Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 366 ggr
MonicaLagerquist
0

Ny scannade katter

Idag har jag varit och scannat två av mina katter.Goldens AroAro och Goldens Ögonaböj Båda är fria från HCM .

Scannade en katt i måndags Goldens AveAve och hon är också HCM fri men har en annan defekt på sitt hjärta som gör att hon troligen inte kommer att få någon kull.

Stolt ägare till tre La permer

Lullan1
0

Vad skönt att det gick bra!

[Wiveka]
0

Åhh, vad skönt MonicaSkrattande

Anna77
0

Det var bra! Synd på Goldens AveAve hoppas kissen mår bra iaf!

MonicaLagerquist
0

Ja det känns trist med Stellas resultat men jag är ju evigt tacksam för at dom andra två som redan har fått kullar är fria.

chikan
0

Två pust och ett ånej! Hoppas att Stella får ett långt och smärtfritt liv ändå, trots defekter, och jätteskönt att höra att de andra är fria!

EvaG
0

Hoppas Stella får leva och må bra länge i alla fall.

Medarbetare på Vilda västern iFokus

Buffy-co
0

Neeej - men vad jätteledsen jag blir Monica…
Stella som är så helt underbar och som du ju hade parningsplaner för..Det var väl många som stod på kö..
Hon är ju den finaste tänkbara..Gråter

Visst-det var ju jätteskönt med de två som redan fått kullar att de är fria..

Var detta en allvarlig hjärtsjukdom??Behöver hon medicineras..
Huvudsaken nu är ju ändå att hon kan må bra och får leva ett bra liv ändå..
Jag är så ledsen för din och Stellas skull…Lilla sötnosen..

[Silkwaves]
0

Åhh Monica vad tråkigt med Stella. Blir ledsen i ögat.Gråter

Hoppas Stella kan leva ett underbart långt kastratliv.

Skönt med resultatet på övriga i alla fall.

rexmamma
0

Jättetråkigt med Stellas hjärta Ledsen. Känner med dig!

*kram*

Gittan
0

Synd med Stella, men hoppas hon får ett långt liv i alla fall.

Var glad och må bättre!
De vilda djurens värld

MonicaLagerquist
0

Stella mår hur bra som helst och förmodligen kommer hon att leva ett långt och lyckligt kastrat liv. Hennes hjärtfel är inte speciellt allvarligt men eftersom att jag har den turen att ha hennes friska kullbror så väljer jag trots allt att ta henne ur avel.Jens Häggstöm på Ultuna avrådde inte från att ta en kull men jag avstår ändå.

Stella har "linjer" av oelastiska muskel fibrer tvärs över höger kammare.Det kan ev på sikt innebära att hennes hjärta framöver kommer att arbeta sämre.Men eftersom att det är så ovanligt och man inte vet hur det ärvs om det ärvs och hur prognosen är så blir det inga Stella barn.

smirik
0

Skönt att alla katterna blev fritestad, bara jäkligt synd med stella, hoppas hon kommer få ett långt bra liv ändå

Linda357
0

vad tråkigt med Goldens AveAve , hoppas det ändå kan innebära ett långt och kattskönt liv.

Aje-T
0

Nej så tråkigt med lilla lilla Stella. Hon är ju så himla fin men jag hoppas som alla andra hon får ett långt kastratliv. Kyss

ChatNu
0

Härligt med bra resultat , men ytterst tråkigt detta med Stella..
Önskar henne allt gott denna vackra fina katt & ett långt liv..
KRam Maria

MonicaLagerquist
0

Ja jag är glad att Aro är fri och frisk

ChatNu
0

#16 Ja, du har rätt..det är jätteskönt
Men mitt hjärta går ut till Stella..ja du vet ju vad jag tycker om henne…I´m so in loveKyss
Kram Maria

cherish
0

Hemskt ledsen att läsa det här Monica … Stella är en sån fin katt och jag vet att du hoppades på bebisar efter henne nu och jag förstår att du är ledsen. Jag är glad att hon mår bra iaf. Tur att Aro är frisk m t p att han är hennes kullbror! :)

Kram!!

Cherish Gustafsson, S*Shaneequas Cornish rex & Europé
www.shaneequas.com