Beroende av cornish rex i fokus?
Tänkte hör om det är någon mer som känner sig smått beroende av detta forum? I bland uppdaterar jag och funderar varför de tinte kommer några nya inlägg.
Jag är nog lite beroende av cornish rex i fokus. 
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
Smått beroende?????
Jag är mycket beroende!!!! Finns det hjälp och få?
När man får lite tid över eller har lite tråkigt kikar man gärna in och tittar om något nytt ahr hänt….
HÅLLER MED! Är typ inne jämt…typ för ofta *ha ha*
Beroende?! Kan nog stämma ;)
Är här o kikar flera gånger per dag…
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Kan bara hålla med!!!

Jag med!
Japp! Helt klart beroende!
Det är så kul att logga in här och se nästan en hel sida med nya inlägg! Jag gillar den här sajten och alla medlemmar här väldigt mycket!
Maken undrar vad jag gör vid datorn hela tiden……….
Det är så trevligt folk här, man känner sig välkommen jämt!
ja här sitter man medans disken växer i köket, så tänker man bara fem minuter till 
man lär ju känna varran (eller varrandras tokiga katter) och vill ju följa upp och se hur det går för alla, själv har jag fått mycke goda råd och stöd när det kan kännas hopplöst, tack!
Visst är man beroende.

Det är ju kul att vara beroende av något positivt.

Jag är helt fast. Har lovat mig själv att inte gå in på helger kvällar då jag håller på att flyttpacka, och blir så lätt fast framför burken. Blir därför helt hysterisk när jag inser hur mkt jag missar (bra meatof mjau..Rexmissar) så jag sitter och zappar på arbetstid…aja baja…. Tycker att all den konkurrens/avundsjuka/överlägsenhet jag som glad kattamatör tyvärr upplevt i vissa kattkretsar är helt osynligt här..har jag rätt….?
Kram, tack för ert sällskap..
Annika

..ha ha ha visst helt "sjukt" jag är ingen sitta framför nätet person..ja jag var inte…här kan jag fastna hur längre som helst..dessutom har jag när jag kunnat på jobbet också gått in o kikat och det bådar inte gott 
*skrattar* Japp, beroende jag med! Maken tycker jag är knäpp o han kan inte prata med mig för jag försvinner totalt in i sajten när jag läser. ;) Läser på jobbet så fort jag får en stund över men hinner inte jämt skriva, det beror på om jag har tid över el inte … *hrm* Har haft mindre tid senaste veckan av olika orsaker men nu kommer jag igen!! ;)
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com
HOho, ja det är väl bara att konstantera när man kollar på aktivitetsindex och annan statistik för siten att vi sitter i klistret många av oss. Men det är ju som ni säger så trevligt! Som att ha en massa extrakompisar som man kan prata med om katterna, vilket de "riktiga" människorna i min omgivning börjar lessna lite smått på… Undrar vad det kan bero på.

#15 ha ha ha chikan, tittar man på aktivitetsindexet så kan man nästan tro att har du mattat ut de "riktiga" människorna rejält och nu försöker du matta ut de "oriktiga" *skrattar hysteriskt* Kram/A-M 
#16 *visslar oförstående och tittar i taket*
Jag heter Pia, och jag är crx ifokusolist 
#15: Jag håller med … de flesta människor omkring mig tycker jag är galen som håller på med katterna som jag gör .. .på jobbet är de milt överseende och frågar faktiskt hur det går och vill gärna få förklarat hur en utställning går till .. o så sitter jag och hundmänniskorna och förklarar skillnader på hund/kattutställning och sen tycker de att "de där är inte kloka" … *skrattar* Fast de är väldigt gulliga!
Här är ni ju mina vänner allihop och förstår vad ajg pratar om och dessutom kan jag berätta om personliga saker och det är helt okey det med … det här är ett superhärligt stället och jag känner mig verkligen "hemma" och trygg här!
TACK alla underbara vänner jag fått här!!!! Stor kram på er!!!!
www.shaneequas.com
Visst! Jag erkänner, helt klart beroende! Svassar in här flera gånger om dagen.

