Cornish Rex iFokus

Cornish Rex

Etikettavel-genetik-och-uppfödning
Läst 266 ggr
Fritz
0

Fosterrörelse

När kan man börja känna det på den dräktiga katten?

smirik
0

kring dag 50-54 - fast i dag så vi en av kattungerna sparkade ut för det kom en bula på sidan av iris

Fritz
0

#1 Jag hade handen på Majsans mage när hon låg o sov på mig förrut, det rörde på sig så det putade ut på magen. Hon har gått 39 dygn idag….

Lullan1
0

Åh så spännande och mysigt! Pussa lite på Majsan från oss!

Hanna-H
0

Fostren rör sig ganska mycket i magen, alltså "flyttar runt" eller byter position ( ad man ska kalla det). På Bullan syns det väldigt tydligt att magen ändrar form från dag till dag. Men jag tror inte det är ungarnas enskilda rörelser man känner än så länge, man brukar få vänta till v 7-8 för att känna hur de sparkar och har sig.

Fritz
0

#4 Då kanske det var de jag kände då. Majsans mage "flyttar" sig ganska mycket från dag till dag. Hon är ganska söt ibland när hon bara tittar på magen och undrar vad det är som är där inne…

Hanna-H
0

#5 Det ska hon snart bli varse Flört

Bullan verkar ganska medveten om vad som händer denna gång. Härom natten höll hon oss vaken då hon började boa och stöka runt, mer än tre veckor i förväg. Suck!

Fritz
0

#6 Majsan har inte börjat bädda än men hon väcker oss vid 4 på morgonen för att gosa Fundersam och ska ligga under täcket. Hon är väldigt go nu…