Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettallmänt-cornish-rexprat
Läst 194 ggr
RacerDonnans
0

Några nya bilder på bustrollen....

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Måste bara börja med denna som är urdålig på ungarna och egentligen även Evita eftersom hon flärar så mycket med öronen. Dock syns hennes underbart blå ögon bra här samt att jag vill visa att det börjar vara bra fart på dem nu. Det syns på fartränderna över kattungarna.Skrattande

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

RacerDonnans
0

Har namnångest på den blåsilverspottade killen.
Kan han heta Heman?

RacerDonnans
0

Sen till sist en bild på alla bustroll igen. Lyckades faktiskt få dem på samma bild utan att någon avdem blev speciellt suddig.
Skall bildbehandla fler bilder senare. Har fått till någon bra på svarta Hot and Spicy (Himsi) samt maskade Harmony och Hugo Boss. Den sista brunmönstrade har jag inte något bra namnförslag på än. Det kommer dock bilder på dem snart.

MonicaLagerquist
0

Oj så fort det går. Vad dom har växt på sig.

Stolt ägare till tre La permer

RexPect
0

Bedårande…..Heman är väl fint, speciellt om han ska få vara fertil, på en kastrat kanske det blir lite ironi..??… Men då kan han ju heta Herman?

chikan
0

Verkligen fantastisk ögonfärg på Evita! Är de så där intensivt blå i verkligheten också? Tänk om den maskade honan får sådana ögon… *drömmer* Fast de kanske inte kan få det? Jag vet ju väldigt lite om färggenetik.

Har de bestämt sig de där som var och tittade?

RacerDonnans
0

Hej där!
Ja, här växer de så det knakar!
Ja! Hennes ögon är riktigt blå. Hon får alltid extra beröm för ögonfärgen även om det tyvärr (för henne) inte ger extra poäng.
Den som eventuellt skall ha henne har inte varit hit ännu eftersom de bor rätt långt bort.
Ja hon kanfå så blå ögon även hon. Det beror på vilket maskanlag katten har som avgör vilken färg de får på ögonen. Eftersom mamma, Evita är en siam maskad så kan hon få blå, men en del som får blå blir mycket ljusare och lite "blaskigare". Men även det kan vara fint.Glad

Anna77
0

Det ser ut som en Herman!! Söt!!!!

Lullan1
0

De är alldeles ljuvliga, gillar verkligen den första bilden! Där syns det tydligt vilken fart det är i dom! Skrattande Vilka underbara blå ögon mamma katt har!

kakannan
0

Absolut en HeRman!

Daniella
0

vad söta dom är

RacerDonnans
0

#7 och #9 Ni verkar övertygade att han blir kastrat då?! Flört

EvaG
0

Gud vad söta de är!

Medarbetare på Vilda västern iFokus

RexPect
0

#11  Nej då….var bara lite fundersam om du som jag varit snabb på tangentbordet…..Men du tänkte på He-man, som i action gubben? (som Dolp Lundgern spelar) Se bild

Helt rätt på en actionkatt!

cherish
0

Men Ingela - så fort de växer! Och vilka söta småttingar!!!

*skrattar* Heman blir ju bra namn på en fertil kille, det håller jag verkligen med om och när han blir kastrat i framtiden (vi får väl hoppas han får ge ifrån sig nån kull då kanske?) får det väl bli HeRman då'rå …? *blinkar och skrattar*

Kram!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

RacerDonnans
0

#13 precis den jag tänkte på!

#14 Ja visst är de goa. Låter som en bra ide´att lägga till bokstaven sen. Kanske stava Heman med ett tyst R som man tar fram senFundersam. Du skulle bara veta hur mycket som hänt i helgen när vi varit borta. Vågar snart inte vara borta en dag, jag kan ju missa något. De har börjat få lite storlek på öronen också nu. Nya bilder kommer ikväll. Tog massvis inatt när jag kom hem. De busade och hoppade omkring så jag fick en del härliga fina bilder. Nu är de ruskigt roliga! Du är välkommen hit och klämma lite på dem hoppas jag du vet.