Sov gott...
…lilla silverkillen. Idag somnade han in hos veterinären. Minsta silverkillen i Tindras kull. Han som gett mig och fodervärden Karoline så mycket värk i hjärtat,
Han föddes väldigt liten och gick raskt ner till 60 gram, vilket var en minskning på ca 20 gram. De åkte till veterinären och han var frisk, stark och aktiv. Operation stödmatning påbörjades men han gick inte upp i vikt. Igen en resa till veterinären som tyckte det var en aktiv, envis och stark liten grabb. Vi förstärkte mjölkersättningen med Hills A/D och då fick han lite fart. Han gick upp till födelsevikten igen men stannade där i början på veckan.
Inatt gav han upp och imorse så var det de små andetagen som gjorde att man kunde ana att det fanns liv i honom. Han fick hjälp med att somna in snabbt hos veterinären i förmiddags

Åhhh, det är alltid såå jobbigt när en småtting dör. Det värker ju i hjärtat för eran skull, beklagar sorgen. Hoppas resterande i kullen mår bra..
Natali /Natta, Sajtvärd på Sphynx I Fokus.

Det värker även i mitt hjärta.
Jag hade ju förmånen att få träffa lillgrabben och det var en stark envis härlig krabat som kröp upp i handen och tittade nyfiket på en med sina stora blå när han fick en chans. Han var en trygg krabat.
Jag tänker på er och förstår hur djupt hål han hann gräva i Karolines hjärta. Det måste vara tungt att förlora någon som varit så intensiv, krävt så mycket och gett en sånt hopp och som sen inte klarat sig. Han hann stjäla många hjärtan på en mycket kort tid. Skönt att han fick somna in i lugn och ro i alla fall och att han fått bra dagar under hela sitt kort liv. Jag vet att han har det bra nu.
www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.
Ååå.. lilla korven. 
Usch, så tråkigt..
Vissa får vi visst bara till låns, en väldigt, väldigt liten stund..

Tack för era svar!
Det var nog inte meningen att han skulle bli en vuxen katt, men han var envis…
Nu hoppas vi på de andra fyra, att de ska växa upp och bli stora och friska!

Åhh lille killen, det gör så ont även om dem är så små. Pussa på dem andra småtingar så hoppas jag det kommer gå bra för dem.
Ååååh vad tråkigt! Beklagar sorgen
Det finns inte passande ord för den här sorg, bara tårar.
Hoppas andra kattungar mår bra!
Stackars liten.. Jag beklagar sorgen! Jättejättetråkigt. Skönt att de andra är pigga och friska! *kram*

Åhh..tänk vad dessa små djur berör våra hjärtan..
Känner med er som varit engagerade..Så söt han var!
Jag är ju mycket nyfiken på denna kull…
Han var nog en ängel som kom, log och vände åter…..

Sov gott lilkatten
Stolt ägare till tre La permer

Mamma Tindra är än mer lugn nu. I början var hon stressad men blev lugnare efter första veterinärbesöket då hon blev uppvätskad och fick en liten boost. Nu när lilla silverkillen äntligen har fått ro så är Tindra ännu mer lugn. Hon kände nog på sig…
De andra fyra går upp i vikt pö om pö, inte riktigt så mycket som de borde men de är pigga och aktiva. Kanske att de går upp ännu mer nu när lillbrorsan är borta…

…vad fruktansvärt tråkigt, men ofta ser naturen till att de svaga eller sjuka inte överlever, men jag lider med er som lagt ner era själar på den tappra lilla "grodan"
Oj … jag är hemskt ledsen … det måste vara hemskt att mista en bebis så där .. jag är väldigt ledsen för er skull .. beklagar …. Han var så otroligt söt!!
Kram till er!!
Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Lille gubben, det var nog bäst att han fick somna, men oh vad ont det gör att behöva ta det beslutet. Jag lider med er. 
---------------------------------------------------
Att leva utan katt är inte att leva.

Usch! Måste det alltid hända nåt tråkigt varje gång jag är borta en helg. Sitter här och läser igenom alla missade inlägg, och så läser jag det här. Det värker i hjärtat att behöva läsa att den lilla sötnosen inte längre finns hos er.
Han har det nog bättre nu, men det är alltid tungt att behöva säga hejdå. Beklagar verkligen! Skönt ändå att höra att Tindra verkar ta det så bra.