Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettgod-morgon-goddag-godkväll-godnatt
Läst 158 ggr
Leffe
0

God morgon 2007-06-24

God morgon eller ska kanske säga förmiddag. Ska i alla fall iväg för ett arbetspass och i dag är det bara fädtjänst. Blir förvånad om jag inte hamnar ute i skårgården framåt eftermiddagen för körning till "civilisationen". Sköt om er idag nu.

chikan
0

Morrn morrn! Har lite svårt att ta sovmorgon. Jag skyller på Hugin. Han gillar inte när vi inte går upp! Då skriker och gråter han tills jag tror att det är något allvarligt fel - som att maten är slut, eller att lådan är full med bajs, och så går jag upp. Hugin börjar kurra och blir nöjd, för inte var det något fel annat än att vi låg och sov! Går jag då tillbaka till sängen så börjar gråt och tandagnisslan om igen. Hoppas era morgonritualer är lite behagligare. Tycker iofs att det är ganska så trevlig att gå upp tidigt - då blir det mer helg! Ska ut en sväng och gå nu, men sen gissar jag att det blir soffan och dvd hela dagen. Skönt!

A-M.H
0

God morgon ähum förmiddag !

Leffe stackare som måste jobba, när vi andra latar oss o myser hemmavid.

Här i Skärholmen är alla morgontrötta. Alfpojken sjunger för mat ibland, inte så ofta längre, men får han bara mat så sover han som ett litet barn igen. Morgontröttast är nog sambon o Snorkfröken (men så är det "pappas" flicka också) Ni skulle se hennes lilla svartmaskade ansikte som precis kikar fram under täcket, som en liten människa.Då är hon sööööt.

Blir en promenad ner till Mälaren, dammsugning och sen anländer väl sambon kan tänka Glömde nästan….V-75 är ju idag och jag har gjort en mycket "vågad" rad, slår den in ja då ramlar det in kulor vill jag lova.

Ha en härlig dag !!

Lullan1
0

God kväll!

Skönt att helgen närmar sig mot sitt slut och att det är måndag i morgon. Har haft en hektisk vecka och det har varit en välbehövlig vila i helgen trots allt.

Har tagit hand om min sjuka farmor som olyckligt ramlade och slog sig gul och blå i torsdags. Det blir nog att ta henne till doktorn i morgon, ska ringa direkt när jag vaknar. Det har varit helt omöjligt att få en tid till henne nu i helgen, då ska man sätta sig på akuten, men hur länge kan man inte bli väntandes där tro? Farmor är på sitt 85:e år, och är ganska krasslig. Hon orkar helt enkelt inte… Frågade sjukvårdsupplysningen om de kunde göra hembesök, och de kunde de normala dagar, men inte just nu i midsommarhelgen! De hade jättemycket att göra, och det förstår jag när jag läst tidningarna.

Oj, blev lite långt om farmor men det kändes bra att få skriva av sig lite!

Hoppas att ni andra har haft en bra midsommarhelg! Glad

chikan
0

#3 Oj! Hoppas det inte är allvarligt med farmor och att hon repar sig snabbt efter läkarbesöket. En kram till dig som ägnat midsommar åt att pyssla om gammeltanten! Det är bra med människor som du, som tycker att det är viktigt att prioritera familjen.

Lullan1
0

Tack chikan, det värmer! Jag är helt slut, men känner ändå att jag gjort för lite för farmor… men men, just nu kan jag inte göra mer för henne än att få henne till doktorn i morgon.

Inlägget är låst för nya kommentarer