Otacksamma...
katter. Har inhandlat en stor klösmöbel men för tillfället är kartongerna den låg i mer intressanta än möbeln. Fy, på dom!
När jag får tag på en kamera ska ni få se hur den ser ut. Den är 2m hög och har blå plysch.

Jag säger som du: Otacksamma katter! Mina vill inte heller leka med sitt nya klätterträd. De vill inte ens leka med kartongen! Jag får ju muta mina för att de ska klättra upp. Försök med det du med!

#0#1..Ha,ha ..känner igen det där..
Men de kommer säkert gilla dom när de luktar "hemma"..
Eller så kan ni ju spraya med kattmyntaspray- har själv aldrig testat med läst om andra..
Vissa saker går dock aldrig hem har jag märkt..
Men kartonger….
*asg* Det DÄR känner även jag igen!!! Kartonger har en speciell dragningskraft på våra kissar och framför allt Baileys .. .vi kallar honom för kartong-kissen … har ju en bild när han och Dreamy åker tåg …
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
Mina kissar var inte det minsta intresserade av sina klösträd dem första månaderna, det är faktiskt bara dem senaste månaderna som dem har varit populära… Tror dem måste stå o lukta till sig först! Även här var det kartongerna som var direkta lekplatserna!
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se

Imorgon ska jag ha på lite kattmynta och se om det kan locka upp dom. Har en stark förhoppning att dom ska vässa klorna på sin egen möbel istället för att använda mina. Soffan känns som en ryamatta, ganska skönt i och för sig.
ja att dom klöser på kartongen var ju otacksamt men det är ju bättre än på en ny skinnsoffa.
någon har tragit sina klor på skinnstolarna i köket, vet inte vem jag ska vara arg på :(
Får du bara en katt att klösa på rätt ställe brukar andra följa efter.
Hos oss är bästa leksaken kartonger och papperskassar.
Mina katter älskar sitt klätterträd! Men det är mest för att husets mest attraktiva sovplats finns högst upp. Och då klöser de liksom på vägen. Fast kartonger är inte fy skam det heller! På bilden - bästa sovplatsen, "hängmattesängen" högst upp i klätterträdet. Kan väl tillägga att hela trädet liksom lutar när Hugin klättrar upp…
#8: *skrattar gott* Så du säger …. vill du med det mena på något sätt att Hugin är lite … eh … stormagad …??! *skrattar och frustar* Han är å andra sidan så himla söt och go så det kan man ha överseende med! Fast det är ju bra om omfånget minskar iofs …. ;) Eller menar du att han är så stor och kraftig och Fuffens är så liten och späd ….? *retas*
www.shaneequas.com
Du kanske måste visa dom först hur dom ska göra 

#8 Hur vågar de ligga där tillsammans? Och att de får plats!! Skönt ändå att se hur snälla de är mot varandra. Härligt att det har gått så bra! Pussa sötnosarna från mig och kissarna! Får försöka komma förbi och hälsa på i höst när det är dags för utställning igen.
#11 Ehum, ja får plats och får plats. Det är väl en definitionsfråga. De brukar aldrig ligga där särskilt länge båda två. Det brukar urarta i halsgnaganden och tassviftanden och så låter det "DUNS" och så var det bara en kvar! Det brukar i sin tur ofta, men inte alltid, sluta med att den andra också hoppar ner och lägger sig med den första i elementsängen istället! haha!
Du är mer än välkommen i höst!

..vilka goa pojkar de är Fuffens o Hugin.. bäst du skruvar fast trädet, det finns en Alfpojke här som vet att berätta att först lutar det och sen faller det…
Sorry flis att jag invaderar din tråd med Fuffens och Hugin-prat! Vi vill se bilder på ditt nya klätterträd också, glöm inte att du lovat!
Ett litet snabbt svar till A-M.H bara, sen ska jag sluta prata om mig och mitt i din tråd: Jorå, det har redan hänt. Vi har tagit bort en sektion av klätterträdet efter att ett väldigt ljudligt BANG lockade ut oss i vardagsrummet och vi upptäckte en mycket skamsen Hugin på golvet tillsammans med halva klätterträdet…
ooooops. Missade att jag inte svarat cherish!
Tänkte ta upp det här med Hugin och hans vikt i en ny tråd framöver - vi hade nämligen tillgång till en våg i helgen! Men erhum, han är väl lite lätt päronformad. Men å andra sidan är han väldigt förtjust i att ligga på rygg och visa upp gosemagen så det gör inte så mycket! Mjukare mage får man leta efter.
#15: *fniss* Ser fram emot att läsa mer om honom!
Ni som har stora klösmöbler, kan inte ni visa bilder på hur de ser ut? Vi har bara en halvhög med låda i botten och två plan men jag funderar på att skaffa en HÖG … Har sett så himla många snygga på nätet och om ni beställt, varifrån har ni beställt och vad kostar de ungefär (plus frakt)??
www.shaneequas.com
Vi har ett gigantiskt klösträd som är väldigt lite använt. Det är egentligen bara när vi har kattungar som det är flitigt använt.

#17 Det var inget dåligt klösträd! Snarare en klösskog! Synd att katterna inte verkar uppskatta det. Hade jag varit katt så hade jag älskat att klättar omkring i det, klätterapa som jag är…
17, wow! tänk om man kunde få plats med en sådan! vad häftigt!

#17 Oj wow, vill ha! Här hemma har kattena inga problem att använda klösträden. Så ett sånt stort skulle hitta hem hitåt…
Du ska inte sälja? 
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.