Vad skönt att jag inte är ensam….. 
Detta är i särklass det bästa forumet jag någonsin varit medlem i!
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.
alldeles för beroende - måste bara in varje dag! Nu har jag varit bortrest och det första jag gör när jag kommer hem är atts tarta internet 
Mitt ifokusberoende funkar så att jag kan vara ifrån flera dagar men så helt plötsligt måste jag bara in.
Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Detta med forum är ju beroendeframkallande..och här är det lättare att fastna än på andra forum då sidan uppdateras så ofta, man får snabbt svar, och det är så många trevliga människor här!!
Men jag är väl en periodare..och försöker att inte gå in för ofta-vill ju hinna med annat också…Däremot är det lätt hänt att man "slinker förbi" när man som jag, ligger och vilar på dagen-samt när man inte kan sova..
När jag väl skriver blir det ibland desto mer - tyvärr…
Har "lyckats" komma i topp på statistiken trots att jag inte tycker att jag är här inne så mycket längre.

Ja, det här är den bästa platesen i hela cyber världen, ni är bara för gulliga hela bunten! Det verkar som om alla de bästa människorna är Cornishfolk! Eller hur? 

Kan ju bara konstatera att det jag nyss skrev som en förhoppning under rubrik ny Medarbetare stämmer ganska bra med hur ni också känner det. Att det är en varm familjärkänsla här. Jag stortrivs och det är så mycket roliga, härliga, spännande, intressanta………………… trådar här.
Nu msåte jag sluta och rusa vidare. Höll på att glömma att jag faktiskt skall på jobbet och jobba i eftermiddag. Får fortsätta beta av trådar som kommit in under helgen (och idag) ikväll när jag kommer från jobbet. Får hitta på någon bra undanflykt att inte röja undan efter helgen utan sitta vid datorn istället. Har ni något bra tips?
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

Om man frågar min sambo är jag hopplöst beroende, själv anser jag att jag bara är liiite "hooked"…
Håller med alla ovanstående talare att det är trevlig stämning här, det känns som en sån där drömklass i skolan där alla var kompisar och ingen var utanför. Det är ett bra betyg. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Jag är INTE iFokus-beroende! Jag måste INTE kolla igenom alla dagens inlägg varje kväll innan jag kan göra något annat. Jag måste INTE kolla igenom alla helgens inlägg (vilka kan va riktigt många) varje måndag när jag kommer hem efter jobbet om jag har varit bortrest över helgen. Jag sitter INTE framför datorn och läser på iFokus när sambon bönar och ber för att vi ska laga lite mat ihop. Jag sitter INTE framför datorn och kollar på iFokus när jag egentligen borde diska/städa/hämta tvätten i tvättstugan mm.
Framför allt: Jag förnekar ALDRIG någonting! 

#29 Haha, det är jag på pricken! Min stackars sambo… att han står ut… 

#30 Vet du vad jag brukar säga till min sambo när jag sitter lite för länge framför iFokus?! "Det är ju för katternas bästa! Jag måste ju läsa allt jag kan för att lära mig, och dessutom så har jag lagt upp en fråga angående X (t.ex. Misties magproblem) som vi måste ha svar på". Eftersom min sambo älskar katterna över allt annat (skulle han aldrig erkänna själv, men det syns tydligt när han busar med dem och pratar bebis-språk), så tycker han givetvis att det är ok. Han har t.o.m en bild på Isa som bakgrund i sin mobil, och den visar han mer än gärna för ALLA!

#31 *fniss* Vad du är lurig! Brukar köra med den där "jag har lagt upp en tråd"-grejen också, men han går inte på att jag jag bara måste kolla flera gånger varje dag. Han påstår att det inte kan vara så akut, visst är han oförskämd?!
Men han älskar också katterna över allt annat, mycket lik din sambo. 
#31-32: *asg* Kör ni oxå med den taktiken? Det gör jag med!! Säger Jag måste ju kolla om jag fått svar på xx och Ulf tycker att det är helt okey … suckar lite kanske … Men han älskar ju katterna precis som jag, även om han inte är lika engagerad .. han är nog mest sotis på Phoebe .. klagar ibland o säger att hon får mer pussar än vad han får … *fniss* Men å andra sidan är han inte lika påträngande och KRÄVER pussar som hon gör …
Men kolla crx.ifokus, det är det första och sista jag gör, plus en massa gånger däremellan .. men beroende … *ähum* nääää det är jag väl inte va??? ;)
www.shaneequas.com
jag kör med.. " detta är faktiskt min egentid, eftersom jag har haft hand om ungar och hundar hela dagen, nu får du ta dem så jag kan ta det lugnt vid datorn"
Funkar speciellt bra om han säger att jag ser trött ut, då kan man spela på hans dåliga samvete, att jag får slita med allt medans han "bara" jobbar