Odd-eyed
Lurer på hva som må til for å få odd-eyed kattunger. Kan det dukke opp i alle kull eller er det visse ting som må til ?
jag fick en förra sommaren en liten kille som var blå och vit.han heter Hub cats jason deluro.Men någon förklaring hur det går till har jag ej tyvärr,hoppas ngn annan har det.har bara fått honom hittills.
Har ingen aning om hur det ärvs eller uppstår. Inte mer än att vita och höggradigt vita kan få det.Har haft några genom åren,men inte ofta.
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

Wow så flott han er!!
Ikke bare hvite katter som kan bli odd-eyed altså.
Arvsgången för oddeyed är inte helt klar som jag förstått det.
Här är en bild på Jason som vuxen kille, så fin o trevlig kille 
S*Kattmillas Sphynx
www.kattmillas.se
Tack camilla för du lade ut bilden på jason.Det var roligt att få se honom.
Han er virkelig fin :)
Vil gjerne se flere bilder av odd-eyed katter om noen har :)
#8 Vakker herremann

Underbara allihopa. Min drömkatt är en oddeye. Hoppas verkligen man kan få en sådan någongång 
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
#14 Jeg var inne på hjemmesiden der og kikket på det kullet mange ganger. Fantastisk flotte! Ho er veldig vakker 
sååååå underbar.grattis.
#17 og #18 Han er vell onkelen til min Wicca!
SØT!!

Jag träffade denna dam i Turkiet ingen Rex men en odd eye en Turkish van.
Stickgalen tjej som älskar Cornish rex, Engelsk bullterrier, dabbagamer.
#21 söt katt.Men en TUV ska ha fläckar i färg på huvudet bl annat.Syns inga på bilden …?
Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora
# 22 Det kanske är en turkisk långhårig vit huskatt, oddeyed
THCL w 63 
#21 Ser ut som en TUA tycker jag (Turkisk angora) Tjusig!
Om jag inte vore allergisk hade jag nog fött upp turkisk angora!
Twiggie Dessjack, My Twigg´s Cornish rex & Design
www.mytwiggs.com
Den häftigaste odd-eyed-cornishen jag träffat är Savannah! Hon är en solid bruntigré och odd-eyed. Hon är en av de mest fantastiska katter jag fått äran att lära känna. Ägaren heter Desiree och bor i Kanada.
I vissa linjer verkar blåögdhet på ickemaskade och odd-eyed förekomma mer frekvent, och i andra linjer (som "mina" linjer exempelvis) har ännu ingen odd-eyed eller blåögd kattunge dykit upp trots ett 20-tal vantecknade kattungar och måbga harleqin. Det är dock svårt att se hur arvsgången verkligen går. Det är förmodligen många gener inblandade 
www.mytwiggs.com
En till bild på Savannah-Banannah 
www.mytwiggs.com
#27 Hun er fantastisk vakker! Elsker dette mønteret på katter også
Eller hur! Desiree har haft flera katter med snygga färger och ögonfärger. Här är Sabra. Hon är också helt fantsatisk!
www.mytwiggs.com
Meget fine hokatter!!
Før trodde jeg at det bare var hvite katter som kunne ha blå øyne eller være odd-eyed.
Håper det dukker opp hos meg en gang også.
#26: ÅH såå vacker katt!!
Vill också ha en odd-eye!!