Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etiketttill-minne
Läst 1342 ggr
[TomasH]
0

God natt och adjö, Kischa-Mau!

Min älskade gamla "Kischa-Mau" (IC S*Trickster's Hallowéen Hecate, DM) fick idag somna in i min säng med hela familjen samlad runt omkring. Hon blev 16 år. Vi kommer att sakna den knubbiga och egensinniga katten som älskade och skötte om oss alla här hemma - såväl 2-benta som 4-benta. God natt min älskade katt! Gråter 

Tomas - S*Apollobackens

Leffe
0

Beklagar sorgen, men ni fick många år tillsammans

MonicaLagerquist
0

Vilken tur att ni fått ha hand om katten så länge.

Stolt ägare till tre La permer

Anna77
0

Beklagar sorgen, kissen fick somna med alla sina älskade runt sig det var fint och ett värdigt slut på fina kissens liv här på jorden.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=22944a00-99bb-4aa1-b72b-b698f8a3c9aa&Filename=Kopia av ängelk.bmp)

Eine
0

Hej Tomas . Jag minns henne så väl.En vacker katta med glänsande ögon och mycket bestämda åsikter.Jag är ledsen för din skull, för den förlust som det är att mista en gammal katt.mvh/Eine

Djäknens Cornish Rex,German Rex och Turkisk Angora

AnneAlva
0

Beklagar sorgen, det är hemskt när man måste släppa taget om sina älsklingar. Ni får behålla alla vackra minnen av henne.

---------------------------------------------------

Att leva utan katt är inte att leva.

S*Godreign's Cornish Rex

emiya
0

Så tråkigt! Beklagar verkligen, vet hur det känns………..Gråter

Lullan1
0

Sov gott ros

La_Joz
0

Usch! Så jobbigt! Men va skönt för henne att få ha sina nära och kära omkring sig sista stunden. Beklagar sorgen…

RacerDonnans
0

Jag känner med er. Det är ofta den sak jag tänker på innan jag skaffar ny katt. Hur kommer jag orka förlora ännu en, men jag vet innerst inne att all den glädje och de fina minnen jag får är värt så oerhört mycket så de hjälper mig igenom allt.

Du skrev väldigt fint och ni gav henne ett fint värdigt slut. Jag önskar att mina får sluta sina liv med alla sina närmaste runt sig.

www.racerdonnans.se. Medhjälpare på Cornish Rex i fokus.

EvaG
0

Sörjer med er. Men vad skönt både för er och Kischa-Mau att hon fick somna in hemma.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

majsan
0

Beklagar sorgen..Men du har fått många underbara minnen och 16 fantastiska år tillsammans..om det nu kan vara någon tröst..

Gittan
0

Det är sorgligt när en kamrat går bort. Sörjer med er.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

Buffy-co
0

Åhh när jag läste det började jag gråta..trots att jag inte känner varken dig eller katten..
Men jag miste själv min älskade S*Fairylands Dandylion, 11,5 år gammal den 21 mars..
Han somnade också in hemma i min famn - han bara tryckte in sin nos i min armhåla och slutade andas..
Har fördelen att min kompis är veterinär så hon kom hem och gav sprutan hemma i soffan.

Jag har inte orkat skriva en "riktig" till minne ännu-det är så mycket att det blir övermäkta om man ska skriva om sin älskade gamla katt..
Ska försöka någon dag framöver…

Jag tänker på er och förstår precis hur ni känner er..när man mister en så gammal katt är man ju inte glad över att den levat länge tycker jag (Danne blev ju inte lika gammal-men gammal..)Utan det är bara desto jobbigare att mista en så älskad katt som man haft hos sig så länge och som är en del av familjen!

Förlåt att jag stal lite tråd till min egen sorg..det är så nära i hjärtat..Jag sörjer med er..

LinusCRX
0

Beklagar sorgen

ChatNu
0

Sussa så gott ….
Beklagar verkligen..men det känns ju som hon fick ett fint slut..
tillsammans med sin familj..
Kram Maria

Daniella
0

Beklagar sorgen

[TomasH]
0

Tack alla!

Tyvärr saknar lilla Tistret (Ch Kazimirez Kattfot) sin "mamma" så mycket. Hon jamar och letar. Hela natten letar hon under våra täcken - Kischa sov alltid mellan någons ben… Det är otroligt sorgligt att bevittna detta. Kanske måste jag köpa en ny kisse trots allt - vi är allergiska egentligen…

cherish
0

Jag beklagar sorgen …. Jag blev så ledsen men samtidigt lite glad för hon fick ju somna in på det allra bästa sättet, med sin älskade familj samlad omkring sig … *tårar i ögonen* Jag förstår att ni sörjer och jag vet oxå vad det innebär … min älskade Chanel fick somna in vid 15 års ålder och jag saknar henne ännu …

Stackars lilla Tistret som oxå saknar sin "mamma"! Det är ju en förlust även för henne och hon kommer säkert att leta några dagar nu när hon blivit ensam.

Jag tänker på er!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com

Buffy-co
0

Usch vad hjärtknipande att hon letar fortfarande…Gråter

Jag var rädd att Buffy också skulle göra så - han hade ju haft Danne som sin "mamma" hela livet…
Men jag avlivade ju också Danne hemma och både Buffy och Smilla(hunden) fick ta avsked av honom -de nosade på honom när han var död som det naturligaste i världen-och förstod…
Det hjälpte dom att förstå att Danne inte skulle komma tillbaka-Buffy har aldrig letat efter honom!
Jag hade Danne låg i min säng i flera timmar faktiskt innan jag klarade att lägga ner honom i kartongen jag gjort iordning.
Jag och en kompis åkte själva iväg med honom för kremering samt hämtade urnan efter några timmar..

En del kanske tycker det är makabert-men det här långa avskedet var det bästa sättet för mig att fatta och acceptera Dannes död.
Är säker på att det var bra för djuren också.

Lycka till med lilla Tistret..vad jobbigt att ni är allergiska.
Hoppas det löser sig på bästa sätt..lilla kissen.

(Buffy ska få sällskap framöver av ny kattunge..)

Aje-T
0

Beklagar sorgen, så tråkigt att mista en älskad familjemedlem!