbilder på stranden också!
Sedan är ju alla andra!! bidrag jättefina dom med!

#52 Undrade just när du skulle ploppra in den där bilden här! Det var på tiden.
Bild 23
Bilder på Phoebe då. Första bilden när hon är på flugjakt (förra sommaren)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Bild 24
Andra bilden. Phoebe i äppelträdet (oxå från förra sommaren)
www.shaneequas.com
oj vilka härliga bilder, men måste nog säga att favoriterna är nr #12 #17 och #52
än så länge 

#54 #55 …suck vad ljuvlig Phoebe är

#52 ja där satt den!!!
#59 vad för slags sele är det Fritz har på sig? Verkar ju jättebra med rem mellan frambenen.

#62 Det är en sele för liten hund
, har köpt den i djuraffären…

#64 Åh, vilket härligt kort! Underbart med alla vackra blommor, och med den vackraste utav alla blommor i mitten! Pussgurkan!
#57: TACK så jättemycket!!! *glad*
www.shaneequas.com
Sista dagarna!!!!

#72, 73 Heja heja!
Söta dunderfina Peter!
Inga fler bidrag. Nu blir det juryns tur
kommer två sommar kort på Nappis,,i bakgrunden min dotter Tilda